تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی کیست؟

مالک رحمتی، استاندار جدید آذربایجان شرقی که متولد سال ۶۱ است، جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم محسوب می‌شود که پس درگذشت سردار زین‌العابدین رضوی خرم به این سمت رسید.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی کیست؟

رویداد۲۴ مریم آیتی: «مالک رحمتی» استاندار جدید آذربایجان شرقی در سال ۶۱ و در شهر مراغه متولد شده است. او از ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ریاست سازمان خصوصی‌سازی و مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی را بر عهده داشت.

پیش از این، اسماعیل زارعی کوشا متولد سال ۵۹ در شهرستان قروه، استاندار استان کردستان به عنوان جوان‌ترین استاندار محسوب می‌شد. وی جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم بود و با انتخاب مالک رحمتی، به باور برخی، امید‌ها برای تشکیل یک تیم مدیریتی جوان و انقلابی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت زنده شد.

پیش از مالک رحمتی، سردار زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی بود که بر اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی، ۳۰ دی ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفت.

مالک رحمتی، داماد سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام است. سیدمصطفی سیدهاشمی متولد ۱۳۳۲ در مراغه است. او نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هفتم بود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی جوان و دهه شصتی دولت سیزدهم، بعد از انتخاب مالک رحمتی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «یک ‎جوان دهه شصتی دیگر از دولت سیزدهم رای اعتماد گرفت.»

مالک رحمتی، استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) است که به لطف و مدد نگاه حاکم بر دولت سیزدهم، صاحب پستی کلیدی شده است. در این دو سالی که دولت سیدابراهیم رئیسی سکان هدایت کشور را به دست داشته است، فارغ‌التحصیلان زیادی از سیستم دانشگاه امام صادق (ع) وارد سپهر سیاسی کشور شدند.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی کیست؟

مالک رحمتی پس از آنکه به عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد، در گفت‌وگویی گفته بود: در مقطع کنونی موضوعات مختلفی مثل انتخابات مجلس، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. از طرفی، برای به سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان و سایر مسائل مبتلابه مهم آذربایجان شرقی برنامه‌های خود را در یک بسته کامل راهبردی ارائه خواهم کرد.

مدارک تحصیلی مالک رحمتی

مالک رحمتی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) است. او همچنین مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت معلم تهران (خوارزمی) را هم دارد و دوره تخصصی MBA را هم گذرانده است.

سوابق اجرایی مالک رحمتی

مالک رحمتی پس از حسین قربان‌زاده که نامش به واسطه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بر سر زبان‌ها بود، رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور شد. او حدوداً شش ماه در این مجوعه حضور داشت و پس از آن، با نظر وزیر کشور و رای هیات دولت، صاحب کرسی استانداری آذربایجان شرقی شد.

قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است، از دیگر سمت‌های مالک رحمتی در گذشته بوده است. مالک رحمتی، پیش از قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی، عضو هیات امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز بوده است.

از دیگر سمت‌های مهم مالک رحمتی می‌توان به عنوان‌های زیر اشاره کرد:

*عضو هیات امنای دانشگاه علوم اسلامی رضوی
*عضو هیات امنای دانشگاه امام رضا علیه السلام
*قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر
*معاون مالی اداری و توسعه منابع سازمان اقتصادی کوثر (۳ سال)
*مدیرعامل سابق و ناظر هیات مدیره گروه سرمایه گذاری سبحان (سهامی عام) (۳ سال)
*مدیرعامل و رییس هیات مدیره سابق گروه سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر (سهامی عام) (۴ سال)
*سرپرست اسبق اداره سوم اداره کل سیاسی وزارت کشور (۳ سال)
*رییس دبیرخانه کمیسیون احزاب و تشکل‌های صنفی و تخصصی و اقلیت‌های دینی وزارت کشور (۳ سال)
*عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه آل طه
*مدیر گروه حقوق خصوصی پژوهشکده مطالعات حقوقی ایران و جهان
*عضو کمیته علمی انجمن مدیریت راهبردی (استراتژیک) ایران
*عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی (سهامی عام)
*رئیس هیات مدیره شرکت معدن فراور امداد (امکر) متعلق به مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره)
*عضو کمیته مدیران انجمن ملی مدیریت مالی ایران
*مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
*عضو دوره هشتم و نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
*عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران
*نایب رییس انجمن سنگ ایران (سه دوره)

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت سیزدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
1
5
مایک شغل برای فرزندانمان پیدا نمی کنیم ایشان هزارتا شغل دارند به این میگن جمهوری اسلامی
پاسخ ها
همشهری مالک خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
داداش چرا ناراحتی ؟عضویت در فلان فلان هیات مدیره ها که شغل نیست سمت است در هر صورت جنم این ترقی را داشته که جلو رفته ،امیدوارم فرزندان تو که فرزندان این آب وخاک هستند پیشرفت کنند .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان