تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

دیبا زاهدی کیست؟

دیبا زاهدی هنرپیشه زن معروف و زیبای ایرانی است که به واسطه ایفای نقش‌های خود توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. در ادامه مقاله پیش رو با بیوگرافی دیبا زاهدی همراه شما خواهیم شد.

بیوگرافی دیبا زاهدی

رویداد۲۴ دیبا زاهدی، بازیگر ایرانی، در سال ۱۳۶۸ به دنیا آمد. او در رشته معماری تحصیل کرد و نخستین بار در سال ۱۳۹۲ با فیلم "پنج ستاره" به صورت حرفه‌ای در دنیای بازیگری ظاهر شد و توانست با این اولین فیلم توجهات را به خود جلب کند. این هنرپیشه معیار‌های خاص خود را برای انتخاب نقش دارد و به طور کلی به عنوان یک بازیگر برجسته شناخته می‌شود. از جمله آثار معروف دیبا زاهدی باید به فیلم‌های "بادیگارد"، "آزاد به قید شرط"، "تیغ و ترمه"، "لامینور"، "بوم و بانو"، "نهنگ آبی" و "آقازاده" اشاره کرد.

او از دوران کودکی علاقه‌مند به حرفه بازیگری شد و از سن ۸ سالگی در تئاتر‌های مدرسه شرکت می‌کرد؛ اما به دلیل مخالفت خانواده، توانایی تحصیل در این رشته را نداشته و به جای آن معماری را برگزید. دیبا در نهایت در رشته کارشناسی معماری از دانشگاه آزاد تهران فارغ‌التحصیل شد. درباره همسر دیبا زاهدی باید ذکر کنیم که او مجرد است و تا کنون ازدواج نکرده است.

شروع بازیگری دیبا زاهدی

دیبا زاهدی کیست؟

دیبا زاهدی، بازیگری را در کلاس‌های آزاد آکادمی مرحوم استاد حمید سمندریان فرا گرفت و از همان‌جا به تهیه‌کننده امیر سماواتی برای فیلم "پنج ستاره" معرفی شد و وارد دنیای بازیگری شد. همچنین، دیبا زاهدی علاوه بر آکادمی سمندریان، دوره‌های بازیگری را نیز زیر نظر مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان گذراند.

شهرت دیبا زاهدی

از جمله آثار سینمایی مهم دیبا زاهدی، علاوه بر "پنج ستاره"، فیلم "بادیگارد" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا نقش بسزایی در شهرت او داشت. در این فیلم، دیبا زاهدی در نقش مریم، دختر حیدر ذبیحی به همراه بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، محمود عزیزی، پدرام شریفی، احسان امانی و کیمیا حسینی، جلوی دوربین ظاهر شد. این فیلم به عنوان یکی از آثار برجسته دیبا زاهدی شناخته می‌شود.

فیلم‌های دیبا زاهدی‌

دیبا زاهدی کیست؟

دیبا زاهدی به عنوان یکی از بازیگران جوان و فعال در صنعت سینما در نظر گرفته می‌شود و تاکنون با بزرگانی، چون زنده‌یاد کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی کیا و داریوش مهرجویی همکاری داشته است. این همکاری‌ها نشان از تلاش و پیشرفت او در حرفه بازیگری دارد و نقشی در شهرت و شناخته شدن او در صنعت سینما دارد.

سال نام فیلم کارگردان
1392 پنج ستاره مهشید افشارزاده
1394 سایه مسعود نوابی
1394 بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا
1395 آزاد به قید شرط حسین شهابی
1395 توچال محمد آهنگرانی
1396 اگزما مهران مهدویان
1397 تیغ و ترمه کیومرث پوراحمد
1398 لامینور داریوش مهرجویی
1401 سرهنگ ثریا لیلی عاج

سریال‌های دیبا زاهدی

دیبا زاهدی، علاوه بر حضور در سینما، در حوزه تلویزیون نیز حضور پررنگی داشته و در سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته است. او در سریال "۸۷ متر" به کارگردانی کیانوش عیاری جلوی دوربین رفت. در این سریال، علاوه بر دیبا زاهدی، بازیگرانی، چون علی دهکردی، شهین تسلیمی، علی سلیمانی، علی انصاریان، مریم سلطانی و محمد بحرانی نیز حضور داشتند.

آخرین اثر تلویزیونی دیبا زاهدی "همبازی" بود که توسط سروش محمدزاده تهیه شده و در سال‌های ۱۳۹۹-۱۴۰۰ منتشر شد. در این مجموعه تلویزیونی، دیبا زاهدی نقش لیلا احتشام را ایفا کرد و نقش اصلی را به عهده داشت. علاوه بر دیبا زاهدی، در این سریال بازیگرانی، چون حسین مهری، کامران تفتی، بهنام تشکر، نیلوفر کوخانی، امیر کاظمی، کمند امیرسلیمانی، مریم مومن، ایمان صفا و همایون ارشادی نیز حضور داشتند.

سال نام سریال کارگردان
1398 سرگذشت سید جمال سیدحاتمی
1399 بوم و بانو سعید سلطانی
1399-1400 87 متر کیانوش عیاری
1400 هم‌بازی سروش محمدزاده

دیبا زاهدی در شبکه نمایش خانگی

دیبا زاهدی، در حوزه شبکه نمایش خانگی نیز تجربه بازیگری دارد. وی در سال ۱۳۹۷ با سریال "نهنگ آبی" به کارگردانی فریدون جیرانی، در نقش پگاه خالقی، برای نخستین بار به جلوی دوربین رفت. همچنین، در سریال "آقازاده" نیز نقش کلیدی را بازی کرد و با استقبال خوبی روبرو شد.

از دیگر آثار این بازیگر در شبکه نمایش خانگی می‌توان به سریال "روزی روزگاری مریخ" به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی اشاره کرد. در این سریال، علاوه بر دیبا زاهدی، بازیگرانی، چون سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، امیر کاظمی، الناز حبیبی، بهادر مالکی، لیلی رشیدی، امیر مهدی ژوله، علیرضا استادی، عبدالله روا و مهراب قاسم‌خانی نیز حضور داشتند.

خبر جدید درباره آخرین سریال‌های این بازیگر در شبکه نمایش خانگی، حضور دیبا زاهدی در "شریک جرم و گناه فرشته" است. او در این سریال، بار دیگر با حامد عنقا همکاری کرده و نقش زنی اغواگر را ایفا می‌کند.

سال نام اثر کارگردان
1397 سریال نهنگ آبی فریدون جیرانی
1399 سریال آقازاده بهرنگ توفیقی
1400 سریال آنها اپیزود هفتم گوشه نشینان میلاد جرموز – مهدی آقاجانی
1401 سریال روزی روزگاری مریخ پیمان قاسم خانی
1402 رئالیتی شو شب های مافیا: زودیاک – (به عنوان شرکت کننده) سینا دوراندیشان
1402 شریک جرم مازیار میری
1402 گناه فرشته حامد عنقا

شایعات و حواشی دیبا زاهدی

دیبا زاهدی کیست؟

دیبا زاهدی اخیراً به عنوان مدل جلوی دوربین برای یکی از عکاسان فعالیت کرده و به دلیل استایل و لباس‌هایش با برخی حواشی روبرو شده است.

وی در یک مصاحبه اعلام کرده که علاقه‌ای به گشت و گذار و بیرون رفتن ندارد و به صورت عمده از زندگی در خانه لذت می‌برد.

دیبا زاهدی در میان بازیگران زن سینمای ایران، علاقه‌مندی بسیاری به بازی و شخصیت‌های هدیه تهرانی و لیلا حاتمی دارد. او رویاپردازی بسیاری دارد و آرزو دارد در یکی از آثار سینمایی استاد کیانوش عیاری به عنوان بازیگر جلوی دوربین حضور داشته باشد.

مهم است بدانید که دیبا زاهدی هیچ نسبت فامیلی با پرند زاهدی (بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر) ندارد و همه‌ی آن‌ها فقط یک تشابه فامیلی هستند.

در ادامه تصاویری از دیبا زاهدی ببینید

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان