تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

کدخدایی: رکورد تایید صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس در این دوره شکسته شد / زیر سوال بردن سازوکار انتخابات ترفند دشمن است

عباسعلی کدخدایی گفت: زیر سوال بردن ساز و کار انتخابات ترفند دشمنان است و معاندان نظام دنبال زیر سوال بردن مساله صلاحیت‌ها هستند در حالی‌که ساز و کار بررسی صلاحیت در همه کشور‌ها و حاکمیت‌ها وجود دارد.  

انتخابات مجلس

رویداد۲۴ ایرنا: عباسعلی کدخدایی روز یکشنبه در گردهمایی مردم همدان در پایان راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن با تاکید بر اینکه دشمن تا زمانی که شما در صحنه هستید هیچ غلطی نمی تواند بکند،گفت: مردم ما باید این شور و اشتیاقی را که در راهپیمایی ۲۲ نمایان است تا ۱۱ اسفند حفظ کنند.
 
وی با بیان اینکه مردم ما ۱۱ اسفند با حضور پرشور خود پاسخ محکمی به دشمنان جنایتکار می دهند،اضافه کرد: امروز مشارکت پرشور در انتخابات لبیک به ندای شهدا از جمله شهید سردار همدانی است.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: امروز یکی از اهداف دشمن کاهش مشارکت مردم در انتخابات با توطئه های مختلف است که البته این آرزو را به گور می برد.
 
کدخدایی تاکید کرد: خط رسانه ای و تبلیغاتی دشمن این است که رای دادن اثری ندارد در حالی‌ که رای دادن بیان نوع نگاه افراد است و مسوولان در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس نوع نگاه مردم انتخاب می شود.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: حضور نیافتن در پای صندوق اخذ رای دست کشیدن و کنار گذاشتن حقی است که در اختیار ما قرار دارد.
 
کدخدایی با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات زمینه ای برای انتخاب مجلس قوی است،گفت: ۷۳ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شدند که این میزان ثبت نام و تایید صلاحیت، یک رکورد جدید است.


بیشتر بخوانید: بیانیه جعفرزاده، نماینده دو دوره رشت در پی ردصلاحیت/ هر تخلف و سندی از من دارند، در بین مردم تکثیر نمایند


وی افزود: ۱۱ اسفند امسال برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۵۰ تا ۶۰ داوطلب رقابت می کنند که این میزان استقبال برای حضور در مجلس بیانگر اثر گذاری مردم است.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن برای مایوس سازی مردم ما تلاش می کند،ادامه داد: یاس آفرینی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی کاری نکرده هم از دیگر ترفندهایی دشمنان نظام برای کاهش میزان مشارکت است در حالیکه با بررسی وضعیت امکانات و پیشرفت ها در قبل و بعد از انقلاب به وضوح می توان به انبوه خدمات و پیشرفت های صورت گرفته پی برد.
 
کدخدایی تاکید کرد: شبهه هایی که در ذهن مردم درباره انتخابات ایجاد می شود را باید با تبیین صحیح برطرف کرد تا آگاهانه در پای صندوق اخذ رای حضور یابند.
 
وی تصریح کرد: برای یک فرد مومن و ولایی مشارکت پرشور در اتتخابات مهمتر از نتیجه انتخابات است چرا که موید بیداری مردم و بیزاری آنها از دشمنان است.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات بوده ایم،اظهار کرد: مردم ایران از زمان پیروزی انقلاب، از روزهای اول سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق رای رقم زدند.
کدخدایی اضافه کرد: انتخابات قبل از انقلاب مفهومی نداشت و کسی خبر دار نمی شد که چه کسی کاندید و چگونه انتخاب شده است اما در انتخابات پیش رو ۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند که نشان دهنده احساس تعلق خاطر مردم به کشور شان است.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ما دارای یک نظام مردم سالاری دینی هستیم،افزود: بالاترین مقام اجرایی و سیاسی بعد از رهبری انقلاب توسط مردم و با رای و نظر مردم انتخابات می شود و بعد از پیروزی انقلاب هر سال یک انتخابات برگزار شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
0
0
چند ساله چسبیدی به این صندلی غیر از تو ورئیس پیرمردت آدم تو این مملکت نیست؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان