تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

شغل‌های پردرآمد ایران

در این مطلب، به معرفی برخی شغل‌های پردرآمد در ایران که البته در نقاط دیگر جهان هم صدق می‌کند، می‌پردازیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، نقشه راه بهتری برای زندگی خود که توام با درآمد بیشتری باشد، ترسیم کنید.

شغل‌های پردرآمد ایران

رویداد۲۴ مریم آیتی: شرایط اقتصادی کشور و معیشتی مردم به قدری در یک دهه اخیر وخیم شده است که همگان به این فکر افتادند که چه باید کرد که درآمدشان بیشتر و سطح زندگی‌شان بهبود پیدا کند. از این‌رو به معرفی برخی شغل‌های پردرآمد در ایران که البته در نقاط دیگر جهان هم صدق می‌کند، می‌پردازیم.

پزشکی

پزشکی نه تنها شغل مهمی است، بلکه بسیار هم پردرآمد است. البته به شرط آنکه واقعا به این رشته علاقه داشته باشید و برای گرفتن تخصص در یک رشته، تلاش کنید.

دندان پزشکی

شاید بتوان گفت که گرفتن تخصص دندان پزشکی راحت‌تر از پزشکی است. چون هم سال‌های آموزشی آن کوتاه‌تر است و هم دستمزدی که برای ترمیم هر دندان گرفته می‌شود دندان گیر است؛ به ویژه اگر در زمینه دندان پزشکی زیبایی تخصص داشته باشید.

جراح پلاستیک 

زمانی که در شهر‌های ایران مخصوصاً تهران قدم می‌زنید، با سیل کثیری از افراد با بینی‌های عمل کرده، مواجه خواهید شد. رینو پلاستی یا عمل بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی در ایران است و ۶۰ درصد از جراحی‌های زیبایی فقط به بینی اختصاص دارد؛ بنابراین واضح است که یک جراح بینی می‌تواند درآمد بسیار زیادی داشته باشد.

جراح قلب

جراحی قلب همچنین جز جراحی‌هایی با آمار بالا است. آمار بیماری‌های قلبی در ایران نسبتاً زیاد است و باعث می‌شود که جراحان از آن درآمد خوبی داشته باشند.

جراح زیبایی

رشته پزشکی در شاخه «جراحی زیبایی» بخشی از لطف این علم به افرادی است که به دلیل‌های ریز و درشت مادرزادی یا در اثر حوادث گوناگون، بخشی از زیبایی خودشان را از دست داده‌اند. البته در این میان نمی‌توانیم خیلِ عظیم افرادی که برای زیباتر شدن تن به تیغ جراحی می‌دهند را فاکتور بگیریم. هزینه و دستمزد جراحان زیبایی بسیار بالا است و اگر در این رشته به تخصص برسید، درآمد بسیار خوبی در انتظارتان خواهد بود.

شغل‌های پردرآمد ایران

وکالت

افرادی که زمان و تلاششان را برای یادگیری پیچ و خم‌های قانون صرف کرده‌اند می‌توانند با عنوان «وکیل» در رشته‌های مختلف به داد مردم برسند. حق وکالت، بنا به سختی و پیچیدگی پرونده‌ها افزایش پیدا می‌کند و مبلغ آن اصلا شوخی‌بردار نیست! بنابراین اگر به رشته وکالت علاقه دارید حتما تحصیل در این رشته را جدی بگیرید و برایش تلاش کنید. چون یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران و جهان است.

قنادی

رشته «قنادی و شیرینی پزی» به دلیل علاقه مردم به خوراکی‌های شیرین، یکی از آن شغل‌های پُردرآمدی است که همیشه و در هر شرایطی، خواهان خودش را دارد. مردم چه در شادی باشند و چه در غم و اندوه، چه سرشار از انرژی باشند و چه افسرده، همیشه برای خوردن شیرینی بهانه دارند.

رستوران داری

غذا خوردن یکی از کار‌هایی است که ما آن را نه فقط برای زنده ماندن، بلکه برای لذت بردن هم انجام می‌دهیم. به همین دلیل، این حرفه هم یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران و جهان است که هیچ وقت از تب و تاب نمی‌افتد. 

روانپزشک

اگر به این رشته شغلی علاقه دارید و از کمک کردن به مردم لذت می‌برید می‌توانید از علاقه تان برای پیشرفت در این شغل کمک بگیرید و با ساخت برند شخصی خودتان در این ماجرا به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید.

مربی شخصی و سازمانی

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد، مربی شخصی است. هر فردی در طول زندگی خودش به یک مربی نیاز دارد. در هر مرحله از زندگی تان به کسی نیاز دارید که با دانش و مهارتی که دارد شما را به سمت یافتن پاسخ سوال هایتان و حل کردن مشکلاتتان هدایت کند.

اگر از کمک و راهنمایی کردن لذت می‌برید می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی کوچینگ و گرفتن مدرک تخصصی این رشته به یک مربی متخصص تبدیل شوید. حق مشاوره‌های شخصی و سازمانی در این شغل بسیار بالا است و می‌توانیم آن را جزو شغل‌های پردرآمد ایران و جهان حساب کنیم. اگر عاشق کارتان باشید خیلی زود طعم درآمد بالا را می‌چشید.

شغل‌های پردرآمد ایران

شغل‌های پردرآمد اینترنتی (آنلاین)

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)، فرایند تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات از طریق بستر دیجیتال و اینترنت است. متخصصان بازاریابی دیجیتال باید در تحلیل داده‌ها، ارتباطات آنلاین و استراتژی‌های تبلیغاتی ماهر باشند. موفقیت در این زمینه به دانش به‌روز و توانایی تفکر استراتژیک نیاز دارد. در این حوزه کاری تجربه حرف اول را می‌زند و نیازی به مدارک تحصیلی نیست! 

متخصص سئو (SEO)

قرار گرفتن در رتبه‌های برتر نتایج گوگل، می‌تواند آورده‌های بسیاری داشته باشد. به همین خاطر، کسب‌وکار‌هایی که سایت دارند، حاضرند برای رسیدن صفحات سایتشان به جایگاه‌های برتر (همان لینک‌های اولیۀ صفحۀ نتایج) هزینه کنند. بنابراین، کسی که مهارت لازم برای انجام این کار را داشته باشد، درآمد بالایی هم خواهد داشت.

ضمناً، مهارت‌هایی مثل سئو، امکان کسب درآمد دلاری را هم برایتان فراهم می‌کنند! می‌توانید با روش‌های مختلف مشتری خارجی بگیرید و دستمزدتان را به دلار دریافت کنید؛ حتی می‌توانید بعد از مدتی که رزومه‌ای برای خود دست‌وپا کردید، در یک شرکت خارجی استخدام شوید و به‌صورت دورکاری با آن‌ها کار کنید؛ حتی شاید شرکت استخدام‌کننده شرایط مهاجرت را هم برایتان مهیا کند.

ترید ارز‌های دیجیتال یا معامله‌گر فارکس

تریدر به فردی گفته می‌شود که با دنبال کردن اهداف دستیابی به سود، خودش به تنهایی یا حتی به عنوان یک نماینده از طرف موسسه، به داد و ستد انواع دارایی‌ها مشغول است. اگر تریدر در این راه بتواند خرید و فروش‌های اصولی و بر پایه دانش کافی انجام دهد، قطعا به سود خواهد رسید.

در ترید کردن معامله‌گران در حال تبدیل سرمایه خود به ارز کشوری هستند که در روند افزایشی قرار گرفته و آن ارز می‌خواهد قدرت بگیرد، اینگونه است که معامله گر سود کسب می‌کند. 

برنامه نویسی و توسعه دهنده وب

برای استخدام به عنوان برنامه نویس و برای اینکه سایت‌های مختلفی راه‌اندازی کنید، باید مهارت کدنویسی و تجربه داشته باشید. برای کسب مهارت برنامه‌نویسی می‌توانید در دوره‌های مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنید. کافیست در گوگل آموزش برنامه‌نویسی مدنظرتان را جستجو کنید.

طراح گرافیک

هر ایده و فعالیتی که نیاز به دیده شدن دارد به طراحی یک هویت بصری خاص نیازمند است. «طراح گرافیک» کسی است که این کار را با بهره گیری از عناصری مانند «رنگ» و «تصویر» انجام می‌دهد. شغلی که شاید در دو دهه گذشته بیشتر از هر وقت دیگری به شخصیت و هویت مستقل رسیده است و تقاضا برای ورود به آن روز به روز بیشتر می‌شود.

راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌سایت‌ها در دسترس‌تر است و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد. به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل امروزه بسیار داغ است و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در قالب اپلیکیشن، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیر سوشال مدیا (Social Media)

مدیر یا ادمین شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و.. با بهره‌گیری از دانش مربوط به بازاریابی و اینترنت به صورت همزمان می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای از طریق جذب تبلیغات و یا فروش محصولات متنوع به دست آورد.

تدریس آنلاین

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پرسود و بسیار پر درآمد می‌تواند از برگزار کردن سمینار‌ها و کلاس‌های مجازی باشد. تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است، اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه‌ی کاری و شغلی خود باید حرفه‌ای باشید مثلا اگر در زمینه‌ی کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگذاری یک وبینار مجازی به در آمد میلیونی بسیار زیادی برسید.

وبینار (Webinar) از عبارت Web-based seminar گرفته شده و به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می‌شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می‌شود.

مشاوره تخصصی آنلاین

همه افرادی که در زمینه خاصی مهارت و تخصص دارند، می‌توانند به جرگه «مشاوران تخصصی آنلاین» بپیوندند. مشاوران در رشته‌های مختلفی مثل انواع مسائل حیطه «روانشناسی»، «حقوقی»، «تجاری»، «مهاجرت» و «فنی» به کسانی که نیاز به کمک دارند مشاوره می‌دهند. 

بلاگری و اینفلوئنسری 

بلاگری و اینفلوینسری، از جمله مشاغل اینترنتی است که اگر امروزه خلاقانه و با اطلاعات کافی انجام شوند، بسیار درآمدزا هستند. همچنین تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت که پاسخگوی نیاز مخاطبین باشد، لازمه‌ی کسب و کار‌های اینترنتی است. برای همین همیشه افرادی که بتوانند محتوای خوب و با کیفیت تولید کنند و همچنین به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشند، می‌توانند از این شغل هم درآمد خوبی کسب کنند.

تولید محتوای متنی

به عنوان مثال همین مطلبی که در حال خواندنش هستید، یک محتوا متنی است. کسب و کار‌های اینترنتی بدون تولید محتوا به هیچ کجا نمی‌رسند، به همین دلیل همیشه به‌دنبال افرادی که بتوانند محتوای خوبی تهیه کنند، هستند.

اگر می‌توانید به خوبی متون انگلیسی را به فارسی را ترجمه کنید باید دست‌به‌کار شوید. یکی از نکات مثبت تولید محتوا، همکاری با چندین وب‌سایت است که می‌تواند در ماه، درآمد شما را افزایش دهد. 

تولید کلیپ و محتوای ویدیویی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد بالا تولید محتوای ویدیویی است. امروزه نرم‌افزار‌های زیادی برای ساخت کلیپ وجود دارد که براحتی می‌توانید کلیپ‌ها یا محتوای ویدیویی جذاب تولید کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین بهترین راهکار برای گسترش کسب و کار است. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت این روز‌ها یک شغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آید. فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی یا کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام می‌توانند باعث شگفتی شما شود.

از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و سایر هزینه‌های این چنینی در امان هستید، می‌توانید کالا‌ها رو با قیمت کمتری نسبت به مغازه‌ها بفروش برسانید و مشتری‌های زیادی پیدا کنید.

صنعت غذا و راه اندازی آشپزخانه

مواد‌غذایی همیشه پرسود است. از آنجایی که خوراک از نیاز‌های اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با مواد‌غذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد.

بسیاری از مردم برای وعده‌های غذایی از بیرون غذا تهیه می‌کنند، افرادی که تعداد وعده‌های غذایی بیشتری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها سفارش می‌دهند همیشه سعی می‌کنند بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. پس آشپزخانه‌هایی که از نظر کیفیت غذا و سرویس‌دهی عملکرد خوبی دارند، درآمد خوبی نیز خواهند داشت.

طراح مد و لباس

اگر طراحی بتواند خودش را به شرکت‌های معتبر در زمینه مد ثابت کند و شانس همکاری با آن‌ها را پیدا کند، می‌تواند نسبت به آینده شغلی و درآمد بالای خود مطمئن باشد.

آرایشگری

یکی از پولساز‌ترین مشاغلی که یک خانم می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و… در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد و آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به راحتی یک ثروت خوب کسب کنند.

بازاریابی تلفنی

شغل بازاریابی این روز‌ها خیلی فراگیر شده است. در بازاریابی اگه بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتری‌ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید، پورسانت دریافت می‌کنید. 

توریسم درمانی

به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمانی، مخصوصاً دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از کشور‌های مختلفی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. همین باعث شد تا صنعت توریسم درمانی شکل بگیرید.

خدمات ماساژ و پاکسازی صورت

در کنار کار‌هایی که برای زیبایی و بهبود سلامت ظاهر افراد رواج پیدا کرده است، ارائه خدمات ماساژ در اشکال مختلف آن هم جزو مشاغل پرطرفدار و پردرآمدی است که رونق زیادی دارد. مراکز مختلف بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند و ماساژ را به عنوان روشی درمانی برای بهبود کیفیت زندگی افراد معرفی می‌کنند.

راهنمای تور (تور لیدر)

راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازار‌های تجاری، جاذبه‌های طبیعت و... خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می‌کنند، توضیح داده و معرفی کند.

واسطه‌گری (دلالی)

شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم‌زحمت‌ترین و البته پرسودترین مشاغل در ایران به شمار می‌آِید. شغل واسطه‌گری نه سرمایه نیاز دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی. برای کسب درآمد فقط کافی است که برای چیز‌های مختلفی مثل خانه، ماشین و... مشتری پیدا کنید.
این شغل در تمام دنیا وجود دارد و معمولاً جزء شغل‌های پردرآمد در بسیاری از کشورهاست. در کشورمان این شغل بسیار رایج شده و درآمد بالایی هم دارد.

تعمیرکار خودرو

به لباس‌های روغنی تعمیرکار‌ها نگاه نکنید، آن‌ها یکی از پردرآمدترین مشاغل هستند. البته شکی نیست که شغل سخت و طاقت فرسایی است. جراحانی که با موتور و رادیات سروکله می‌زنند باید اعصاب و عضلاتی پولادی داشته باشند. اما به نظر می‌رسد با وجود این سختی‌ها، درآمدش به زحمتش به می‌ارزد.

طراح دکوراسیون

طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش شدید افراد به مصرف‌گرایی و به روز بودن، جزو شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود و می‌توان گفت همیشه از بازار کار خوبی برخوردار است.

طراحی دکوراسیون داخلی به شاخه‌های متعددی مثل طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌های تجای و طراحی فضای سبز تقسیم می‌شود.

مترجمی

یک مترجم باید به چندین زبان خارجی تسلط کامل داشته باشد. این شغل سطوح مختلفی دارد و اگر بتوانید خود را به سطوح بالا مثل مترجمی برای شرکت‌های تجاری بین‌المللی یا سازمان‌های دولتی دارای روابط خارجی برسانید، کار‌های شما بسیار حساس خواهند بود و به ازای همین حساسیت و دشواری کار شما، درآمدتان نیز بالا خواهد بود.

پزشک و روانپزشک آنلاین

بسیاری از سایت‌ها این امکان را برای افراد مهیا کرده‌اند که بدون مراجعه به مطب‌های شلوغ و معطل شدن در صف‌های انتظار طولانی، جواب بعضی از سوالات پزشکی خود را به صورت آنلاین از پزشکان متخصص بپرسند.

برای این کار به فضای فیزیکی خاصی نیاز نیست بنابراین هزینه‌های جانبی هم وجود ندارد. با این حساب، می‌توان آن را در شمار یکی از شغل‌های پردرآمد و جدید ایران به حساب آورد.

عکاسی صنعتی

سبک خاصی از عکاسی است که به صورت حرفه‌ای و علمی از کسب و کار‌ها و صنایع مختلف با هدف چاپ روی کاتالوگ‌ها و بروشور‌های مختلف عکس گرفته می‌شود. یک «عکاس صنعتی» می‌تواند با مهارت خود در زمینه عکاسی، یک برند یا محصول را به شهرت برساند.

از این گذشته، فروش کالا همیشه نیاز به تبلیغات دارد. با توجه به رقابت تنگاتنگی که روز به روز بین فروشندگان ببیشتر می‌شود، نیاز به عکاسی صنعتی بیشتر از قبل احساس می‌گردد. به طور کلی، عکاسی در همه شاخه‌های خود، جزو شغل‌های پردرآمد به شمار می‌آید و عکاسی صنعتی جزو پردرآمدترین‌های این حرفه است.

کاشت مو و کاشت ناخن

مو، بخش بزرگی از زیبایی یک فرد را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، تقاضا برای خدماتی که به مو مربوط باشند مثل «کاشت مو» بسیار بالا است.
خبر خوب اینکه شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی و گرفتن مجوز یک کلینیک تخصصی کاشت مو برای خودتان راه اندازی کنید. حتی اگر سرمایه لازم برای این کار را ندارید می‌توانید به عنوان یک متخصص در کلینیک‌های تخصصی که زیر نظر وزارت بهداشت کار می‌کنند به فعالیت مشغول شوید.

ارائه خدمات لاغری

چاقی و اضافه وزن، یکی از مشکلات جامعه امروز ما هستند. به همین دلیل، شغل‌هایی که به مردم در لاغر شدن، حفظ وزن و خلاص شدن از دست چربی‌ها کمک می‌کنند بسیار محبوب هستند. یکی از این شغل‌ها که به طور مستقیم با ماجرای چاقی ارتباط دارد «ارائه خدمات لاغری» است.

دو مسیر درآمدی برای این شغل وجود دارند؛ اول اینکه در دوره‌های مختلف این کار شرکت کنید و کسب و کار خودتان را به عنوان یک مشاور حرفه‌ای لاغری به راه بیندازید.

دوم اینکه یک کلینیک لاغری راه اندازی کنید و با دور هم جمع کردن متخصصان با تجربه این کار به ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای مشغول شوید. اگر کارتان را خوب انجام دهید و متخصصان زبردستی را دور هم جمع کنید، حتی می‌توانید روی درآمد دلاری ناشی از مشتریان خارجی هم حساب باز کنید!

راه اندازی مزون لباس

مشتری‌های مزون‌ها معمولا افرادی با سطح رفاه بالا هستند؛ بنابراین سود سرشاری را نصیب صاحبان مزون‌ها می‌کنند. مزون‌ها می‌توانند در شاخه‌های مختلفی مانند «لباس مجلسی»، «لباس اسپرت»، «مانتو» و «لباس عروس» فعالیت کنند. 

مدیر و برنامه ریز مجالس

از آنجایی که مراسمات مربوط به ختم و ازدواج همیشه برقرار است، مدیریت برگزاری مجالس، شغلی است که همیشه رونق دارد و طبیعتا به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد شناخته می‌شود.

برگزاری دوره‌های بدنسازی آنلاین

بعضی افراد زمان یا حال و حوصله کافی برای شال و کلاه کردن و باشگاه رفتن ندارند. اینجا است که شما می‌توانید از مهارتی که در بدنسازی، ورزش و رژیم دارید برای کمک به این افراد استفاده کنید و درآمد خوبی به دست بیاورید. 

فریلنسرینگ

فریلنسری روشی برای کسب درآمد در همه جا بدون نیاز به حضور دائمی در یک فضای رسمی مثل شرکت است. درآمد آن هم بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید، میزان تجربه، سابقه، خوش قول بودن و مسئولیت پذیری، افزایش پیدا می‌کند. تولید محتوا یکی از روش‌های محبوب فریلنسری است که افراد زیادی به سمت آن سوق پیدا کردند.

البته این ماجرا فوت و فن‌های خاص خودش را دارد؛ مثلا اینکه شما به عنوان یک تولید کننده محتوا فقط با محتوای متنی سر و کار ندارید. در واقع، بازار این شغل، بسیار گسترده است و قالب‌های محتوایی متفاوتی را در برمی گیرد؛ از تولید محتوای فقط متنی بگیر تا تولید ویدیو، تصویر، اینفوگرافیک، پادکست و … جزو این موارد هستند.

شما می‌توانید در یکی از این قالب‌ها به تخصص برسید و کسب درآمد کنید یا آنکه در چندین قالب کار کرده و از جنبه‌های مختلفی به درآمد برسید. در میان روش‌های مختلف تولید محتوا «تدوین»، «فیلم برداری» و «تولید محتوای ویدیویی» بازار بسیار داغی دارند.

ساخت پادکست

افراد بسیاری هستند که دوست دارند به جای خواندن هر چیزی آن را گوش دهند یا حتی به جای شنیدن «رادیو» که از هر دری سخن می‌گوید یک محتوای منسجم که مورد علاقه شان است را بشنوند. به همین دلیل، پادکست‌ها رونق فراوانی گرفته‌اند.

اگر به حرف زدن بیشتر از نوشتن، علاقه دارید و از تولید کردن محتوای صوتی لذت می‌برید می‌توانید به راحتی و حتی با گوشی موبایل خودتان پادکست تولید کنید. روش‌های درآمدی از این کار هم متفاوت هستند.

مثلا می‌توانید لابه لای پادکستتان تبلیغ بگیرید، از شنوندگانتان بخواهید که از پادکست، حمایت مالی کنند یا حتی اگر محتوایی که می‌خواهید در موردش صحبت کنید تخصصی و بسیار ارزشمند است می‌توانید آن را به صورت اشتراکی در اختیار دیگران قرار دهید و مبلغی را به صورت ماهانه از شنوندگانتان دریافت کنید.

یوتیوبری

یکی از راه‌هایی که می‌تواند دست شما را در دست درآمد‌های دلاری بگذارد، راه اندازی یک «کانال یوتیوب» و تولید محتوای جذاب، خلاقانه و کاربرپسند است. خوشبختانه یوتیوبر‌های ایرانی هم کم کم در حال رشد هستند و کانال‌های جالبی به وجود آمده اند؛ اما خیالتان راحت که فضا و فرصت‌های بسیار زیادی باقی مانده‌اند که شما می‌توانید با تولید محتوا در آن‌ها و جذب مخاطب به درآمد دلاری برسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
بانوی اول شدن!
دوم و سوم و عدد مهم نیست
بانوشون بشی!یا باجناقشون!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان