تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران + مشخصات

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران با نام "اتو اکسپو تهران" در حال برگزاری است و در این نمایشگاه اکثر برند‌های خودروسازی ایران حضور دارند. برخی از این برند‌ها با پیکاپ‌های خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

پیکاپ های اتو اکسپو تهران

رویداد۲۴ نمایشگاه خودرو تهران در حال برگزاری است و مساحت غرفه‌سازی در این رویداد به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است. در این نمایشگاه، برند‌های مختلف خودروسازی حضور دارند و تاریخ برگزاری آن از ۹ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ می‌باشد.

پنجمین نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب برگزار می‌شود و از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برای عموم باز است. می‌توان گفت مساحت اشغال شده توسط غرفه‌سازان در این نمایشگاه، نسبت به سال‌های گذشته سه برابر افزایش یافته است.

 

در این نمایشگاه، برند‌های مختلف خودروسازی حضور دارند. در این مقاله قصد داریم پیکاپ‌هایی که در نمایشگاه اتو اکسپو تهران به نمایش گذاشته شده‌اند را معرفی کنیم. برند‌هایی که پیکاپ‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند، شامل "مکث موتور"، "گروه بهمن"، "کرمان موتور"، "ایران خودرو دیزل" و "تیگارد موتور" هستند.

کلوت برقی

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

کلوت تمام برقی برای اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. یک نکته مهم درباره مشخصات فنی این پیکاپ تمام برقی مکث موتور این است که موتور برقی فقط برای محرک محور عقب طراحی شده است. به عبارت دیگر، کلوت برقی با یک دیفرانسیل تک موتوره طراحی شده و فقط چرخ‌های عقب آن به موتور الکتریکی وصل شده‌اند.

موتور الکتریکی تکی کلوت تمام برقی قادر است توان ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر را به دیفرانسیل عقب منتقل کند. به طور کلی، این پیکاپ شاید برای رانندگی آفرود مناسب نباشد، اما برای حمل بار و استفاده در شهر می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. باتری با ظرفیت ۶۵ کیلووات ساعت برای این وانت در نظر گرفته شده است و با یک بار شارژ، می‌تواند مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین، در صورت استفاده از شارژ سریع، باتری‌های کلوت الکتریکی در ۴۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

کلوت بنزینی

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

کلوت یک پیکاپ متوسط با ساختار اتاق مستقل از شاسی است. این خودرو به پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربو مجهز شده است که توان ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه از فناوری نسل چهارم میتسوبیشی استفاده می‌کند و به عنوان پیشرانه ۴ K۲۲ شناخته می‌شود. جعبه‌ی دنده کلوت یک گیربکس دستی شش سرعته است که نیرو را به چرخ‌های جلو و عقب خودرو منتقل می‌کند. برخی از جزئیات فنی این گیربکس برای تناسب با شرایط محیطی ایران تغییر کرده است. همچنین، ضریب خروجی دیفرانسیل این پیکاپ جدید با نسخه‌های قبلی نصب شده در دایون V۵ متفاوت است. انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و عقب در این پیکاپ به صورت الکتریکی تنظیم می‌شود.

بهمن G۹

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

بهمن G۹ یک پیکاپ فول سایز با طراحی خشن، محکم و عضلانی است و طراحان ZX AUTO با هدف تولید یک محصول شبیه به پیکاپ‌های قدرتمند و بزرگ آمریکایی مانند فورد F۱۵۰، در توسعه آن تلاش کرده‌اند.

در بخش فنی، پیکاپ بهمن G۹ به یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ مجهز شده است که توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه از تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می‌برد که بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین را به ارمغان می‌آورد. جعبه‌ی دنده این پیکاپ از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF استفاده می‌کند که قدرت تولید شده توسط موتور را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع دو جناغی یا همان دابل ویشبون استفاده می‌کند، اما در چرخ‌های عقب از نوع پنج اتصالی با فنر‌های پیچشی استفاده می‌کند. وزن بهمن G۹ نزدیک به ۲ تن است و حجم باک آن ۸۰ لیتر است. مصرف سوخت ترکیبی به ادعای کارخانه حدود ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، اما احتمالاً در شرایط واقعی این عدد ممکن است کمی تغییر کند.

کی ام سی T۸

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

پیکاپ KMC T۸ از نظر طراحی ظاهری خودرویی نسبتاً ساده، اما جذاب و پویا است. این خودرو بر اساس پلتفرم پیکاپ محبوب تویوتا هایلوکس ساخته شده و از این نظر در بسیاری از موارد شبیه به همتای ژاپنی خود است.

در بخش فنی، KMC T۸ به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. KMC T۸ مانند سایر خودرو‌های پیکاپ و آفرودی، قابلیت انتقال نیرو به چرخ‌ها در حالت‌های مختلف را داراست و قابلیت‌های بی‌راهه نوردی خود را افزایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مثبت T۸، دسترسی به حداکثر گشتاور از دور ۱۸۰۰ است، که به راننده این امکان را می‌دهد تا در دور‌های پایین و متوسط از بیشترین گشتاور بهره‌مند شود.

کی ام سی T۹

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

شرکت کرمان موتور، پیکاپ کی ام سی T۹ را برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ رونمایی کرده است. این پیکاپ دارای طراحی جذاب و به‌روزی است و چهره آن با مدل T۸ تفاوت دارد. چراغ‌های جلو از نوع دوتکه هستند و چراغ‌های اصلی پایین‌تر قرار گرفته‌اند. پیکاپ کی ام سی T۹ همچنین امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی را ارائه می‌دهد، از جمله دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۱۰.۴ اینچی و غیره.

برای نخستین بار، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم برای جک هانتر معرفی شده است. این گیربکس فقط با موتور ۲ لیتری توربوشارژ TGDI با توان ۲۲۱ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه است. حداکثر سرعت جک هانتر با موتور بنزینی، ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. سامانه چهار چرخ محرک نیز به صورت غیردائم و همراه با جعبه انتقال بورگوارنر و قفل دیفرانسیل محور عقب (سفارشی) طراحی شده است.

در فضای کابین، تغییراتی در طراحی داشبورد و فرمان صورت گرفته است. صفحه ۷ اینچی به عنوان کلاستر، نمایشگر مرکزی ۱۰.۴ اینچی لمسی، تکرار فرم هشت ضلعی و فرمان دوشاخه از جمله ویژگی‌های جدیدی در این بخش است.

تونلند G۷ اتوماتیک

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

فوتون تونلند G۷، همانند تونلند یوتو یا هایلوکس پایه مهندسی تویوتا را دارد و در ظاهر آن نیز شباهت‌هایی با آخرین نسخه هایلوکس وجود دارد. البته طراحی محصول جدید ایران خودرو دیزل به نظر پخته‌تر و به‌روزتر می‌رسد. جلوپنجره با زمینه مشکی طراحی شده است و نام فوتون به ابعاد بزرگ روی این پنجره قرار گرفته است. چراغ‌ها به سبک هایلوکس طراحی شده اند و در گوشه‌ها چراغ‌های مه شکن با حاشیه کرومی قرار دارند.

زیر کاپوت پیکاپ ایران خودرو دیزل، پیشرانه بورگوارد با کد G۰۱-۴G۲۰TI۵ و استاندارد یورو ۶ را دارد. این پیشرانه دارای موتور ۲ لیتری توربو با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) است. توان تولیدی این پیشرانه برای قدرت نهایت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر است و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. سیستم انتقال قدرت این پیکاپ قابلیت کمک سنگین و سبک را دارد و در حالت ۴ H نیز کنترل پایداری فعال است. تنظیم سیستم انتقال قدرت به چرخ‌ها در این پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل به صورت برقی و اتوماتیک انجام می‌شود.

فوتون تونلند دیزل

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

فوتون تونلند جدید با یک پیشرانه دیزلی ۲.۸ لیتری توربو تجهیز شده است که توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چهار چرخ منتقل می‌شود.

تیگارد L۷ پلاس

۸ پیکاپ در اتو اکسپو تهران به نمایش درآمدند

پیکاپ L۷ پلاس، یک خودروی دوکابین از گروه خودروسازی ZX AUTO چین است. در بازار چین، این خودرو با نام اصلی ترالورد (Terralord) شناخته می‌شود و از سال ۲۰۱۶ به بازار‌های مختلف عرضه شده است و همچنان در خط تولید قرار دارد. پیکاپ L۷ پلاس، از یک موتور ۲.۴ لیتری با تنفس طبیعی میتسوبیشی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به تمام چهار چرخ منتقل می‌شود.

موتور میتسوبیشی با کد ۴ K۲۲D۴M، یک نسخه بهبودیافته و ارتقایافته موتور وینگل ۵ است، که باعث افزایش قدرت موتور از ۱۳۵ اسب بخار به ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور از ۲۰۰ نیوتن متر به ۲۳۰ نیوتن متر می‌شود. در آینده‌ای نه چندان دور، احتمالاً نسخه ۶ سرعته اتوماتیک این پیکاپ نیز مونتاژ و به بازار عرضه خواهد شد، اما اطلاعات دقیق و قطعی در دسترس نیست. ابعاد پیکاپ L۷ پلاس به ترتیب ۵۳۴۱ میلی متر طول، ۱۸۸۵ میلی متر عرض و ۱۸۴۵ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله میان محور‌ها ۳۲۳۰ میلی متر است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان