تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

محمد مهاجری: اگر رای‌دهندگان بدون گرایش جناحی به سمت لیست مطهری بیایند می‌توانند معادلات را تغییر دهند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: گروهی از رأی دهندگان صرفا می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و هیچ گرایش سیاسی و جناحی ندارند که اگر به سمت لیست آقای مطهری بیایند، می‌توانند معادلات را تغییر دهند.

محمد مهاجری: اگر رای‌دهندگان بدون گرایش جناحی به سمت لیست مطهری بیایند می‌توانند معادلات را تغییر دهند
رویداد۲۴ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا درباره رقابت فهرست‌های انتخاباتی منتشر شده گفت: سه لیستی که از جریان اصولگرایی بیرون آمد دور از انتظار اقشار مذهبی و متدین جامعه بود و شاید همین مسئله بر میزان رأی آوری آن‌ها تأثیر بگذارد، درباره لیست آقای مطهری نیز باید بگوییم، میزان اقبال به این فهرست بستگی به میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد.

به گزارش نامه نیوز بخش‌هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می‌خوانید:

اگر میزان مشارکت در تهران به ۴۰ درصد برسد، قطعا لیست آقای مطهری ۳۰ بر هیچ پیروز می‌شود، اما از آنجا که این میزان اقبال اتفاق نمی‌افتد بنابراین خیلی خوشبین نیستم که تعداد زیادی از نامزد‌های فهرست صدای ملت رأی بیاورند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قریب به ۴ میلیون رأی باطله داشتیم. در واقع گروهی از رأی دهندگان صرفا می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و هیچ گرایش سیاسی و جناحی ندارند، این گروه عمدتا هیچ گزینه خاصی مدنظرشان نیست و نهایتا به یک یا دو نفر رأی می‌دهند. اگر این گروه از رأی دهندگان در تهران را ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم، عدد قابل توجهی می‌شود که اگر به سمت لیست آقای مطهری بیایند، می‌توانند معادلات را تغییر دهند.


بیشتر بخوانید: تب و تاب در جریان اصولگرا بعد از اعلام لیست علی مطهری


همواره در تهران بین آرای نفر اول منتخب تا آرای نفر آخر منتخب قریب به ۸۰۰ هزار رأی فاصله است؛ وقتی از جریان اصولگرایی لیست‌های متعدد وجود دارد و سبد رأی اصولگرایان به آن‌ها تقسیم می‌شود، می‌توان پیش بینی کرد که لیست آقای مطهری حداقل برای کسب ۱۰ کرسی آخر شهر تهران رقابت تنگاتنگی با فهرست‌های اصولگرا خواهد داشت؛ به ویژه آنکه پیش بینی می‌شود تعداد زیادی از کرسی‌های حوزه انتخابیه تهران در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف شوند.

توصیه ام به مسئولان برگزاری انتخابات آن است که حداکثر تلاش خودشان را در اطلاع رسانی سریع و دقیق نتایج انجام دهند تا تضمین سلامت انتخابات را به جامعه نشان دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان