تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

جذابیت و تاثیرگذاری انیمه‌های ژاپنی بر جهان سینما ناگفته‌نیست. این آثار هنری، با داستان‌های گیرا و شخصیت‌های بی‌نظیر، در قلب تماشاگران خود جا می‌گیرند.

انیمه‌های ژاپنی تاریخ

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: انیمه‌های ژاپنی اغلب برای مخاطبان کودک ساخته نمی‌شوند، با این حال می‌توان اطمینان حاصل کرد که اولویت اصلی آن‌ها مخاطبان بزرگسال نیست. این فیلم‌ها ابتدا بر اساس مانگا‌ها (کمیک‌بوک‌های ژاپنی) ساخته می‌شوند و نگاهی به جامعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم دارند که با مشکلات و ضعف‌های آن روبرو بوده است. این انیمه‌ها می‌توانند به ما نگاهی عمیقتر به جوانان ژاپنی و اجتماعشان بدهند و مشکلاتی را که آن‌ها با آن روبرو بودند روایت کنند. اگر به فیلم‌های برتر قرن ۲۱ در انیمه علاقه دارید، می‌توانید آن‌ها را در فیلیموشاه ببینید. این فیلم‌ها برای همه‌ی طرفداران انیمه به‌طور جدی پیشنهاد می‌شوند.

انیمه سوزومه

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

در این انیمه، دختری و پسری به طرزی جالب آشنا می‌شوند که نگاهی متفاوت به اتفاقات و دنیا دارند. در طول این آشنایی، آن‌ها با هم همکاری می‌کنند و این همکاری باعث تغییر کامل زندگی آن‌ها می‌شود.

انیمه خانواده جاسوس

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

انیمه سریالی "خانواده جاسوس" به کارگردانی کازوهیرو فوروهاشی ساخته شده است. کازوهیرو فوروهاشی قبلاً انیمه محبوبی به نام "افسانه کین شین" را کارگردانی کرده است. "خانواده جاسوس" داستانی هیجان‌انگیز را روایت می‌کند که در آن یک مامور مخفی با مأموریتی خاص روبرو می‌شود و برای انجام آن مجبور می‌شود خانواده‌ای را تشکیل دهد. در این خانواده، یک دخترک با قدرت خواندن ذهن، یک مادر آدم‌کش و یک پدر جاسوس حضور دارند و با همکاری مخفیانه، برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند.

انیمه بل

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

انیمه "بل" تهیه شده توسط کارگردان مامورو هوسودا است. این انیمه داستانی را روایت می‌کند درباره زندگی یک دختر نوجوان است که به دلیل تجربه‌های ناخوشایند در گذشته، از دیگران دوری می‌کند. با این حال، این انیمه با وجود داشتن داستان جذاب خود، به نسبت کارنامه کارگردانی هوسودا، به نظر می‌رسد کمتر خلاقیت داشته باشد. هوسودا که پیش از این انیمه‌هایی مانند "فرزندان گرگ"، "میرای" و "دختری که در زمان پرید" را تولید کرده است، در ساخت "بل" به نظر کمتر خلاق عمل کرده است. با این حال، وجود تشویق طولانی این انیمه در جشنواره کن نیز لازم به ذکر است.

انیمه دکا دنس

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

در مراسم فانیمیشن‌کان ۲۰۲۰، کمپانی فانیمیشن اقدام به رونمایی از فصل جدید سریال "دکا-دنس" (با عنوان اصلی Deca-Dence) کرد. از شروع قسمت اول این سریال که در ۱۰ دقیقه اول ارائه شد، می‌توان به راحتی حس کرد که در حضور یک اثر بی‌نظیر و جذاب قرار داریم. این سریال همانند مجموعه تلویزیونی "حماسۀ تانیای شیطان" (با عنوان اصلی Saga of Tanya the Evil) و فیلم "فولی کولی" (با عنوان اصلی Fooly Cooly) نیز، تولید شده توسط کمپانی فیلم‌سازی نات است.

انیمه عقیده اژد‌ها

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

در سریال "عقیده اژدها"، هر قسمت دارای داستان مستقلی است که در پایان به نبردی بزرگ با دشمن اصلی سریال می‌انجامد. اما در بیشتر قسمت‌ها، درس‌های اخلاقی به شکلی قوی و برجسته درباره حماقت انسان بیان شده است که ممکن است کمی غم‌انگیز باشند. از لحاظ ویژگی‌های بصری، به ویژه در صحنه‌های مبارزه، صحنه‌ها بسیار جذاب و زیبا طراحی شده‌اند. نبرد‌های هیجان‌انگیز با دشمنانی که در واقع موجودات اساطیری هستند، با استفاده از انیمیشن با کیفیت بالا و با شکوه، به شکلی گیرا و هیجان‌انگیز به تصویر کشیده شده‌اند. این موجودات شخصیت‌های زیر را شامل می‌شوند: سایکلوپس، یک غول با یک چشم؛ گریفین، یک موجود با بدن شیر و سر و بال عقاب؛ یک مار آبی و هیولایی از دنیای مردگان.

انیمه فرزند آب و هوا

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

انیمه "فرزند آب و هوا" با عنوان اصلی "Weathering With You"داستان یک پسر شانزده ساله به نام هوداکا را روایت می‌کند. او از روستای خود فرار می‌کند و در یک تابستان بارانی به شهر بزرگ توکیو می‌رود تا به دنبال کاری بگردد. به طور اتفاقی، او عاشق دختری به نام هینا می‌شود که توانایی کنترل آب و هوا را دارد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند از قدرت هینا برای کسب درآمد استفاده کنند، اما غافل از این می‌شوند که این امر هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت.

انیمه آسمان آبی او

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

انیمیشن "فرزند آب و هوا" برای رده سنی بزرگسالان مناسب است و درباره تجربه عشق قدیمی و رویا‌های از دست رفته قبل از آن است. ماری اوکادا و تاتسویوکی ناگای نویسنده و کارگردان این انیمیشن ژاپنی هستند، و ماسایوشی تاناکا نیز طراح کاراکتر‌ها را بر عهده داشته است. انیمیشن "فرزند آب و هوا" داستان رؤیا‌های دوران جوانی آن‌ها را در شهر مادری ناگای، چیچیبو، به تصویر می‌کشد.

انیمه پروومره

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

در آینده‌ای نه چندان دور، یک پدیده ناشناخته و عجیب به نام "احتراق خود به خودی انسان‌ها" وجود دارد. در این پدیده، افراد بدون دلیل قابل قبولی خود به خود آتش می‌گیرند و هنوز توجیهی برای این پدیده وجود ندارد. این وقوع باعث تغییرات اساسی در تمدن بشری می‌شود و جمعیت زیادی در اثر این پدیده جان خود را از دست می‌دهند.

داستان انیمه "پروومره" در آینده‌ای پس از این واقعه رخ می‌دهد و در دوران تقابل دو گروه، یعنی آتش‌افروزان (اشخاصی که با استفاده از قدرت ذهنی خود قادر به کنترل آتش هستند) و آتش‌نشانان، روایت می‌شود. در این شرایط، سطح ماگما از هسته زمین به سمت پوسته به طور ناگهانی بالا می‌آید و سیاره را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد. این دو گروه باید به نقطه مشترکی برسند تا جان انسان‌ها را نجات داده و بحران را مهار کنند.

انیمه "پروومره" که در سال گذشته در ژاپن و سراسر جهان به نمایش درآمده است، داستانی عجیب و غریب را روایت می‌کند و با استقبال قابل توجهی همراه بوده است.

انیمه می‌خوام پانکراست رو بخورم

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

من به دنبال یک انیمه سینمایی به نام "پانکراست" هستم. داستان درباره یک دختر به نام ساکورا است که با یک بیماری مرگبار در پانکراس یا همان لوزالمعده خود مبتلا می‌شود. زمان باقیمانده‌ی عمر او کم است و در این میان، او با پسری به نام هاروکی، که سرد و بی‌احساس است، آشنا می‌شود. ساکورا به هاروکی معتاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد که زمان کوتاه باقیمانده‌ی عمرش را با او بگذراند. هاروکی اگرچه به این دوستی علاقه‌ای ندارد، اما با اکراه پیشنهاد ساکورا را قبول می‌کند. آن‌ها با هم تجربه‌های مختلفی را می‌کنند و به مکان‌های مختلفی سفر می‌کنند. اما خطر مرگ ساکورا همواره در پیش‌زمینه ذهن آن‌ها قرار دارد. در نهایت، فیلم با یک پایان تا حدودی غافلگیرکننده به پایان می‌رسد که قطعاً بر تمام شخصیت‌های داستان تأثیرگذار است.

انیمه نام تو

بهترین انیمه‌های ژاپنی تاریخ

نام این انیمه بسیار مشوق‌بخش است و با استفاده از موسیقی‌های پرانرژی، حس ژاپن مدرن را به خوبی منتقل می‌کند. گاهی اوقات، فیلم حسی از یک موزیک‌ویدئو برداشت می‌شود که باعث تحریک اشتیاق مخاطب می‌شود. علاوه بر این، فیلم از سنت‌های تفکربرانگیز ژاپن نیز به خوبی بهره می‌برد. تلفیق بین سنت و مدرنیته در این فیلم، آن را به یک اثر بسیار جذاب و دلچسب تبدیل کرده است که به مخاطبان خارجی نشان می‌دهد که انیمه‌های ژاپنی تنها منحصر به فرد ژاپن نیستند، بلکه مفاهیمی که در طول داستان ارائه می‌شوند، به همه‌ی افراد جهان ارزشمند هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان