تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج در چیست؟

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج چیست؟ اگر تصور می‌کنید که این دو حلقه تفاوتی باهم ندارند، کاملا در اشتباه هستید. مسلما خرید هر دو نوع حلقه نامزدی و ازدواج، بخش بسیار شیرین و خاطره‌انگیزی برای هر زوج است. دانستن تفاوت بین این دو نوع حلقه، به شما برای خریدی مناسب و انتخاب بهترین گزینه، کمک بزرگی می‌کند.

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج در چیست؟

رویداد۲۴ تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج چیست؟ اگر تصور می‌کنید که این دو حلقه تفاوتی باهم ندارند، کاملا در اشتباه هستید. مسلما خرید هر دو نوع حلقه نامزدی و ازدواج، بخش بسیار شیرین و خاطره‌انگیزی برای هر زوج است. دانستن تفاوت بین این دو نوع حلقه، به شما برای خریدی مناسب و انتخاب بهترین گزینه، کمک بزرگی می‌کند.

تفاوت دوران نامزدی با عقد

برای اینکه بهتر فرق بین حلقه نامزدی و ازدواج را متوجه شوید، لازم است ابتدا تفاوت دوران نامزدی و عقد را بدانید. دوران نامزدی معمولا تا حداکثر 6 ماه طول می‌کشد و یک دوران رسمی، با ثبت قانونی نیست. در واقع، هدف اصلی دوران نامزدی، آشنایی بیشتر زوج‌ها با یکدیگر و با خانواده‌هاست.

در دوران نامزدی، دختر و پسر، متوجه تفاوت‌ها و شباهت‌های یکدیگر می‌شوند و اینکه آیا می‌توانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند یا خیر. با توجه به اینکه دوران نامزدی یک دوران رسمی نیست، در صورت عدم تفاهم، طرفین می‌توانند نامزدی را به هم بزنند. برخلاف دوران نامزدی، دوران عقد، یک دوران کاملا شرعی و قانونی است که دختر و پسر، رسما به‌عنوان زن و شوهر اعلام می‌شوند.

در دوران نامزدی، نیازی نیست که اطرافیان مطلع شوند و فقط همین که دختر و پسر و خانواده‌هایشان در جریان باشند، اکتفا می‌کند. اما در دوران عقد که معمولا هم با جشن همراه است، همه از ازدواج طرفین باخبر می‌شوند. به‌طور کلی می‌توان گفت که تفاوت دوران نامزدی و عقد، در قطعیت، تعهد و رسمیت آن است.

مفهوم حلقه نامزدی در تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج در چیست؟

برای درک بهتر تفاوت انگشتر نامزدی با حلقه ازدواج، بد نیست با مفهوم این دو حلقه آشنا شوید. حلقه نامزدی که در فرهنگ ما به آن انگشتر نشان هم می‌گویند، به این مفهوم است که دختر در حال آشنایی با یک نفر است و به‌عبارتی نامزد دارد.

حلقه نامزدی معمولا فقط برای خانم‌ها و از سمت خانواده داماد خریداری می‌شود تا به‌نوعی به دیگران نشان دهد که آن دختر، در آستانه تاهل قرار دارد. در ازدواج‌هایی که حالت سنتی دارند، حلقه نامزدی معمولا در مراسم نامزدی برای نشان‌کردن عروس، به او تعلق می‌گیرد.

مفهوم حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یک نماد جهانی و از آداب و رسوم عروسی ایرانی است که نشان از تعهد طرفین دارد. جالب است بدانید که دایره‌بودن حلقه ازدواج، به معنی کامل‌شدن زندگی فرد است؛ چراکه دایره نماد تمامیت و کمال است.

در واقع، همان‌طور که از گذشته بیان شده است، هر فردی زمانی کامل می‌شود که شریک زندگی خود را بیابد و این کامل‌شدن و تعهد، با انداختن یک حلقه دایره‌ای، نماد بیرونی پیدا می‌کند و هنگام برگزاری تشریفات عروسی به عنوان سمبل عشق و علاقه زوج در انگشتان‌شان ظاهر خواهد شد.

اساسی‌ ترین تفاوت حلقه نامزدی با ازدواج

اکنون وقت آن شده است که ببینیم، تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج چیه؟ در ادامه به‌طور کامل شما را با فرق حلقه نامزدی با ازدواج آشنا می‌کنیم.

تفاوت ظاهری

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج در چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت حلقه نامزدی و عقد در شکل ظاهری آن است. حلقه نامزدی معمولا یک حلقه ظریف اما پرزرق‌وبرق است که از یک نگین یا جواهر کوچک تشکیل می‌شود. در حالی که، حلقه ازدواج اغلب ساده‌تر است و به‌صورت ست خریداری می‌شود. گاهی اوقات هم زوجین، نام یکدیگر یا تاریخ عقد را روی حلقه‌های ازدواج حک می‌کنند که البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج از نظر جایگاه حلقه در دست

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج در چیست؟

اگر برایتان این سوال پیش آمده که حلقه ازدواج و نامزدی در کدام دست است، باید بگوییم که حلقه نامزدی معمولا در دست راست و حلقه ازدواج در دست چپ انداخته می‌شود. بعد از ازدواج هم ممکن است که خانم، حلقه ازدواج را دست چپ و حلقه نامزدی را در دست راست یا هر دو حلقه را پشت هم، در دست چپ بیندازد.

تفاوت از نظر قیمت

از آنجایی که حلقه‌های نامزدی معمولا نگین‌دار و پرزرق‌وبرق‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند؛ چرا که مزد ساخت آن‌ها بیشتر است. در حالی که حلقه‌های ازدواج معمولا به‌صورت یک رینگ ساده انتخاب می‌شوند تا برای استفاده دائمی راحت‌تر باشند و همین باعث قیمت کم‌تر آن‌ها در مقایسه با حلقه نامزدی می‌شود.

تفاوت حلقه نامزدی و ازدواج از نظر خرید

مورد دیگری که باعث فرق حلقه نامزدی و ازدواج می‌شود، شخصی است که حلقه را می‌خرد. حلقه نامزدی توسط خانواده داماد برای عروس خریداری می‌شود و خود عروس دخالتی در انتخاب آن ندارد. حلقه ازدواج معمولا به‌صورت ست و به سلیقه عروس و داماد خریداری می‌شود؛ اما هزینه حلقه عروس را خانواده داماد و هزینه حلقه داماد را خانواده عروس پرداخت می‌کنند. 

کیفیت برگزاری مراسم عقد و ازدواج با تشریفات ثمین

یکی از مراحل شیرین ازدواج، خرید حلقه نامزی و ازدواج است که برخلاف تصور خیلی‌ها، این دو حلقه باهم یکی نیستند.  برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید و حلقه‌ای زیبا و مناسب، مطابق با سلیقه طرفین بخرید، مهم است که تفاوت این دو حلقه را بدانید و هنگام خرید اشتباه نکنید. چراکه این دو حلقه به نوعی از ارکان ازدواج در ایران به حساب می‌آید و دقت در خرید آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بعد از خرید، می‌توانید تشریفات مراسم عقد را تمام و کمال به دست ثمین بسپارید تا همه‌چیز را با بهترین کیفیت برگزار کند و خاطرتان از هر جهت آسوده باشد.

تشریفات عروسی ثمین با 20 سال تجربه در زمینه برگزاری مراسمات مختلف و تشریفات مجالس، یکی از مطمئن‌ترین انتخاب‌های موجود برای این کار است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.tashrifatsamin.com از تنوع خدمات تشریفات ثمین مطلع شده و بهترین مراسم را برگزار کنید. صرفه‌جویی در وقت، هزینه و نتیجه حرفه‌ای تر، فقط بخشی از مزایایی است که با کمک گرفتن از تشریفات ثمین دریافت خواهید کرد.

برچسب ها: مراسم ازدواج
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان