تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

چطور در قرارهای رسمی حاضر شویم؟

قرارهای رسمی خیلی در زندگی و کار شما تاثیر دارند و جلوه اولیه شما می‌تواند سرنوشت مذاکره تجاری شما را تعیین کند. در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهیم که چطور در قرارهای رسمی حاضر شویم.

چطور در قرارهای رسمی حاضر شویم؟

رویداد۲۴ نازنین احمدی: آماده شدن برای یک قرار رسمی ممکن است وقت شما را بگیرد و فکرتان را درگیر کند که چه بپوشید، از چه اکسسوری استفاده کنید، چه عطری بزنید و اگر خانم هستید، چه آرایشی داشته باشید. این مقاله میتواند به شما در آماده شدن و آداب حضور در یک مهمانی رسمی کمک کند.

آماده شدن برای قرارهای رسمی 

صرف یک میان وعده‌ی کوچک

خوردن یک فنجان چای یا یک میان وعده‌ی کوچک به شما کمک میکند که انرژی کافی برای انجام کارهایتان داشته باشید.

از قبل به سالن زیبایی بروید

میتوانید یک مدل مو با رنگ موی جدید را امتحان کنید ولی باید مطمئن باشید که این تغییر برای چهره‌ تان مناسب است. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان قسمت هایی که بیرون از لباس است، اصلا موی زائد نداشته باشد. میتوانید از قبل اپیلاسیون یا وکس انجام دهید.

دوش گرفتن

دوش گرفتن قبل از مهمانی به شادابی پوست و خوشبو بودن شما کمک میکند. همچنین در اخر حمام از نرم کننده‌ی مو استفاده کنید تا موهایتان کاملا نرم شود‌.


بیشتر بخوانید: آداب پذیرایی از مهمان


استفاده از مرطوب کننده 

ممکن است بعد از حمام پوست شما خشک و زبر شود، برای جلوگیری از این اتفاق خوب است از مرطوب کننده استفاده کنید. بعد از حمام، از اسپری محافظ گرما استفاده کنید، سپس خوب موهایتان را خشک کنید و حالت دهید. با داشتن یک ظاهر تمیز و مرتب تقریبا نیمی از راه را رفته‌اید. البته برای خوشبو بودن نباید خیلی زیاد از عطر و ادکلن استفاده کنید چون ممکن است بوی آن دیگران را اذیت کند.

انتخاب لباس مناسب برای قرارهای رسمی 

به گزارش رویداد۲۴ حتما احتیاجی به پوشیدن لباس های گران قیمت نیست‌. البته مراقب باشید لباسی که انتخاب میکنید، پارگی، چروک یا فرسودگی نداشته باشد. حتما قبل از قرار، لباستان را اتو کنید و اگر جایی از آن دچار پارگی است، قبل از پوشیدن آن را تعمیر کنید. 

چطور در قرارهای رسمی حاضر شویم؟

درگیر مُد نشوید؛ حتما لزومی ندارد که استایل شما بر طبق مد روز باشد، خرید لباس هایی با مدل و رنگ مد روز جذاب است اما بنده ی مُد نباشید چرا که سطحی و شاید کمی مسخره بنظر آید. اگر این لباس مناسب شما نیست یا رنگش به شما نمی‌آید، از پوشیدن آن صرف نظر کنید. لباستان باید دقیقا اندازه‌ی تن شما باشد، تنگ بودن یا گشاد بودن زیاد از حد لباستان باعث میشود ظاهرتان بی نظم بنظر آید. لباسی را میپوشیم تا شخصیت ما را بالا ببرد نه اینکه باعث تنزل شخصیت در ما شود. طبق یک قانون کلی، باید با لباسی که انتخاب میکنید، به راحتی بتوانید نشست و برخاست کنید. لباس شما جلوه دهنده‌ی چیزی است که می خواهید از خودتان نشان دهید، ولی جلوه گری زیاد تاثیر منفی خواهد داشت.

باید مطمئن باشید که لباس زیرتان مشخص نیست. استفاده از لباس زیرهای بی رنگ یا دارای رنگ های نود و بدون درز، میتواند به شما کمک کند. استفاده از گن برای لباس های تنگ و چسبان مناسب است.

آرایش

اگر خانم هستید، باید ارایش تان با لباستان هماهنگی زیادی داشته باشد. مخصوصا رنگ رژ لب‌تان نباید یک رنگ نامناسب باشد و هیچ هارمونی‌ای با رنگ استایلتان نداشته باشد‌. بهتر است از یک آرایش با رنگ های نود استفاده کنید چون این نوع آرایش به خوبی با تمام استایل ها مچ میشود.

به ظاهر ناخن‌هایتان اهمیت دهید‌. اگر تمام استایل تان آماده باشد ولی به ناخن هایتان نرسیده باشید، باعث ناقص شدن استایلتان میشود چرا که ناخن‌ها یکی از قسمت‌هایی است که زیاد در معرض دید است‌. برای اینکه رنگ ناخن هایتان به لباس هایتان بیاید، بهتر است که از رنگ های نود یا خنثی استفاده کنید‌.

انتخاب کفش مناسب

کفش‌های پاشنه‌دار مخصوصا آنهایی که نوک تیز هستند، برای قرارهای رسمی انتخاب خیلی خوبی است. در فصل تابستان از کفش های پاشنه دار که جلوی آنها باز است و در فصل زمستان می توانید از چکمه های پاشنه دار استفاده کرد. 

استفاده از اکسسوری

اگر حس میکنید ظاهرتان به چیز اضافه‌ای احتیاج دارد، از اکسسوری هایی مثل کلاه، عینک دودی، یک ساعت زیبا، دستمال گردن، کراوات و.‌‌.‌. میتوانید استفاده کنید. 

استفاده از جواهرات ساده نیز در قرار های رسمی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

چطور در قرارهای رسمی حاضر شویم؟

چند نکته:

قبل از خارج شدن از خانه کاملا آماده باشید. بهتر است کارهایی مثل بستن دکمه ها یا بند کفش و... را در بیرون از خانه انجام ندهید.

در زمان موعود بر سر قرار حاضر شوید و اصلا بدقولی نکنید.

بخاطر ترافیک یا اتفاقات پیش بینی نشده، مدت زمان زودتری از خانه خارج شوید. اگر هم با این حال با تاخیر بر سر قرار می رسید، حتما به طرف مقابلتان اطلاع دهید. 

رفتارهایی که باید بر سر قرار انجام دهید

همه وقت ژست خوبی داشته باشید

باید زبان بدن و ژست خودتان را در همه حال حفظ کنید. به جلو نگاه کنید و شانه هایتان را پایین نیندازید. دست هایتان را در طرفین بدنتان نگه دارید و دست به سینه نباشید.

به نحوه‌ی حرف زدنتان خوب دقت کنید

تن صدای شما نباید از بقیه‌ ی افراد جمع بلندتر باشد. برای اثبات سخنان تان نیازی نیست که فریاد بزنید. 

طرز برخورد هرکس نمود تربیت خانوادگی و فرهنگش است. همانطور که انتظار دارید طرف مقابل با شما رفتار کند، رفتار کنید. به دیگران احترام بگذارید و اصلا تظاهر به دانایی نکنید و در مورد هر مسئله‌ای نظ ندهید.

به هیچ عنوان بددهنی نکنید چون با این کار ارزشتان پایین می آید. شاید دلیل توهین کردنتان این است که نمیتوانید خشمتان را کنترل کنید. پس باید به فکر راه حلی برای کنترل خشم‌تان باشید. پشت سر دیگران حرف نزنید. یا حداقل حرف‌های خوب بزنید. اگر پشت سر دیگران خوب سخن بگویید فردی متین جلوه میکنید.

حتما لحنی آرام برای صحبت کردن داشته باشید‌ حتی وقتی ناراحت هستید، نفس عمیق بکشید و خونسردی تان را حفظ کنید.

در مورد درآمد ماهانه، قیمت جواهر یا اتومبیل جدیدتان صحبت نکنید و همچنین این موارد را از طرف مقابلتان نپرسید.

استفاده از تلفن همراه

لازم نیست هر ۲۰ ثانیه گوشی‌تان را چک کنید. در مراسم به ندرت و در مواقع لزوم گوشی تان را چک کنید. بهتر است گوشی تان را روی حالت بیصدا قرار دهید و یا زنگی آرام برای آن انتخاب کنید. اگر تلفن‌تان زنگ زد، به کسی که پشت خط است بگویید که جایی هستید و بعدا باهم صحبت میکنید. در قرار رسمی به هیچ عنوان زمان زیادی را با تلفن صحبت نکنید.

غذا خوردن در قرار رسمی

اگر به یک رستوران یا یک وعده‌ی غذایی دعوت شده‌اید، باید آداب را رعایت کنید که در اینجا به برخی از آنها می پردازیم.

قبل از اینکه تمام افراد غذای خود را دریافت کرده باشند، شروع به غذا خوردن نکنید. اگر وعده‌ی غذایی در خانه سرو میشود، حتما منتظر شوید تا خود میزبان بر سر میز حاضر باشد. 

اصلا با دهان پر صحبت نکنید‌. حتی اگر غذا در دهانتان است و کسی از شما سوال میکند، اول غذایتان را قورت دهید و بعد به سوالش پاسخ دهید. 

اگر غذایتان داغ است، آن را فوت نکنید. بهتر است حدودا ۱_۲ دقیقه صبر کنید و بعد به خوردن مشغول شوید.

لازم نیست همه‌ی غذایتان را با خورشت آغشته کنید یا آن را تکه تکه کنید‌. هر بار مقداری از آن را جدا کنید و بعد که تمام شد، قسمت دیگری را بردارید.

اگر دسته گل به آب دادید و چیزی را ریختید، در رستوران به گارسون اشاره کنید و از او کمک بخواهید و اگر در خانه‌ی میزبان هستید، مواد ریخته شده را بردارید.

آرنج خود را بر روی میز نگذارید

آرام آرام غذا بخورید و جوری سرعت غذا خوردنتان را تنظیم کنید تا با بقیه‌ی افراد به پایان برسد.

زمانی که غذایتان تمام شد، قاشق و چنگال تان را توی بشقاب یا روی میز بگذارید.

در جلوی کسی اصلا از خلال دندان و نخ دندان استفاده نکنید.

عادت های خاص تان را برای همان وعده کنار بگذارید. مثلا اگر عادت دارید که بعد از صرف غذا بلافاصله چای یا قهوه بخورید، این عادت را کنار بگذارید و اجازه دهید میزبان روال پذیرایی خود را داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان