تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

گذاشتن غذا در مایکروویو تا چه حد بی خطر است؟

طبق گفته‌ سازمان جهانی بهداشت، استفاده‌ی درست از مایکروویو از نظر تشعشعات آن هیچ خطری ندارد. اما در مورد مسائل دیگر - مثل اینکه آیا گرم کردن غذا با مایکروویو باعث از بین رفتن مواد مغذی می‌شود، یا اینکه گرم کردن غذا در پلاستیک می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی شود - اطلاعات کمتری وجود دارد.

گذاشتن غذا در مایکروویو تا چه حد بی خطر است؟

رویداد۲۴ یورونیوز نوشت: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که سبزیجات در مایکروویو تا حد زیادی از ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند.
برای مثال، مشخص شده است که گرم کردن طولانی مدت بروکلی با مایکروویو ۹۷ درصد از فلاونوئید‌های آن (ترکیبات گیاهی با خاصیت ضدالتهاب) را از بین می‌برد. این میزان تقریبا یک سوم بیشتر از آسیبی است که با آب‌پز کردن به آن وارد می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد فر معمولی رقیب جدی‌تری برای مایکروویو باشد.


بیشتر بخوانید: تغذیه در تعطیلات نوروزی باید چگونه باشد؟


مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ سطوح مواد مغذی غذای آماده‌ی یخ‌زده‌ای را که با مایکروویو و فر معمولی گرم شده بود مقایسه کرد. محققان دریافتند که تنها تفاوت این دو غذای پخته‌شده این بود که غذای گرم‌شده با مایکروویو کمی بیشتر ویتامین C را حفظ کرده بود. اما محققان توضیح ندادند که چرا این اتفاق افتاده است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حوزه سلامت
نظرات شما
پیشخوان