تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

گام بلند بانک ملی در خروج از بنگاه داری

بانک ملی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محترم مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری، ۴۹ شرکت تحت اختیار و زیر مجموعه خود را آماده واگذاری و فروش کرده است.

بانک ملی ایران

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این فروش و واگذاری‌ها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین تاکید دولت با هدف ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری تازه برای خلق بنگاه‌های جدید و حمایت از تولید داخلی و ارتقای نظام مالی کشور صورت گرفته و با این اقدام، بانک ملی ایران گامی بزرگ در جهت کاهش بنگاه داری بانک‌ها برداشته است.


بیشتر بخوانید: چتر حمایتی بانک کارگشایی بر سر بیش از ۱۶۶ هزار متقاضی و نیازمند طی هفت ماه


سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، ایران ترانسفو، گروه صنعتی بارز، پتروشیمی شازند، گروه صنایع بهشهر، مارگارین، مجتمع تولیدی چینی مقصود و پاکسان از مهمترین شرکت‌های آماده واگذاری بانک ملی ایران است که در این لیست به چشم می‌خورد.

بانک ملی ایران با تشکیل کارگروه ویژه واگذاری، به طور جد فروش و واگذاری سهام شرکت‌های تحت پوشش و املاک مازاد ملکی و تملیکی خود را در دستور کار دارد.

گفتنی است از زمان آغاز دولت سیزدهم روند واگذاری و تعیین تکلیف اموال تملیکی و مازاد بانک ملی ایران سرعت گرفته است و اکنون شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از دارایی‌های مازاد این بانک واگذار شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانک ملی ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان