تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

آخرین تغییرات قیمت ارز؛ سرکوب دلار سر گرفته می‌شود؟

​قیمت دلار پشت خطی با شروع سال ۱۴۰۳ در پله اول کریدور ششم تثبیت شده بود. با این حال اما، حمله رژیم صهیونیستی در نیمه‌های روز دوشنبه ۱۳ فروردین، به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سرعت رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی را افزایش داد و آن را تا نیمه کانال دوم کریدور ششم بالا برد.

آخرین تغییرات قیمت ارز؛ سرکوب دلار سر گرفته می‌شود؟

رویداد۲۴ قیمت دلار در معاملات غیرنقدی با شروع سال ۱۴۰۳ متاثر از حادثه تروریستی روسیه در روند افزایشی بازگشایی شد. هر چند این روند صعودی در معاملات پشت خطی بروز کرد و در روز‌های بعد از آن اندکی تعدیل شد؛ اما در نهایت قیمت دلار نسبت به آخرین روز‌های معاملاتی سال گذشته یک پله بالاتر نشست.

باید در نظر داشت در معاملات پشت‌خطی سال ۱۴۰۳ بازار‌ها در تعطیلات نوروزی قرار داشتند و نوسان قیمت‌ها محدود و متاثر از اخبار و رویداد‌های سیاسی بود.

با توجه به پایان تعطیلات نوروز و روز‌های نیمه تعطیل باقیمانده از هفته، معامله گران انتظار تحرکات قیمتی محسوسی در خصوص اسکناس دلار ندارند. آن‌ها روز‌های پایانی هفته دوم سال را آرام و معاملات نقدی بازار را کم رمق و در محدوده‌های قیمتی فعلی پیش‌بینی می‌کنند.

روند دلار در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قطعا افزایشی است. آن‌ها به تورم بالای ۴۰ درصدی اشاره می‌کنند و می‌گویند تورم در کشور‌های حوزه دلار زیر چهار درصد است و این اختلاف ۳۶ درصدی جایی خود را نشان می‌دهد. به این معنی که دلار روزانه به طور منظم باید هزار تومان گران شود.

به اعتقاد کارشناسان بازار ارز سیاست ارزپاشی نهاد تصمیم‌گیر شاید برای کوتاه‌مدت قیمت دلار را مهار کند، اما در دراز‌مدت شدنی نیست و به ضرر اقتصاد کشور تمام می‌شود.

رکود تقاضا، یورو مرکز مبادله را ارزان کرد

گفتنی است قیمت یورو در بازار آزاد در روز یکشنبه به رقم ۶۶ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادله، اما کاهشی بود و به ترتیب ارقام ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان و ۴۳ هزار و ۷۵۹ تومان را ثبت کرد.

قیمت درهم در دومین روز معاملاتی هفته با رقم ۱۶ هزار و ۷۴۰ تومان در معاملات پشت خطی کلید خورد. تتر روی رقم ۶۲ هزار و ۱۵۰ تومانی ایستاد. همچنین قیمت پوند انگلیس روی رقم ۷۷ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان