تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

کویت در دادن ویزا تاجران ایرانی به چالش انداخت

رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران و کویت گفت: کویت هنوز در دادن ویزا به تاجران به ویژه ایرانی سختگیری زیادی دارد و به عبارت دیگر امکان ورود تاجران جدید به بازار کویت وجود ندارد.

ایران و کویت

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: هانی فیصلی، رئیس پیشین اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت گفت: کویت هنوز در دادن ویزا به تاجران به ویژه تاجران ایرانی سختگیری زیادی دارد و به عبارت دیگر امکان ورود تاجران جدید به بازار کویت وجود ندارد و تنها ویزای تاجرانی که تاکنون در بازار این کشور فعالیت داشته‌اند تمدید می‌شود.

وی بافزود: این کشور بر خلاف کشور‌های حاشیه خلیج فارس به اقتضای سیاست‌های داخلی خود فضایی بسته و قوانین مخصوص به خود را دارد و نه تنها برای تجارت حتی برای گردشگری هم به خارجی‌ها ویزا نمی‌دهد. با این حال آن طور که از اخبار برمی‌آید گشایش‌هایی هرچند کوچک در دادن ویزا دارد حاصل می‌شود و رویکرد امیر جدید این کشور به گشودن در‌های این کشور به سوی جهان به ویژه کشور‌های همسایه است.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت وارداتی از این کشور ها لغو شد


فیصلی ارزش تجارت جهانی کویت را سالانه ۳۲ میلیارد تا ۳۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم ایران از تجارت به بازار کویت حدود ۱۵۰ میلیون دلار است و غالب صادرات ایران به کویت را مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان تشکیل می‌دهد با این حال صنایع دستی، فرش و مبلمان هم در گروه کالا‌هایی قرار دارد که از ایران به کویت می‌رود و حجم واردات کالا از مبدا کویت به ایران بسیار ناچیز است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تاجر ایرانی
نظرات شما