تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

رشد قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در هفته سوم اسفند روند صعودی قابل توجهی داشت. افزایش ۱۲۷ دلاری طلای جهانی در یک هفته اخیر و نوسانات بازار‌های جهانی در کنار رشد قیمت دلار بیش از سه میلیون تومان سکه امامی را گران کرد. آیا روند افزایشی در بازار طلا ادامه دارد؟

رشد قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

رویداد۲۴ قیمت طلا و سکه در هفته سوم اسفند بیشترین افزایش بازدهی را در یک سال اخیر داشت. این هفته تمام قطعات سکه به کانال بالاتر صعود کردند و سکه‌های سنگین تا سه کانال گران شدند. این افزایش قیمت، بازدهی طلا و سکه  را تا ۱۰ درصد رشد داد.

معامله‌گران علاوه بر افزایش قیمت دلار به دلیل رشد تقاضای پایان سال، حراج ربع‌سکه‌های بانک مرکزی با دلار ۹۵ تا ۹۹ هزار تومانی را دلیل روند افزایشی قیمت در بازار طلا می‌دانند. این در حالی است که برخی فعالان بازارهای مالی نیز معتقدند حراج ربع سکه با دلار ۹۹ هزار تومانی شایعه برخی فعالان صنف سکه است تا مردم را از شرکت در حراج منصرف ‌کنند. به اعتقاد آنها نوسانات بازار متاثر از رشد تقاضای پایان سال و رشد قیمت‌طلا و بیت‌کویین است که باعث رشد قیمت‌ در بازارهای داخلی شده است.

طلا ارزان می‌شود؟

بازیگران بازارهای مالی معتقدند سیاست بانک مرکزی در سال جاری فریز قیمت دلار و بازار طلا بود و به هر شکلی در یک سال اخیر قیمت اسکناس دلار مدیریت شد. آنها می‌گویند اینکه کار از دست سیاست‌گذار در رفته و بازارهای مالی به شکل شارپی در روند صعودی قرار گرفته‌اند صحیح نیست و دوام چندانی ندارد و دلار تا پایان سال به کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؛ زیرا سیاست‌گذار اجازه این افزایش قیمت را نمی‌دهد. بنابراین اگر این دیدگاه درست باشد باید قیمت طلا و سکه نیز حداقل نیمی از راه رفته هفته اخیر را برگردد.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در هفته سوم اسفند افزایش ۱۲۷ دلاری داشت و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۱۵۸ دلاری در حال معامله است.

سکه بهار ۳۵ میلیونی شد

سکه امامی روز پنجشنبه ۱۷ اسفند با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۷ میلیونی صعود کرد و با قیمت ۳۷ میلیون ۸۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش ۳۲۰ هزار تومانی در کانال ۳۵ میلیون تومانی قرار گرفت و با قیمت ۳۵ میلیون و پنج هزار تومان بسته شد.

گفتنی است در آخرین روز هفته نیم‌سکه و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار  ۳۵۳ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۸۲۸ هزار تومانی بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۱۸۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه به غیر از سکه بهار در سایر قطعات در روند صعودی قرار گرفت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان افزایش دارد. حباب سکه بهار ۶۶ هزار تومان ریخت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان