تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۹ دی ۱۴۰۲

مزوتراپی و کاربرد آن

افراد با بالا رفتن سن در ظاهر و پوست و موی خود تغییراتی حس می‌کنند و این تغییرات مانند چین‌وچروک و کم‌شدن حجم مو یا سفیدشدن آن است. دگرگونی‌های ظاهری که معمولا کسی دوست ندارد آن‌ها را تجربه کند و بسیاری هر کاری می‌کنند تا این تغییرات را دست‌کم تا مدتی به تاخیر بیندازند.

مزوتراپی و کاربرد آن

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: بالا رفتن سن در افراد سبب به‌وجودآمدن تغییراتی روی ظاهر و بدن آن‌ها می‌شود. به‌وجودآمدن چین‌وچروک و چربی‌های اضافی در صورت و بدن از جمله نشانه‌هایی است که افراد با گذر زمان با آن روبه‌رو می‌شوند.

این موضوع چیزی نیست که کسی دوست داشته باشد با آن درگیر شود و همه از گذشته‌های دور به‌دنبال به تاخیرانداختن و مقابله با آن بوده‌اند.

در این زمینه و باتوجه به اشتیاق انسان‌ها به داشتن ظاهر بهتر و جوان‌ماندن پژوهش‌ها و مطالعات زیادی شکل گرفت و در نتیجه متخصصان دریافتند که اگر مواد موردنیاز پوست تامین شود، بروز این علائم کاهش پیدا کرده و نشانه‌های پیری از بین می‌رود و یا دست‌کم تا اندازه‌ای به تاخیر می‌افتد. مزوتراپی یکی از راه‌هاییست که می‌تواند مواد مغذی به لایه میانی پوست برساند.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک تکنیک پزشکیست که در آن تزریق‌هایی به لایه‌های گوناگون و میانی پوست زده می‌شود و این کار به دلیل درمان‌های مختلف انجام می‌شود. این تزریق شامل ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی‌های اضافی و پرپشت‌شدن موهاست. این تزریق سبب تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شوند.

انواع مزوتراپی

مزوتراپی گردش خون در نقاط آسیب‌دیده و محل درمان را افزایش می‌دهد و این‌گونه التهاب را کم می‌کند.

مزوتراپی مو

یکی از روش‌هایی که امروز محبوبیت زیادی در درمان ریزش مو دارد مزوتراپیست چراکه درمان موثری به نظر می‌رسد و تاثیرات آن به‌خوبی و البته به‌سرعت قابل مشاهده است. این روش حتی برای تقویت مو‌ها پس از کاشت مو هم تاثیر شگرفتی به همراه دارد به همین دلیل کسانی‌که مو می‌کارند از مشتری‌های دائمی این روش درمانی محسوب می‌شوند. درواقع در مزوتراپی مو، مواد مورد نیاز مانند داروها، تنظیم‌کننده‌های هورمونی، اسید‌های آمینه، بازکننده عروق و… رشد مو را تحریک کرده و جلوی ریزش مو و طاسی را می‌گیرند.

مزوتراپی صورت

از دیگر انواع مزوتراپی، مزوتراپی صورت است. این روش برای جلوگیری از پیری و البته از بردن بردن علائم آن است. در این روش و در مزوتراپی صورت با سوزن‌های بسیار نازکی محلول‌های مولتی ویتامین و عصاره‌های گیاهی طبیعی و مواد مغذی براساس نیاز و زیادی و کمی علائم پیری و چین‌وچروک‌ها به لایه‌های درونی پوست تزریق می‌شوند و نتیجه این کار جوان شدن پوست خواهد بود.

مزوتراپی و کاربرد آن

کاربرد‌های درمانی مزوتراپی

شاید با این توضیحات گمان کرده باشید مزوتراپی تنها کاربرد زیبایی دارد، اما باید بدانید این‌گونه نیست. مزوتراپی افزون‌بر کاربرد زیبایی کارایی درمانی هم دارد. در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. مزوتراپی برای درمان‌های زیبایی و رفع مشکلات و آسیب‌های پوست و مو استفاده می‌شود.

درمان لک و اسکار

یکی از ناراحتی‌های که افراد دارند این است که جای جوش و زخم‌هایی روی پوست دارند که با هیچ روشی درمان‌شدنی نیست و این اسکار‌ها در ظاهرشان تاثیر بدی گذاشته است. در برخی افراد این مشکلات حتی سبب نداشتن اعتمادبه‌نفس در افراد شده است. امروزه با کمک مزوتراپی جای جوش، اسکار و لک‌های پوستی مانند لکه‌های قهوه‌ای پوست درمان‌شدنی هستند.

مزوتراپی با تزریق‌هایی که روی پوست دارد به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند و شکل آن‌ها را بهبود می‌بخشد و لک‌ها و سایر ضایعات پوستی را از بین می‌برد. به همین دلیل محبوبیت زیادی به‌ویژه در میان جوانان دارد.

درمان ریزش مو

ریزش مو برای همه ناخوشایند است و افرادی که به آن دچار می‌شوند بسیار ناراحتند. مزوتراپی یکی از روش‌هاییست که امروز در میان پزشکان پوست و مو و افرادی که دچار ریزش مو هستند محبوبیت زیادی دارد. مواد تزریق‌شده در مزوتراپی باعث تحریک رشد مو می‌شوند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. این مواد سلول‌ها را بازسازی کرده و به محکم شدن فولیکول‌های مو و همچنین رشد آن‌ها کمک می‌کند.

تقویت مو پس از کاشت

یکی از روش‌های درمانی موثر پس از کاشت مو مزوتراپیست. مزوتراپی تقویت و تسریع رشد فولیکول‌های جدید مو را به همراه دارد. البته همان‌گونه‌که اشاره کردیم این روش بدون کاشت مو هم تاثیرات بسیار زیادی دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین آنتی‌بیتونیک برای عفونت ادراری زنان


درمان سلولیت

سلولیت یکی از مشکلات پوستیست که بسیار هم شایع است و درمیان مردان و زنان هر دو وجود دارد، اما زنان نسبت به آن حساسیت بیش‌تری نشان می‌دهند. در سلولیت ظاهر پوست شبیه پوست پرتقال یا پنیر می‌شود و روی پوست فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌هایی به‌وجود می‌آید.

با مزوتراپی ابتدا چربی‌های ناحیه سلولیت کاهش پیدا کرده و سپس مواد تزریقی سبب افزایش گردش خون در آن ناحیه می‌شوند. پوست این ناحیه پس از مزوتراپی صاف و شفاف می‌شود. جالب این‌جاست که مزوتراپی توانایی سلول‌ها در جذب چربی را کم و حتی متوقف می‌کند.

مزوتراپی و کاربرد آن

مزایای مزوتراپی

همان‌گونه‌که گفتیم از مزایای بسیار مهم در مزوتراپی سرعت عمل و کارایی سریع آن است. در این روش:

- پوست مقدار زیادی از ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را دریافت می‌کند.
- از جراحی‌های پرهزینه و آسیب‌زا جلوگیری می‌کند.
- با از بین بردن لکه‌های پیری و رنگ‌دانه‌ها، پوست را روشن و درخشان می‌کند.
- مواد مغذی و تقویتی مورد نیاز پوست را به آن‌ها می‌رساند.
- رطوبت مورد نیاز پوست را تامین و آن را سالم می‌کند.

عوارض مزوتراپی

هیچ چیزی در دنیا وجود ندارد که در عین داشتن مزایای فراوان، عوارضی نداشته باشد و مزوتراپی هم از آن مستثنا نیست اگرچه بسیار اندک است. برخی از این معایب شامل این مواردند:
- درد
- حساسیت
- ورم
- خارش
- قرمزی
- کبودی
- برجستگی در ناحیه تزریق
- لکه‌های تیره پوست
- عفونت
- جای زخم

اگرچه مزوتراپی درمان جالب با محبوبیت زیادی دارد، اما توجه داشته باشید که پیش از انجام آن نسبت به آن پژوهش لازم را انجام دهید و باتوجه به شرایط خود در مورد آن اقدام کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان