تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۴

قیمت طلای جهانی، سال ۲۰۲۴ را نزولی آغاز کرد. قیمت اونس طلا که پرونده سال ۲۰۲۳ را روی قیمت ۲۰۷۶ دلار بسته بود، در نخستین معاملات سال نوی میلادی روی قیمت ۲۰۶۲ دلار باز شد. اما آیا روند طلای جهانی در سال جدید نزولی خواهد بود؟ بر اساس بررسی‌های فاندامنتال، به نظر می‌رسد اونس طلا سه سناریو، پیش رو داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۴

رویداد۲۴ فدرال رزرو پس از آخرین جلسه سیاست‌گذاری سال، نرخ بهره را بدون تغییر در بازه 5.25 تا 5.5 باقی گذاشت و به بهبود مداوم چشم‌انداز تورم اشاره کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست گفت که اعلام پیروزی در برابر تورم، زودهنگام است. اما اذعان داشت، این سوال که «چه زمانی مناسب است کاهش نرخ‌ها را آغاز کنیم»، در حال بررسی است.

گفتنی است تا زمان نگارش این گزارش، CME Group Fed Watch Tool نشان داده است که بازارها با احتمال نزدیک به 70 درصد، پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس، 25 واحد در ثانیه کاهش دهد. همچنین تا دسامبر 2024، تقریبا 60 درصد احتمال دارد که نرخ سیاست فدرال رزرو به 3.75 تا 4 یا حتی پایین‌تر برسد.

موقعیت بازار نشان می‌دهد کاهش نسبتا قابل توجهی در نرخ‌های سال جدید، پیش‌بینی شده است و در صورتی که داده‌های اقتصاد کلان برخلاف این انتظار باشد، فضایی را برای افزایش دلار باقی می‌گذارد.

فدرال رزرو همچنین مطمئن است که ایالات متحده از رکود اجتناب خواهد کرد. در سه ماهه سوم، تولید ناخالص داخلی (GDP) با نرخ چشمگیر سالانه 5.2 درصد افزایش یافت. از آنجا که انباشت موجودی در آن دوره عامل اصلی توسعه بود، دیدن کاهش شدید نرخ رشد در نیمه اول سال 2024 تعجب آور نخواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان