تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات فنی خودروی نظامی ماروآ

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی نظامی ماروآ خواهیم پرداخت.

خودروی نظامی ماروآ

رویداد۲۴ حسین فلاحی: خانواده وسایل نقلیه نظامی نظامی ماروآ یا گاو وحشی (Marruá) توسط شرکت Agrale، یک شرکت مستقر در برزیل تولید می شود. این خودروها برای حمل و نقل نیرو، پزشکی، فرماندهی و کنترل، جنگ الکترونیک و مأموریت های شناسایی استفاده می شوند.

 خودروهای ماروآ عمدتاً توسط ارتش برزیل و سپاه تفنگداران دریایی برزیل اداره می شود. این خودروها همچنین توسط نیروهای مسلح آرژانتین، اکوادور و پاراگوئه و همچنین سازمان ملل متحد برای ماموریت های حافظ صلح در هائیتی مورد استفاده قرار گرفته اند.

تاریخچه توسعه خودروی نظامی ماروآ

Agrale توسعه خودروهای ماروآ را بر اساس خودروی کاربردی Engesa EE-4/EE-12 آغاز کرد. ماروآ 4×4 برای نیروهای مسلح برزیل ارائه شد. ماروآ در ژوئیه 2005 توسط نیروهای مسلح برزیل به خدمت پذیرفته شد.

خودروی نظامی ماروآ

سپاه تفنگداران دریایی برزیل اولین دسته از وسایل نقلیه ماروآ را در سال 2008 دریافت کرد. این خودروها با رنگ مقاوم در برابر خوردگی، لاستیک های شناور بالا و ترتیب صندلی برای شش نفر ارائه شدند.

انواع خودروهای کاربردی نظامی ماروآ

طیف وسیعی از وسایل نقلیه ماروآ عمدتاً توسط ارتش برزیل و سپاه تفنگداران دریایی برزیل اداره می شود. انواع ابزار نظامی ماروآ در پنج پیکربندی موجود است.

ماروآ AM1 – VTNE 1/2t یک نوع پایه است که مجهز به چهار صندلی و یک کاپوت قابل جابجایی است. نوع AM10 REC – VTL / VTL REC برای مأموریت های شناسایی مسلحانه مجهز شده است.

خودروی نظامی ماروآ

وسیله نقلیه ماروآ AM20 CC – VTNE 3/4t برای حمل و نقل نیرو یا محموله 750 کیلوگرمی در نظر گرفته شده است. این خودرو به بدنه فلزی با سقف وینیل مجهز شده است. ماروآ AM22 – VTNE 3/4 یک نوع آمبولانس است که مجهز به کابین سخت و بدنه فلزی برای پذیرش بیماران است.

AM22 CC / AM22 CDCC – VTNE 3/4t یک وسیله نقلیه حامل تخت تخت است که محموله های مختلف را در خود جای داده است.

ماروآ

مجموعه وسایل نقلیه نظامی ماروآ برای انجام ماموریت در زمین های بسیار سخت طراحی شده است. چیدمان سنتی این وسیله نقلیه موتور را در جلو، کابین خدمه در مرکز و بخش نیرو / بار در عقب را در خود جای داده است. وسایل نقلیه یا با رویه های نرم یا سخت محصور شده اند.

طول وسیله نقلیه پایه 3.94 مت، عرض 1.84 متر و ارتفاع 2.04 متر است. وزن ناخالص خودرو 2460 کیلوگرم است. ماروآ AM1 می تواند حداکثر 500 کیلوگرم بار را حمل کند. این وسیله نقلیه دارای صندلی برای چهار سرنشین است.

خودروی نظامی ماروآ

این وسیله نقلیه دارای سیستم گرمایش، محافظ چراغ های عقب، وینچ، جی پی اس، استارت از راه دور و زنجیر خمپاره می باشد. صفحه ابزار شامل سرعت سنج، سنج سوخت و دمای موتور، ولت متر، فشار روغن موتور، سرعت سنج، نشانگر ترمز دستی، نشانگر باتری، نشانگر نور بالا، نشانگر چراغ راهنما و نشانگر فشار روغن است.

تسلیحات خودروی نظامی ماروآ

خودروهای ماروآ طیف گسترده ای از سیستم های تسلیحاتی را برای استفاده در ماموریت های جنگی می پذیرند. این خودروها را می توان با مسلسل های 7.62 میلی متری یا 12.7 میلی متری، پرتاب کننده موشک ضد تانک و توپ 106 میلی متری نصب کرد.

خودروی نظامی ماروآ

موتور خودروی نظامی ماروآ

ماروآ AM1 مجهز به موتور دیزلی ام دبلیو ام 4.07 TCA با استاندارد EURO II است که به سیستم انتقال قدرت EATON FS 2305 A (5 جلو / 1 عقب) متصل شده است. این موتور حداکثر قدرت 97 کیلووات را در 3600 دور در دقیقه تولید می کند. گشتاور 340 نیوتن متر در دور 1600 تا 1800 دور در دقیقه تولید می کند.

خودروی نظامی ماروآ

خانواده خودروهای کاربردی ماروآ با موتور مطابق با EURO III با حداکثر توان 103 کیلووات ارائه می شود. ظرفیت مخزن سوخت استاندارد 100 لیتری حداکثر برد 1000 کیلومتر را فراهم می کند.

تحرک ماروآ AM1

ماروآ AM1 می تواند با حداکثر سرعت 128 کیلومتر در ساعت در جاده حرکت کند. حداکثر سرعت کنترل شده خودرو 4 کیلومتر بر ساعت است. سیستم تعلیق شامل میله های طولی و عرضی با میله پانهارد و کمک فنرهای تلسکوپی دو کاره است.

ترمزهای سرویس دیسکی/درام به کمک سروو هیدرولیک، توقف دقیق خودرو را تضمین می کند. فاصله خودرو از زمین 260 میلی متر است. این خودرو می تواند شیب 60 درصد و شیب جانبی 30 درصد را طی کند. ماروآ AM1 قادر است در عمق حداکثر 600 میلی متری آب حرکت کند.

مشخصات کلی خودروی نظامی ماروآ

نوع خودرو: وسیله نقلیه سبک و حمل و نقل

خدمه:چهار

سازنده: آگراله

اپراتورها: ارتش برزیل، ارتش آرژانتین، ارتش اکوادور و ارتش پاراگوئه

وزن ناخالص وسیله نقلیه: 2460 کیلوگرم

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 128 کیلومتر بر ساعت

دامنه: 1000 کیلومتر

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان