تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

بهترین بازی‌های کم‌حجم کامپیوتر

هنوز هم می‌توانید از بازی‌های هیجان انگیز دنیای گیم لذت ببرید. بازی‌های جدید، به حافظه بیشتر، رم بالاتر و پردازش‌گر‌هایی نیاز دارند که هر کسی توانایی خرید آن‌ها را نداشته و می‌توانند بار سنگینی بر پردازش‌گر‌های کامپیوتر‌های شخصی باشند، اما با تمام این تفاسیر، هنوز هم می‌توان بازی‌های کم حجم خوبی روی PC نصب و اجرا کرد.

بهترین بازی‌های کم‌حجم کامپیوتر

رویداد۲۴ هدی کاشانیان: علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری همیشه دوست دارند جدیدترین‌های این دنیا را پیش از همه، خریداری و دانلود کنند. اگر اهل بازی‌های کامپیوتری هستید، اما سیستم قدرتمندی برای اجرای بازی‌های سنگین ندارید یا بودجه‌تان برای خرید یک سیستم گیمینگ کافی نیست، نگران نباشید! هنوز هم می‌توانید از بازی‌های هیجان انگیز دنیای گیم لذت ببرید. بازی‌های جدید، به حافظه بیشتر، رم بالاتر و پردازش‌گر‌هایی نیاز دارند که هر کسی توانایی خرید آن‌ها را نداشته و می‌توانند بار سنگینی بر پردازش‌گر‌های کامپیوتر‌های شخصی باشند، اما با تمام این تفاسیر، هنوز هم می‌توان بازی‌های کم حجم خوبی روی PC نصب و اجرا کرد. حال در این لیست ما قصد داریم بهترین بازی‌های کم حجم کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

بازی  This War of Mine

 اگر تصورتان از جنگ چیزی است که کال آو دیوتی و بتلفیلد به تصویر می‌کشد؛ باید بگویم که سخت در اشتباهید. جنگ یکی از کثیف‌ترین و غمگین‌ترین رویداد‌های بشری است و بازی‌ساز‌ها نیز سعی می‌کنند تا اقتباس‌های نسبتا خوبی از این رویداد‌ها داشته باشند. اما بازی This War of Mine به جرئت یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های ویدئوگیمی است که شما می‌توانید از جنگ داشته باشید. This War of Mine در سال ۲۰۱۴ توسط یک استودیوی مستقل ساخته شد. عنوانی که در آن زمان به سبب گیم‌پلی که داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بهترین بازی‌های کم‌حجم کامپیوتر

بازی کامپیوتر Stardew Valley

 مهم نیست که روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید، متاسفانه بسیاری از گیمر‌ها باور دارند که بازی‌های مستقل نمی‌توانند دوست داشتنی باشند و آن‌ها باید برای داشتن تجربه‌ای خوب، به سراغ بازی‌های گرید AAA از استودیو‌های بزرگ بروند. اما درست در زمانی که بازی Stardew Valley منتشر شد، نشان داد که یک بازی مستقل چطور می‌تواند تاریخ‌ساز باشد. Stardew Valley یک بازی جذاب با گرافیکی فانتزی و پیکسلی است. داستان این بازی درست از جایی شروع می‌شود که شما باید بعد از سال‌ها به مزرعه پدری‌تان برگردید و در غیاب او؛ از این مزرعه نگه داری کنید.

بازی کامپیوتر Human Fall Flat

 بازی Human Fall Flat نیز جزو آن دسته از بازی‌هایی بود که زمانی غوغا به پا می‌کرد. این بازی در زمانی عرضه شد که صنعت بازی‌سازی نیاز به یک تغییر داشت و چه چیزی بهتر از یک بازی مستقل با حجمی کم برای پی‌سی؟ Human Fall Flat از آن دسته از بازی‌هایی است که شاید در نگاه اول حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، اما اگر به این بازی فرصت دهید، بقدری دوست داشتنی خواهد بود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بازی Dead Cells

خوشبختانه تاکنون بازی‌های مستقل بسیاری برای پی‌سی منتشر شدند که اکثرشان بازی‌هایی دوست داشتنی‌اند. اما اگر بنا بر انتخاب بهترین بازی مستقل باشد، قطعا باید نیم‌نگاهی به Dead Cells داشته باشیم. یک بازی روگ‌لایک که در سبک عناوین اکشن روایت می‌شد و در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. دنیای این بازی بقدری جذاب است که هر پی‌سی گیمری را عاشق خودش می‌کند. این بازی به محض انتشارش نقد‌های بسیار خوبی را دریافت کرد و استودیوی فرانسوی Motion Twin با این بازی راه صدساله را یک‌شبه طی کرد.

بازی Broken Age

 بازی Broken Age یکی از موفق‌ترین آثاری است که شروع به ساخت آن با جذب سرمایه در پلتفرم Kickstarter شروع شد. این اثر از لیست بهترین بازی‌های کم حجم کامپیوتری حس نوستالژی بازی‌های ماجراجویی دهه ۹۰ میلادی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. در این بازی ما با داستان دو شخصیت آشنا می‌شوید و گیمر قابلیت تغییر کاراکتر قابل بازی را در طی تجربه گیم‌پلی دارد. در بازی Broken Age مهم‌ترین چیزی که به آن نیاز دارید، هوش کافی برای حل معما‌ها در چپتر‌های گوناگون است.

بازی کامپیوتر Portal ۲

 اگر بازی‌هایی در سبک تیراندازی بی‌پایان و هیولا‌های جهش‌یافته چیزی نیست که نظرتان را جلب کند، شاید بهتر باشد یک شانس به بازی Portal ۲ بدهید؛ اثری که در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت سازنده بازی Half-Life ۲ روانه بازار شد. در این مورد از بهترین و کم حجم‌ترین بازی‌های کامپیوتر تنها سلاح شما صرفا وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توانید پورتال‌هایی برای تله‌پورت شدن به مکان‌های دیگر ایجاد کند. شما در این بازی با مراحل گوناگونی مواجه می‌شوید که در هر یک از آن‌ها باید به مکانیک‌ها و طرح‌های اشیاء موجود در محیط توجه کامل داشته باشید. این بازی کامپیوتری در سبک پازل از جمله آثاری است که مورد تمجید بسیاری از منتقدان و گیمر‌ها قرار گرفته و تجربه‌ای چالش‌برانگیز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید بازی پورتال ۲ را در کنار دوستان‌تان هم تجربه کنید.

بازی Untitled Goose Game

 بازی Untitled Goose Game یک بازی معمایی با المان‌های مخفی‌کاری است که بازیکنان را در نقش یک غاز قرار می‌دهد که باید مجموعه‌ای از وظایفی که بازی در اختیار آن‌ها قرار داده است، انجام دهند. اثری که با گیم‌پلی چندساعته خود می‌تواند مخاطبان را به خوبی سرگرم کند و تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار آن‌ها قرار دهد. بازیکنان از همان ابتدا که کنترل غاز ماجراجوی بازی را به عهده می‌گیرند، می‌توانند به روش‌های مختلف ساکنان بخت‌برگشته ساکنان روستا رو مورد اذیت و آزار قرار دهند.

بهترین بازی‌های کم‌حجم کامپیوتر

 Unpacking

بازی Unpacking از آن دسته بازی‌هایی است قصد دارد تا تجربه‌ای لذت‌بخش و آرامش‌بخش را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی را به‌عهده می‌گیرند که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۸ به خانه‌های مختلف نقل مکان کرده است و باید در هربار اسباب‌کشی باید به او کمک کنید تا وسایل خود را در خانه جدید چینش کند. درواقع در جریان گیم‌پلی بازی شما در هر محیطی از خانه جدید، یک سری جعبه پیدا می‌کنید که با کلیک کردن روی آن وسایل آن را به‌دست می‌آورید. حال باید این وسایل را در جای مناسب قرار دهید.

بازی کامپیوترSid Meirs Civilization V

 یک بازی استراتژیک تاریخی و ساخت امپراتوری است که توسط Firaxis Games توسعه یافته و توسط ۲ K Games منتشر شده است. این بازی به شما امکان می‌دهد یک تمدن را از ابتدا تا تصدی دولت و امپراتوری‌های بزرگی را ایجاد کنید و در طول تاریخ به توسعه و رقابت با تمدن‌های دیگر بپردازید. Civilization V دارای محیطی سه‌بعدی و تصاویر زیبا است که شما را در دنیای تاریخی و فرهنگی قرار می‌دهد. شما باید تصمیم‌های استراتژیک در زمینه‌های مختلف از جمله علم، فرهنگ، اقتصاد، و ارتش‌سازی بگیرید تا تمدن خود را به پیشرفت برسانید. داستان بازی Civilization V به معنای تاریخی و فرهنگی مرتبط با هر تمدن است که شما ایجاد می‌کنید. بازیکنان می‌توانند تصمیم‌های مهمی را در روابط بین‌المللی با تمدن‌های دیگر و در روند توسعه و تحقق اهداف تاریخی و اجتماعی خود بگیرند.

 بازی Factorio

 فَکتوریو یکی از جالب‌ترین بازی‌های استراتژیک اقتصادی است که تا به حال بازی کرده‌ایم. همانطور که از نام آن می‌توانید حدس بزنید، این بازی به شما امکان می‌دهد یک کارخانه بسازید و آن را مدیریت کنید. با این حال این اصلاً کار آسانی نیست! ما باید مواد اولیه لازم را فراهم کنیم، خطوط تولید را دائماً بهینه کرده و ایمنی کارخانه را حفظ کنیم. امکانات بی‌شمار این بازی کمپانی Wube Software را به گزینه‌ای خوب برای سرگرمی تبدیل می‌کند. این بازی قطعاً یکی از بهترین بازی‌های سبک است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان