تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

محمد مهاجری: دعوت لاریجانی و روحانی نبود مشارکت ۱۰ تا ۱۵ درصد از این میزان هم پایین‌تر بود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:فکر می‌کنم اگر دعوت‌ها برای مشارکت از جمله دعوت‌هایی که آقایان روحانی و لاریجانی انجام دادند، نبود، مشارکت در انتخابات با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از آمار اعلامی برگزار می‌شد.

محمد مهاجری
رویداد۲۴ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به نتیجه رخ داده در انتخابات آیا آماری که از مشارکت مردم در انتخابات به دست آمد قابل پیش بینی بود، گفت: جریانی که رأی آورده رأی ۸ سال پیش را آورد و جریانی که رأی نیاورد، به دلیل عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات شکست خورده است. به نظرم عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات قابل پیش‌بینی بود؛ نظرسنجی‌ها هم این روند را تأیید می‌کرد.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می‌خوانید:

حتی به نظرم در یکی دو هفته آخر برخی از جریانات سیاسی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کردند و یک مقدار آمار مشارکت بالا رفت، اما فکر می‌کنم اگر این دعوت‌ها از جمله دعوت‌هایی که آقایان روحانی و لاریجانی انجام دادند، نبود، مشارکت در انتخابات با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از آمار اعلامی برگزار می‌شد.

به دلیل رأی آوردن دو تا سه نفر در تهران که افراد تندرو و غیرمنطقی هستند، دلیلی ندارد که از الان بگوییم مجلس بعدی مجلس تندرویی است. باید صبر کرد، چون بالاخره در جبهه پایداری هم آدم‌های خوب وجود دارند که خیلی به این تندروی‌ها اعتقاد ندارند. بگذارید مجلس تشکیل شود و با اولین تصمیماتی که می‌گیرد، نتیجه را خواهیم گرفت. حالا دو نفر در تهران رأی آوردند و می‌خواهند خودشان را قیم این ملت و بقیه مجلس بدانند، بهتر است درباره آن قضاوت نکنیم.


بیشتر بخوانید: کیهان: مسئولان می‌توانستند آمار مشارکت در انتخابات را بالاتر اعلام کنند، اما نخواستند


چهره‌ای که بتواند ریاست مجلس را برعهده بگیرد، واقعا وجود ندارد؛ بنابراین به احتمال زیاد ناگزیر هستند که به شخصیتی مثل آقای قالیباف که به نظر من خود او هم جزو شخصیت‌های درجه دوم و سوم کشور است، تن بدهند. همچنین قطعا این امکان وجود ندارد که اعتبارنامه او را رد کنند.

با در نظر گرفتن فاصله بین رأی اول مردم تهران و کل آرای مأخوذه در تهران رأی باطله‌من‌های ۱۰ تا ۲۰ درصد است. رقم رأی باطله همان رقم ۱۰ تا ۱۵ درصد است که آمار آن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ درصد بود که به نظر می‌رسد در انتخابات امسال تاحدود ۲۰ درصد پیش رفته است.

آقای وحیدی به دنبال این باشند که چرا باید اینقدر بین افرادی که آمدند پای صندوق و رأی دادند و آرایی که برای کاندیدا‌ها خوانده شده است، تفاوت وجود داشته باشد. وقتی در تهران یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کردند و نفر اول ۵۰۰ هزار رای به دست آورد، این فاصله یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را چطور توجیه می‌کنند؟ همه این تعداد به خاطر تعدد آرا نیست، بخش عمده‌ای به خاطر آرای باطله است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد مهاجری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان