تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۷ دی ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

نیما شعبان‌نژاد، یکی از بازیگران جوان کشورمان، تاکنون توانسته است نقش‌های جذابی را به یادگار بگذارد. در این مقاله، با بیوگرافی نیما شعبان‌نژاد همراه شما هستیم.

بیوگرافی نیما شعبان‌نژاد

رویداد۲۴ نیما شعبان‌نژاد در دهه ۱۳۶۰ در آلمان به دنیا آمد. وی در اثری از عوامل خندوانه حضور یافت و موفق شد توجه مردم را به خود جلب کند. این رخداد باعث شد تا نقش‌های تلویزیونی و سینمایی به او پیشنهاد شود و وی در بین بازیگران موفق کشورمان جای خود را بیابد. یکی از نقش‌های به یاد ماندنی وی، نقش بایرام در خندوانه است. نیما شعبان‌نژاد توانایی ساختن تیپ‌های مختلف بازیگری را به خوبی دارد و این از نقاط قوت هنرپیشگی وی است.

بیوگرافی نیما شعبان نژاد و زندگی شخصی او

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

نیما شعبان‌نژاد در بیست و یکمین روز ماه اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در شهر کلن آلمان به دنیا آمد. اطلاعاتی درباره اصالت و قومیت پدر نیما شعبان‌نژاد موجود نیست، زیرا او درباره این موضوع صحبت نکرده است. نیما شعبان‌نژاد از ۴ سالگی در ایران و تهران ساکن شده است. پدر وی یک شخص جدی است و طبق گفته خود نیما شعبان‌نژاد با لحنی طنز، او اهل ابراز احساسات نیست و به مسائل بی‌تفاوت است. مادر او یک نقاش است و شخصیت هیجانی‌تری دارد. همچنین، آقای محمد پناهنده، پدربزرگ نیما شعبان‌نژاد، یکی از عکاسان مشهور کشور می‌باشد.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

نیما شعبان‌نژاد کودکی خود را در میان نقاشی‌های مادرش گذرانده و به موسیقی نیز علاقه‌مند است. او ابتدا در رشته طراحی و نقاشی قبول شد، اما به خانواده‌اش درباره این موضوع اطلاعی نداد و ترجیح داد رشته کارگردانی را دنبال کند؛ زیرا فکر می‌کرد که با نقاشی آشنا بوده و چیز جدیدی برای او ندارد. نیما شعبان‌نژاد فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است و از سال ۱۳۸۳-۱۳۸۴ به طور رسمی وارد دنیای تئاتر شد.

درباره همسر نیما شعبان‌نژاد باید بگویم که او هنوز ازدواج نکرده است و به گفته خودش، دوست دارد تا قبل از ازدواج تجربه‌های بیشتری در زندگی داشته باشد، اما از دیگر طرف، علاقه زیادی به داشتن فرزند دارد.

شروع بازیگری نیما شعبان نژاد

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

نیما شعبان‌نژاد در دانشگاه رشته کارگردانی تئاتر را دنبال کرد و از دوران دانشجویی به صورت غیرحرفه‌ای با بازیگری آغاز کرد. اما از سال ۱۳۷۸ به صورت حرفه‌ای وارد صنعت تئاتر شد. او استعداد خوبی در حوزه تئاتر داشت و در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که در ابتدا علاقه زیادی به کار‌های تلویزیونی نداشته و بیشتر تمایل به سینما داشته است. در سال ۱۳۹۴، رامبد جوان دنبال یک شخصیت مخالف (مخالف با عقاید خندوانه به صورت طنز) بود و از محمد زیکساری، استاد کهنمویی معروف در خندوانه، خواستار ایفای این نقش شد. اما به جای خودش، نیما شعبان‌نژاد را معرفی کرد و رامبد جوان پس از دیدن نیما شعبان‌نژاد، او را می‌پذیرفت و تحسین می‌کرد.

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

برای نیما شعبان‌نژاد، برنامه تلویزیونی "خندوانه" نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای او بود، زیرا در آن به خوبی درخشید. او ابتدا با شخصیت نیما، یک شخصیت خنثی و طنزآمیز، کار خود را آغاز کرد و سپس با شخصیت کیانا، یک شخصیت خشن و طمع‌کار، شناخته شد. شخصیت بعدی و معروف او بایرام بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به گفته خود نیما شعبان‌نژاد، بایرام ترکیبی از ویژگی‌های مادربزرگش که ادعای دانستن همه چیز را می‌کند، شوهر عمه مادرش که بیانگری طنزآمیز داشت، و لهجه معلم ورزشی که در گذشته با او آشنا شده بود، بود. در طول فعالیت‌های خود در "خندوانه"، نیما شعبان‌نژاد شخصیت‌های دیگری مانند دکتر پاینده و جوبان را نیز به مخاطبان معرفی کرد. اما شخصیت جدیدتر و مهم در "خندوانه" برای او، خانومی بود که نقش یک زن مزاحم تلفنی را بازی می‌کرد و همیشه تلاش می‌کرد چیزی به رامبد جوان بفروشد. این شخصیت نیز با استقبال مخاطبان مواجه شد. به هر حال، واضح است که "خندوانه" نقش کلیدی در بیوگرافی نیما شعبان‌نژاد داشت.

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

علاوه بر "خندوانه"، نیما شعبان‌نژاد در سال ۱۳۹۷ در سریال‌های "ممنوعه شبکه نمایش خانگی" و "رهایم نکن تلویزیون" نقش‌های جدی داشت. در یک مصاحبه، وقتی از او درباره بازی در نقش‌های جدی سوال شد، او گفت که بازی در نقش‌های جدی به مراتب آسان‌تر از نقش‌های کمدی است و بسیاری از بزرگان بازیگری با تئاتر طنزی شروع کرده و سپس به گونه‌ای تنوع پیدا کرده‌اند. در سال ۱۳۹۸، او در سریال "هیولا" نمایش خانگی با همکاری مهران مدیری همکاری کرد و نقش شخصیت "روی اعصاب هوشمند" را بازی کرد. شخصیت هوشمند کاراکتری منحصر به فرد بود که بسیار با چهره نیما شعبان‌نژاد همخوانی داشت. علاوه بر این، او در آثاری مانند سریال "سرباز" و "دوپینگ" از تلویزیون و فیلم‌های "رازبقا" و "خون سرد" از شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشت.

حقایق و حواشی نیما شعبان نژاد

نیما شعبان‌نژاد کیست؟

نیما شعبان‌نژاد در دوران مدرسه به سیرک خلیل عقاب علاقه‌مند شد و بعد از خواندن کتاب "عقاید یک دلقک" نوشتهٔ هاینریش بل به بازیگری علاقه‌مند شد.

وی شخصیتی کاملاً خجالتی داشت و در روابط اجتماعی درون‌گرا بود. او تنها از طریق بازیگری می‌توانست نمک و ذات خود را به خوبی نشان دهد.

اولین کار‌های تئاتر او تحت نظارت قطب‌الدین صادقی بود.

دیالوگ‌های برنامه "خندوانه" او به‌طور کاملاً بداهه بودند و تنها سناریو‌ها پیش‌تعیین شده بودند. علاوه بر این، او بیشتر کاراکتر‌ها و سناریو‌ها را خودش طراحی و ایده پردازی می‌کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان