تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

رنگ سال ۲۰۲۴ یا همان رنگ سال ۱۴۰۳ که امسال معرفی شده است، رنگ نارنجی هلو مخملی است. رنگ‌های «هلویی»، «زردآلویی» یا «صورتی هلویی» را تصور کنید.

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

رویداد۲۴ مریم آیتی: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، موسسه پنتون رنگ سال جدید را معرفی کرد. این موسسه که به عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات در زمینه رنگ و طراحی شناخته می‌شود، هر ساله با توجه به شرایط مختلفی که در جامعه و اقتصاد و حتی سیاست وجود دارد، یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند.

رنگ سال ۲۰۲۴ یا همان رنگ سال ۱۴۰۳ که امسال معرفی شده است، رنگ نارنجی هلو مخملی است. رنگ‌های «هلویی»، «زردآلویی» یا «صورتی هلویی» را تصور کنید.

در سال ۲۰۲۳ دنیا با چالش‌ها و مشکلات بسیار متعددی نظیر تغییرات اقلیمی، جنگ و بیماری مواجه شد. از این رو رنگ هلویی را که رنگی آرامش بخش است به نشانه امید برای روز‌های خوب و صلح در جهان به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ انتخاب کردند.

با توجه به اینکه رنگ نارنجی هلویی رنگی پرشور و پرانرژی است، احتمالاً باید منظور این موسسه از انتخاب این رنگ، بیان پویایی و شادابی در سال ۲۰۲۴ باشد.

در هر صورت، همانطور که می‌دانید، رنگ سال همواره در صنعت طراحی و تولید محصولات بسیار مهم است و تأثیر بسزایی در فضای کاری و عمومی دارد.

بسیاری از آقایان می‌پرسند «رنگ نارنجی با چه رنگی ست می‌شود؟» و احساس می‌کنند که شاید چندان مناسب نباشد اگر نارنجی هلویی بپوشند!

علت این امر، غالباً این است که استفاده از این رنگ را در لباس‌های مردانه کمتر دیده‌اند و به همین دلیل تصویر درستی از استایل نارنجی ندارند. اما کافی است چند استایل جذاب نارنجی ببینید تا نظرتان برای همیشه تغییر کند.

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد تغییراتی در سبک و مد لباس پوشیدن افراد خواهیم بود.  مد روز فعلی در راستای سلیقه کسانی است که لباس های راحت تر و ساده تر را می پسندند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با پیراهن مردانه و کاربرد آن در موقعیت‌های مختلف


البته پیروی چشم بسته و دیکته شده از مد روز چیز خوشایندی نیست و افرادی که بیش از حد پیرو مد هستند، معمولا بی اصالت به نظر می رسند. با این حال، به روز بودن و همراه شدن با روح کلی زمانه خوب است.

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

شناخت مد و روندهای روز باعث می شود تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. هرچند، باز هم تاکید می کنیم که اصالت از هر چیزی مهم تر است و باید چیزی را بپوشید که برای شما مناسب است و به شما می آید.

رنگ نارنجی هلو مخملی با چه رنگ هایی ست می‌شود؟

  • سرمه‌ای
  • ذغالی
  • سبز زیتونی
  • قهوه‌ای
  • آبی
  • خاکستری

کافی است یک بافت مردانه نارنجی هلویی را با یک شلوار چینوی قهوه‌ای بپوشید و از هماهنگی رنگ‌ها لذت ببرید.

دقت داشته باشید که در کنار این ترکیب‌ها، از اکسسوری مناسب تک‌رنگ خنثی و ست (مثلاً عینک، ساعت و کفش مشکی) استفاده کنید.

 

رنگ های بولد و کنتراستی

باید به رنگ‌های متضاد هم توجه کرد. رنگ‌های بولد و کنتراستی یعنی رنگ‌هایی که تضاد چشم نوازی را با رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) ایجاد می‌کنند و می‌توانند نوع متفاوتی از گروه مکمل نارنجی باشند و برای مثال در یک استایل پیراهن مردانه و شلوار چینو می‌توانند باعث ایجاد یک تیپ فوق‌العاده شوند.

هنگام انتخاب این رنگ‌های مکمل، سایه‌های پررنگ و متضاد را در نظر بگیرید که ظاهری چشمگیر و تأثیرگذار ایجاد می‌کنند.

چند ترکیب جسورانه و متضاد که به‌خوبی با نارنجی هلو مخملی ست می‌شوند شامل موارد زیر هستند.

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

نارنجی و بنفش

این ترکیب جسورانه حسی از پیچیدگی و ظرافت را ارائه می‌دهد. جنب‌وجوش رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) که در کنار ارغوانی سلطنتی قرار گرفته است زیبایی‌شناسی جذابی ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از برخورد با درخشندگی نارنجی، سایه‌های عمیق‌تر بنفش، مانند بنفش آلویی یا ارغوانی را انتخاب کنید.

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

استایل مردانه در سال ۱۴۰۳

نارنجی و سبز

این ترکیب الهام گرفته از طبیعت، حس طراوت و سرزندگی را تراوش می‌کند. نارنجی هلو مخملی پر جنب‌وجوش و سبز باطراوت مکمل یکدیگر هستند و ظاهری سرزنده و پرانرژی ایجاد می‌کنند. برای تنظیم شدت کنتراست، سایه‌های مختلف سبز، از زمردی تا زیتونی را کاوش کنید. این ترکیب برای لباس زنانه هم کاربرد قدرتمندی دارد.

نارنجی و مشکی 

این ترکیب جسورانه و مینیمالیستی حس اعتمادبه‌نفس و قدرت را تراوش می‌کند. تضاد شدید بین نارنجی آتشین و مشکی پیچیده، ظاهری دراماتیک ساخته و جلب‌توجه می‌کند. از مشکی به‌عنوان رنگ پایه استفاده کنید و آن را با رنگ‌های نارنجی در اکسسوری یا لباس‌ها برجسته کنید.

نارنجی و سفید

این ترکیب تمیز و باطراوت حسی از سادگی و ظرافت را ارائه می‌دهد. هلویی پر جنب‌وجوش همراه با سفید تند، تضاد بصری جذاب و حس تعادل و پیچیدگی را ایجاد می‌کند. با رنگ‌های مختلف نارنجی، از نارنگی آتشین گرفته تا هلوی لطیف، آزمایش کنید تا به اثر دلخواه برسید.

هنگام استفاده از این رنگ‌های متضاد در کنار رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳)، کلیت استایل و مناسبتی که می‌خواهید در آن شرکت کنید را در نظر بگیرید. اگر قرار بود به یک رویداد غیررسمی بروید، نارنجی هلو مخملی را با شلوار جین یا چینو در رنگ‌های مکمل مذکور ست کنید و یک کفش مردانه کژوال بپوشید.

در مقابل اگر قرار بود به یک رویداد رسمی وارد شوید، کت‌وشلوار یا شلوار پارچه‌ای با کت بلیزر به یکی از رنگ‌های مکمل و تیره مثل بنفش یا سبز را انتخاب کنید و برای اضافه‌کردن نارنجی از اکسسوری مانند کراوات، دستمال جیبی، کفش رسمی و… استفاده کنید.

ملاحظات فصلی

هنگام ایجاد استایل نارنجی مردانه، مهم است که عوامل فصلی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که ظاهر شما علاوه بر هماهنگی با رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) و هماهنگی با رویداد، متناسب با فصل هم باشد.

 این مسئله در مورد رنگ سال ۱۴۰۲ هم صادق بود و مانند رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) ارتباط تنگاتنگی با پاییز دارد. منظور از ملاحظات فصلی در اینجا انتخاب لباس گرم نیست بلکه می‌خواهیم در مورد رنگ‌هایی که برای البسه گرم انتخاب می‌کنید صحبت کنیم.

بهار و تابستان 

در ماه‌های گرم‌تر از سایه‌های روشن‌تر نارنجی استفاده کنید. رنگ پاستلی پرتقالی، مرجانی و هلویی، فضای روشن و شاد بهار و تابستان را تکمیل می‌کنند. این رنگ‌ها را با رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ یا برنزه ترکیب کنید تا استایلی کلاسیک و زیبا داشته باشید. اگر روحیه جسورانه‌تری دارید، با رنگ‌های متضاد مانند آبی یا سبز ست کنید تا بیش‌ازپیش چشمگیر شوید.

پاییز 

با تغییر رنگ برگ‌ها و خنک‌شدن هوا، سایه‌های پررنگ‌تر و عمیق‌تر نارنجی را انتخاب کنید. نارنجی سوخته، زنگ‌زده و کهربایی، گرما و محیط دنج پاییز را تداعی می‌کنند. این رنگ‌های عمیق با رنگ‌های طبیعی مانند قهوه‌ای، سبز زیتونی یا زرد خردلی به زیبایی جفت می‌شوند و استایلی هماهنگ و شیک می‌سازند. اگر می‌خواهید بدانید که رنگ نارنجی با چه رنگی ست می‌شود، بهتر است به پاییز فکر کنید تا خلاقیتتان شروع به جوشش کند.

زمستان 

اگرچه ممکن است نارنجی هلو مخملی اولین رنگی نباشد که برای استایل زمستانی به ذهن می‌رسد، اما می‌تواند حس گرما و شادی را به ماه‌های سردتر اضافه کند. سایه‌های کم‌رنگ نارنجی مانند سفالی یا کدوتنبلی را در کمد لباس زمستانی خود بگنجانید. این رنگ‌های ظریف رنگ‌های تیره‌تر مانند سرمه‌ای، مشکی یا شرابی را تکمیل می‌کنند و تیپ زمستانی شما را به کمال می‌رسانند.

انتخاب استایل بر اساس موقعیت

هنگام استفاده از رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) در استایل خود، مهم است که موقعیت و رویدادی که می‌خواهید در آن شرکت کنید را در نظر بگیرید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

برای شرایط معمولی (کژوال)

لباس روزمره

برای پوشش روزمره، رنگ نارنجی لباس بالاتنه خود را با شلوارهای کژوال مانند شلوار جین، چینو، یا شلوارک ست کنید. سایه‌های نارنجی کم‌رنگ، مانند نارنجی زنگ‌زده یا نارنجی سوخته را انتخاب کنید تا ظاهری ساده‌تر داشته باشید.

یک کت جین یا یک بامبر جکت یا همان کاپشن بمب‌افکن به‌عنوان یک لایه بیشتر می‌توانند جذابیت تیپ شما را دوچندان کنند.

فعالیت‌های آخر هفته

برای گذراندن آخر هفته‌ها، تیپ خود را با سایه‌های پررنگ نارنجی مانند نارنجی نارنگی یا مرجانی آزمایش کنید. یک لباس بالاتنه (مثلاً تیشرت) نارنجی در کنار یک شلوار چینو یا جین کهنه و زاپ دار ست کنید و با یک پیراهن (به‌عنوان لایه رویی)، یک تیپ کژوال، ریلکس و درعین‌حال شیک ایجاد کنید.

 

برای موقعیت‌های رسمی

رویدادهای اسمارت کژوال یا نیمه‌رسمی

برای رویدادهای نیمه‌رسمی، رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) را با ظرافت بیشتری در لباس خود بگنجانید. برای مثال یک لمس نارنجی در کراوات، روی دستمال جیبی یا سایر اکسسوری‌ها می‌تواند بدون این که سنگینی تیپ و ظاهر شما را به خطر بیندازد، هیجان نارنجی را به آن اضافه کند.

آن را با یک کت‌وشلوار سرمه‌ای یا ذغالی ست کنید تا ظاهری براق داشته باشید.

مناسبت‌های کاملاً رسمی

برای مناسبت‌های رسمی، رنگ نارنجی روشن‌تری مانند نارنجی هلویی یا سالمون را در نظر بگیرید تا ظاهری ظریف و پیچیده داشته باشید.

یک کت‌وشلوار تیره بپوشید و آن را با یک کراوات کلاسیک یا بوتونیه با رنگ خنثی تکمیل کنید. در این استایل، نارنجی می‌تواند بخشی از طرح کراوات یا بوتونیه باشد.

نکات مهم و کلیدی

اکسسوری با رنگ هلو مخملی / جزئیات کوچک، تاثیرات بزرگ

لوازم جانبی یا اکسسوری ها می توانند یک تیپ معمولی را برجسته کنند. آقایان می توانند با یک ساعت شیک، کمربند چرمی یا نارنجی، کلاه مردانه یا حتی دستمال جیب کت، به ظاهر خود جلوه ای تازه دهند . هنگام استفاده از لوازم جانبی، تعادل را رعایت کنید.

در مورد لوازم جانبی (اکسسوری)، معمولا می گویند هرچه کمتر باشد بهتر است. برای بیشتر مردان، این اصل به طور ویژه در مورد استفاده از جواهرات صدق می کند.

اینکه افرادی مانند جانی دپ چندین انگشتر و دست بند به دست می کنند، به برند منحصر به فرد آن‌ها بازمی‌گردد و قرار نیست همه شبیه او باشند.

برای بیشتر مردان، قانون «از هر کدام یکی» را توصیه می کنیم. یک دستبند، یک حلقه و یک گردنبند. این اکسسوری ها باید به عنوان چیزی که ۱۰ درصد بیشتر به کاراکتر، شخصیت و اصالت شما اضافه می کنند، دیده شوند، نه اینکه به شخص و تیپ شما غالب شوند.

ست کفش با رنگ هلو مخملی

کفش‌های اسپرت یا کفش‌های روزمره با لمسی از رنگ نارنجی می‌توانند زیبایی خاصی به تیپ‌های غیررسمی شما ببخشند.

برای موقعیت‌های رسمی هم می‌توانید از کفش‌های کلاسیک به رنگ عسلی یا قهوه‌ای (رنگ‌های مشابه) بهره ببرید. در فصول سرد سال، از نیم‌بوت استفاده کنید تا پاپوش‌های شما با تیپ بالاتنه شما سازگار باشند.

از لایه‌بندی های جذاب استفاده کنید

لایه‌بندی سایه‌های مختلف نارنجی که رنگ سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) است، می‌تواند ظاهری پویا و از نظر بصری جالب ایجاد کند. بافت‌ها و الگوها را آزمایش کنید تا عمق و بعد به لباس خود بیفزایید. این مسئله را در تیپ‌های زمستانی یا بهاری و پاییزی بهتر می‌توانید رعایت کنید. پس در جواب اینکه رنگ نارنجی با چه رنگی ست می‌شود؟ گاهی اوقات با خودش!

لایه بندی فقط برای گرم ماندن نیست، بلکه یک راه شیک برای عمق بخشیدن به لباس های شما است. در ماه های سردتر، با یک لایه پایه سبک شروع کنید و در صورت نیاز پوشیدنی های دیگر را اضافه کنید.

به عنوان مثال، یک پلیور یقه اسکی را با یک کت بلیزر چسبان و یک پالتوی شیک ست کنید. فراموش نکنید که برای ایجاد یک ترکیب تماشایی، لباس هایی با بافت و قدهای مختلف را با هم ست کنید.

در ماه های گرم تر سال، روی لایه بندی سبک تمرکز کنید.  یک ژاکت سبک یا یک پیراهن کتان دکمه باز روی یک تی شرت ساده می تواند بدون ایجاد احساس گرمازدگی به جذابیت بصری شما بیافزاید.

 

تعادل را رعایت کنید

وقتی از رنگ هلو مخملی در لباس خود استفاده می‌کنید، بدانید که در حال تزریق حجم زیادی هیجان و جنب‌وجوش هستید، پس این هیجانات را با رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های مکمل متعادل کنید تا یک ظاهر منسجم و شیک ایجاد شود.

متعادل‌کردن لزوماً به این معنی نیست که از رنگ‌های دیگر دقیقاً به‌اندازه نارنجی استفاده کنید، گاهی اوقات در میان یک تیپ کاملاً نارنجی، یک کراوات و کمربند و کفش سفید می‌تواند نقشی متعادل‌کننده داشته باشند.

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

نارنجی به‌خوبی رنگ پوست‌های گرم را تکمیل می‌کند، درحالی‌که رنگ پوست‌های سردتر ممکن است سایه‌های کم‌رنگ یا رنگ‌های سردتر نارنجی را ترجیح دهند. برای مشخص‌شدن تناژ سرما و گرمای پوست خود، به رگ‌های ساعدتان زیر نور آفتاب نگاه کنید، اگر متمایل به سبز بودند، پوستتان گرم و اگر به بنفش یا آبی متمایل بودند، پوستتان سرد است.

برای تیپ مردانه حرفه ای، رنگ های خنثای کلاسیک مانند مشکی، سرمه ای و خاکستری را در نظر داشته باشید. برای یک حال و هوای غیرمعمولی یا شاد، از ترکیب رنگ های پرانرژی و غیر متعارف استفاده کنید.

اعتماد به‌نفس کلید کار است

هنگام پوشیدن نارنجی هلویی اعتمادبه‌نفس داشته باشید! نگرش و اعتمادبه‌نفس شما ظاهر شما را به‌کلی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زیبایی شما بیشتر از آنچه که فکر کنید تحت‌تأثیر اعتمادبه‌نفس شماست.

شکلی که خودتان را معرفی می کنید می تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی شما داشته باشد، بنابراین با آغوش باز به سراغ تغییرات بروید.

بافت ها را به درستی انتخاب کنید

بافت لباس نقش مهمی در جذابیت بخشیدن به افراد دارد. در ماه های سردتر، پارچه هایی مانند مخمل، کبریتی و پشمی را انتخاب کنید که یک حس دنجی را القا می کنند. این پارچه ها نه تنها عالی به نظر می رسند بلکه آدم را گرم نگه می دارند.

در عوض در ماه های گرم تر نیاز به لباس هایی با بافت سبک تر دارید. لباس های کتانی نه تنها راحت هستند، بلکه حس ظرافت می دهند.

با انواع طرح ها تنوع را در آغوش بگیرید

طرح ها می توانند راهی جالب توجه برای بیان سبک خاص شما باشند. راه راه، گل دار، چهارخانه و طرح های هندسی تنها چند نمونه از طرح هایی هستند که می توانید در کمد لباس خود داشته باشید.

 

نکته کلیدی این است که در استفاده از طرح های مختلف توازن و تعادل را حفظ کنید تا یک تیپ تماشایی ایجاد کنید. هنگام ترکیب کردن طرح ها حواستان به هماهنگی مقیاس و رنگ باشد.

ترکیب یک پیراهن راه راه درشت با یک کراوات راه راه ظریف تر می تواند تضادی شیک در تیپ مردانه شما ایجاد کند.

با تناسب اندام روی سلامتی خود سرمایه گذاری کنید

هیکل خوب نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد بلکه اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد. با گنجاندن ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل در برنامه خود، تناسب اندام را در اولویت سال ۲۰۲۴ قرار دهید.

چه دنبال عضله سازی باشید و چه افزایش استقامت یا کاهش وزن، برنامه ای تمرینی را پیش بگیرید که با هدف شما همسو باشد. تمرینات متنوعی را برای درگیر کردن ماهیچه های مختلف و جذاب نگه داشتن بدن خود بگنجانید.

به یاد داشته باشید که نکته کلیدی ثبات و استمرار است، بنابراین یک برنامه زمانی را در نظر بگیرید که بتوانید به آن پایبند باشید.

علاوه بر این، در رژیم غذایی خود به ترکیب غذاهای مغذی و نوشیدن آب و در صورت لزوم، به زمان مصرف کراتین و وی و پروتئین توجه کنید.

همزمان که ورزش را پیگیری می کنید، متوجه تغییرات مثبت آن در شکل بدن و در سلامت کلی خود خواهید شد.

با آراستگی مراقب بهترین خود باشید

نظافت و بهداشت شخصی برای داشتن ظاهری زیبا ضروری است. یک برنامه نظافت تهیه کنید که شامل مراقبت از پوست، مراقبت از مو و مراقبت از ناخن باشد.

با یک روتین مراقبت از پوست که با نوع پوست تان سازگار باشد شروع کنید. این روتین ممکن است شامل پاکسازی، لایه برداری، آب رسانی و استفاده از ضد آفتاب باشد.

برای مراقبت از مو، مدل مویی را انتخاب کنید که مکمل فرم صورت و سبک زندگی شما باشد و از محصولات با کیفیت استفاده کنید.

به طور مرتب ناخن های خود را کوتاه کرده و شکل دهید و آنها را به خوبی نگهداری کنید.

ظاهری آراسته نه تنها باعث می شود که به لحاظ فیزیکی بهتر به چشم بیایید، بلکه نشان می دهد به جزئیات توجه می کنید.

الهام بخش باشید و از مد الهام بگیرید

الهام گرفتن از مد برای داشتن یک تیپ مردانه تازه و به روز، ضروری است. نشریه های چاپی و آنلاین مد را بخوانید و تأثیرگذاران مد را برای ایده هایشان دنبال کنید.

از پلتفرم هایی مانند پینترست یا اینستاگرام برای داشتن مجموعه ای از تصاویر لباس ها و استایل هایی که به شما می آیند، استفاده کنید.

می توانید برای حال و روزها و مناسبت های مختلف دسته بندی های جداگانه داشته باشید تا در صورت نیاز، زودتر به نتیجه برسید.

تناسب ظاهر خاص خود را بسازید

لباس های خوش دوخت می توانند یک دنیا تفاوت در ظاهر کلی شما ایجاد کنند. شخصی دوزی یک گام ارزشمند برای اطمینان از این است که لباس کاملا مناسب شما است. چه کت و شلوار باشد، یا شلوار جین یا یک پیراهن، تناسب می تواند فرم بدن شما را بهبود بخشد و ظاهری جذاب ایجاد کند.

هنگام خرید لباس، آنهایی را که در بخش های کلیدی مانند شانه ها، کمر و قد مناسب هستند، در اولویت قرار دهید.

معمولا لباس های حاضری نیاز به برخی اصلاحات دارند، بنابراین برای مراجعه به خیاط تردید نکنید. لباس مناسب نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد، بلکه باعث می شود احساس آسودگی و اعتماد به نفس پیدا کنید.

شلوار جین آزاد به جای شلوار جین تنگ

شلوار جین تنگ نه تنها ناراحت کننده است، بلکه ۱۰ سال پیش در قفسه های شلوار جین غالب بود. به جای شلوار تنگ، دنبال شلواری باشید که پاچه های آن از بالا به پایین تقریبا هم عرض هستند تا فضای بیشتر، و هم زمان تیپ شیک تری داشته باشید.

بوت پنجه گرد به جای بوت چلسی نوک تیز

بوت های چلسی با نوک گردتر که در چند سال گذشته شاهد ظهور مجددشان بوده ایم پیشنهاد می شوند. این بوت ها که همیشه و همه جا قابل استفاده اند به خوبی با شلوار راسته یا آزاد ست می شوند.

کفش راحتی پنجه گرد به جای کفش سگک دار

کفش های سگک دار همیشه جذاب بوده اند. با این حال، در دوره مد فعلی، ظاهر آنها ممکن است کمی بیش از حد لوکس و سلطنتی به نظر برسد. کفش چرمی انتخاب مناسبی است، اما نه هر مدلی.

پنجه گردتر و کفی ضخیم تر، حس و حال مستحکم تر و و در عین حال راحت تری می دهد. ست کردن آن با جوراب سفید و شلوار جین روشن است. البته، این مدل کفش در هماهنگی با لباس های دیگر فوق العاده عمل می کند و تقریبا به هر چیزی می آید.

 

کاپشن خلبانی چرمی به جای کاپشن موتورسواری

کاپشن موتورسواری چرمی را نمی شود نادیده گرفت، اما، دیگر خیلی عادی شده است. به جای آن می توانید یک کاپشن خلبانی همه کاره را امتحان کنید. یک کاپشن خلبانی چرم هم مانند کاپشن موتورسواری ذاتا همیشه مد است، اما زیبایی شناسی پخته تر و ظریف تری دارد که به واسطه آن بدون زحمت با هر لباسی ست می شود.

توجه کنید که این دو مدل بسیار به هم شبیه هستند و مهم ترین تفاوت آنها در نوع یقه است.  یقه کاپشن خلبانی معمولا گرد یا کم عرض است، در حالی که کاپشن موتورسواری یقه بلندتر و بزرگ تری دارد که پوشش بیشتری برای گردن فراهم می کند.

کت بدون ساختار به جای کت اپل دار

کت بلیزر مناسب، عنصری اساسی در کمد لباس مردانه است و تناسب و هماهنگی آن با دیگر لباس ها ویژگی کلیدی آن است. کت بلیزر شق و رق، ا‍پل دار و خط دار این تصور را ایجاد می کند که از یک دست کت و شلوار رسمی، کت را برداشته اید و با شلوار جین یا کتان ست کرده اید.

به جای آن یک کت بلیزر بدون خط و بدون ساختار را انتخاب کنید. این کت ها ساده و بدون هیاهو هستند، بهتر به قالب تن می نشینند، و از شلوار پارچه ای گرفته تا جین به خوبی با همه چیز ست می شوند.

اگر به جای جنس صاف و براق از مدلی که بافت برجسته تری دارد استفاده کنید، بهتر هم می شود. همین طور مدل های با دو ردیف دکمه جذاب تر از یک ردیف دکمه اند.

ژاکت کاردیگان به جای ژاکت یقه هفت

در سال های اخیر ژاکت های یقه گرد بر دنیای مد تسلط داشته اند، به طوری که ژاکت های یقه هفت وقتی که روی پیراهن یقه دار قرار می گیرند کمی خفه به نظر می رسند و زمانی که با تی شرت همراه می شوند، شلخته جلوه می کنند.

در این بین ژاکت کاردیگان گزینه ای است که می توان وارد لایه بندی لباس ها کرد. کاردیگان ها اگرچه به صورت دوره ای مورد توجه قرار گرفته اند، اما در مجموع استایلی ماندگار دارند و می توان آنها را به عنوان یک پوشاک مردانه همیشه مد به رسمیت شناخت.

چیزی که کاردیگان ها را متمایز می کند، هماهنگی آن هاست، یعنی هر اندازه که با پیراهن رسمی و کراوات بافتنی شیک می شود، با تی شرت هم به همان میزان جذاب است.

پولوشرت بافتنی به جای پولوشرت پیکه

پولوشرت بافتنی، ترکیبی از راحتی یک ژاکت بافتنی و شمایل یک پولوشرت یقه باز بدون دکمه، سالهاست که جزء اصلی کمد لباس مردان شیک پوش است.

پولوشرت های بافتنی با الهام از زیبایی شناسی ماندگار دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، فریبندگی و اشتیاق را با هم ترکیب می کنند. برای داشتن ظاهری شیک و آراسته می توانید این پولوشرت را با کت بلیزر ست کنید یا با شلوارک یا شلوار جین آزاد بپوشید.

ابتدا مدل های تک رنگ را مدنظر داشته باشید، چرا که خود بافت و یقه توی چشم هستند، سپس سراغ طرح ها و نقش های متنوع تر بروید.

پیراهن ساده و مجلسی به جای پیراهن با طرح شلوغ

پیراهن یکی از واجبات کمد لباس مردانه است، اما الگوهای بیش از حد شلوغ مانند بته جقه باعث خستگی چشم می شوند.

یک پیراهن مجلسی ساده استایل شیک و بی دردسری را ارائه می‌دهد که هم به شلوار جین معمولی می آید و هم با کراوات بافتنی جور می شود. این لباس یک انتخاب ساده و در عین حال همه کاره است که آن را به یک گزینه مناسب در کمد لباس شما تبدیل می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان