تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۲

مشخصات خودروی رزمی کره‌ای K۶۰۰

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰ خواهیم پرداخت.

مشخصات خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰

رویداد۲۴ حسین فلاحی: K600 یک خودروی جدید شکار میدان مین کره جنوبی است که توسط هیوندای روتم برای ارتش جمهوری کره (RokA) ساخته شده است. این خودرو بر اساس شاسی مشابه موجود در خودروی بازیابی زرهی K1 است که از تانک‌های جنگی اصلی K1 و K2  پشتیبانی می‌کند. ارتش جمهوری کره اولین خودروی مهندسی رزمی K600 را در نمایشگاه نیروهای زمینی DX Korea 2018 که در گویانگ برگزار شد، معرفی کرد. حداقل 2 نمونه اولیه ساخته شد. در مرحله نمونه اولیه با نام XK600 شناخته می شد اما پس از پذیرش توسط ارتش کره جنوبی، نام آن به K600 تغییر یافت. این ماشین همچنین به عنوان خودروی مهندسی رزمی کره یا KCEV شناخته می شود. قرارداد تولید در سال 2019 منعقد شد. تحویل این خودروی زرهی به ارتش کره جنوبی در سال 2020 آغاز شد.

طراحی خودروی رزمی کره‌ای K۶۰۰

K600 CEV بر اساس شاسی K1A1 MBT ساخته شده است و وزن رزمی آن تقریباً 62 تن است. این وسیله نقلیه توسط یک خدمه دو نفره که در یک کابین محافظت شده در سمت چپ جلوی وسیله نقلیه نشسته اند، با راننده در جلو و فرمانده در عقب بلافاصله اداره می شود. این خودرو مجهز به Pearson Engineeringêê¼s (FWMP) است که می تواند مین ها را تا حداکثر عمق 0.3 متر پاک کند. همچنین مجهز به دستگاه Duplicator با کارکرد مغناطیسی (MSD) است که برای خنثی کردن مین‌های ضد تانک مجهز به فیوزهای پیشرفته طراحی شده است. این خودرو از سیستم علامت‌گذاری موانع (OMS) بهره می برد که میله‌هایی را برای علامت‌گذاری یک مسیر امن برای نیروها و وسایل نقلیه خودی طراحی می کند. 

مشخصات خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰

نمونه اولیه XK600 بر اساس شاسی بازسازی شده و ارتقا یافته تانک اصلی جنگ K1 بود. برجک M1 برداشته شده و یک روبنا جایگزین آن شده است. اگرچه به نظر می رسد که خودروهای تولیدی جدید ساخته شده و بر اساس تانک اصلی نبرد K2 ساخته شده اند. وزن این خودروی زرهی جدید 62 تن است.

کارایی خودروی رزمی کره‌ای K۶۰۰

K600 CEV جدید برای تسهیل حرکت و پشتیبانی نیروهای خودی با انجام طیف گسترده ای از وظایف ساخت و ساز و تخریب میدان نبرد مانند پاکسازی موانع و مین های میدان نبرد، انجام عملیات نفوذ و آماده سازی مواضع برای توپخانه و خودروهای جنگی طراحی شده است. نقش اصلی K600 پاکسازی مسیرها از طریق میادین مین و نفوذ از موانع دشمن است. از نظر مفهومی شبیه به یک خودروی شکن گریزلی ایالات متحده است که در دهه 1990 توسعه یافت، اما هرگز به تولید نرسید.


بیشتر بخوانید: مشخصات تانک K۱، ۸۸ کره جنوبی


این وسیله نقلیه مهندسی به یک گاوآهن معدنی عریض مجهز شده است. گاوآهن توسط شرکت Pearson Engineering انگلستان عرضه شد. K600 می تواند تا عمق حداکثر 0.3 متری میدان های مین را شخم بزند. همچنین می تواند مین ها را با فیوزهای پیشرفته با انتشار میدان مغناطیسی غیرفعال کند. K600 می تواند به سرعت خطوط امنی را در میدان های مین برای عبور نیروها و سایر وسایل نقلیه ایجاد کند. این به واحدهای تهاجمی اجازه می دهد تا قبل از اینکه نیروهای دشمن بتوانند دفاعی ایجاد کنند، به جلو حرکت کنند.

مشخصات خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰

همچنین یک سیستم علامت گذاری مسیر ایمن وجود دارد که میله ها را در حین حرکت ماشین به جلو پخش می کند. این نشان می دهد که نیروها و وسایل نقلیه مسیر پاکسازی شده ای را از طریق میدان مین دنبال می کنند. بازوی بیل مکانیکی با سطل را می توان برای شکستن گودال های ضد تانک، حفر گودال ها، رفع موانع و بلند کردن اشیاء مختلف استفاده کرد.

تسلیحات خودروی رزمی کره‌ای K۶۰۰

به گزارش رویداد۲۴ حفاظت از این وسیله نقلیه مشابه تانک های جنگی اصلی است. K600 به شدت زره پوش است و می تواند در برابر آسیب مین مقاومت کند. مجهز به سیستم حفاظت NBC و اطفاء حریق خودکار است. این وسیله نقلیه مهندسی را می توان از راه دور از برد تا 5 کیلومتر کنترل کرد تا از عملکرد ایمن تر برای خدمه اطمینان حاصل شود. این دستگاه مجهز به مسلسل سنگین 12.7 میلی متری روی سقف است. این خودروی مهندسی توسط یک خدمه 2 نفره شامل فرمانده و راننده اداره می شود.

نیروی محرکه خودروی رزمی کره‌ای K۶۰۰

K600 از یک موتور دیزلی بهره می برد که 1200 اسب بخار قدرت دارد و آن را به حداکثر سرعت جاده ای تا 60 کیلومتر در ساعت می رساند.

مشخصات خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰

مشخصات کلی خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰

ساخت: کره جنوبی
ورود به خدمت:  2020
خدمه: 2

ابعاد و وزن

وزن: 62 تن
طول: 10 متر
عرض: 3.6 متر
عرض (با تیغه بولدوزر): 5 متر
ارتفاع: 2.6 متر

مشخصات خودروی مهندسی رزمی کره‌ای K۶۰۰

کارایی

ظرفیت بالابری 25 تا 30 تن

تسلیحات
مسلسل: 1 × 12.7 میلی متر

نیروی محرکه
موتور: دیزل
قدرت موتور: 1200 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده: 60 کیلومتر در ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان