تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون وزیر رفاه: ادامه طرح فجرانه کالابرگ نیازمند تصمیم دولت است

معاون وزیر رفاه ضمن اعلام زمان اتمام طرح فجرانه کالابرگ‌ها گفت: چنانچه طرح بخواهد ادامه پیدا کند نیازمند تصمیم‌گیری دولت است.

عسگریان معاون وزیر رفاه

رویداد۲۴ فارس نوشت: معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما ۹۸ میلیون بسته را در طرح کالابرک‌ها بین مردم توزیع کرده ایم و باید درباره ادامه و تمدید طرح فجرانه کالابرگ‌ها تصمیم گیری شود.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دولت از زمان استقرار توجه بسیاری به غذا، امتیاز غذایی و سفره مردم داشته است و به همین دلیل بر مباحث توجه جدی داشته و زیرساخت‌های مورد نیاز را ایجاد کرد به طوری که شبکه ملی اعتبار ۲۲۰ هزار فروشگاه،۱۰ هزار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ۴۰ج فزوشگاه در روستا‌ها و ۲ فروشگاه مجازی طرح قرارداد است.

وی افزود: برنامه کاربردی شما موقعیت افراد را نسبت به فروشگاه‌ها تعیین می‌کند و کلیه فروشگاه را نمایش می‌دهد و با تمامی مخاطبان می‌توانند ارتباط بگیرند.

وی افزود: طرح امنیت غذایی از ابتدا در سه گانه تعریف شد و سعی شد به کودک، مادر، عموم مردم توجه کند. در طرح مادران یسنا ۸ استان مشارکت دارند و در طرح حمایت از تغذیه کودکان نیز تمامی تشان‌های مشور تحت پوشش ما قرار دارند.


بیشتر بخوانید: جزئیات طرح یارانه فجرانه؛ چرا کارگران از خرید با کالابرگ پشیمان شدند؟


عسگریان ابراز کرد: وزارت بهداشت هر کودکی را معرفی کند زیر پوشش حمایت از طرح کودکان می‌روند؛ این کودکان از ۵ ماه تا ۵۹ ماه تحت پوشش خدمات ما قرار می‌گیرند و به ازای هر کودک ۱ میلیون تومان به دهک یک تا ۵ و در دهک ۶ و ۷، ۶۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد. نکته حائز اهمیت این است که این‌ها یارانه جداگانه است و یارنه دیگری را حذف نمی‌کند.

معاون رفاه وزیر کار درباره طرح حمایت از کودکان نیز گفت: برای کودکان ۱۶ قلم وجود دارد و سبزیجات و دانه‌ها له سبد غذایی آن‌ها نیز اضافه شده است، میزان استقبال از این طرح ۸۰ درصد بوده است و تلاش می‌کنیم تا به ۱۰۰ درصد برسد. ما همچنین در حال تلاشیم تا با گفتگو با خانواده‌ها این میزان افزایش یابد. وی ادامه داد: تغذیه کودکان در ابتدای طرح وزارت بهداشت ۱۴۳هزار دارای سود تغذیه را معرفی کرد و و پس ازآن به ۱۵۴ هزار نفر افزایش یافت و از این میزان ۱۳۲ هزار کودک تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند.

عسگریان گفت؛ اگر سرپرستی از خانوار‌ها یارانه کودکش را به دیگری اختصاص دهد و آن کودک رشد نکند یارانه او قطع می‌شود. وی درباره یارانه اختصاص یافته به مادران شیرده ابراز کرد: طرح یسنا در ۸ استان اجرا شده و له هر یک مادران ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه اختصاص یافته است.

معا‌ن رفاه وزیر کار در ادامه درباره استقبال مردم از کالابرک‌های طرح فجرانه عنوان کرد: درباره کالابرگ‌ها مردم خرید بسیار خوبی را داشته اند. در مرحله دوم فجرانه فروشگاه‌ها و مردم روش‌ها را دریافته اند و امیدوارم از این طرح به طور مردم استقبال کنند. همچنین ما شاهد تشکل هسچ صفی نبودیم تنها در روز‌های ابتدایی طرح صف‌ها تشکیل شد و آن به دلایل ناآگاهی بود.

وی یادآور شد: طرح فجرانه سه ماهه است و از ۱۸ بهمن تا ۱۸ اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد و این طرح اگر بخواهد ادامه پیدا کند نیازمند پیگیری مجدد و تصمیم گیری دولت است.

عسکریان گفت: ما ۹۸ میلیون بسته را توزیع کرده ایم و گاهی در برخی دولت‌ها توزیع ۱۰ میلیون بسته با مشکلات جدی روبرو می‌شد. میزتن آورده ما ۱۹.۴ همت آورده داشته است و آورده مردم ۶۷ همت بوده است. این بزرگترین خرید در کشور ما است. وی تاکید کرد: در دوماه حجم خرید بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن صورت گرفته است و این نشان از امنیت غذایی و وفور کالا در کشور است. وی همچنین درباره تخلف در فروشگاه‌ها نیز اظهار کرد: کمتر از دو درصد از فروشگاه‌ها در مواجهه با کالابرگ‌ها تخلف داشته اند که با آن‌ها برخورد جدی شده است.

معاون وزیر رفاه و امور اقتصادی وزیر کار گفت: بررسی‌های دقیق شده صورت گرفته است و درباره اینکه طرح فجرانه ادامه داشته باشد ۱۲ ایده داریم و باید بررسی کنیم که چگونه می‌تواند طرح فجرانه ادامه خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد: ۴۸ میلیون نفر از ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط در مرحله دوم در سبد کالا خریدکرده‌اند و این استقبال بی نظیری است.

عسگریان ادامه داد: ۸۱ میلیون نفر از ۸۷میلیون نفر در کشور یارانه بگیر هستند و اکر کسی هم یارانه نمی‌گیرد باید اعتراض کند. بیشترین مراجعات کشور به وزارتخانه ما است. دهک یک تا ۹ باید یارانه بگیرند.

وی درباره طرح یسنا هم گفت: طرح یسنا در حوزه امنیت غذایی است و مادران شیرده را پوشش می‌دهد و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. ۸۰ درصد از این طرح استقبال کرده‌اند و با تک تک مادران تحت پوشش تماس گرفته می‌شود. حدود ۳۵ هزار مادر به ما معرفی شده اند که ۲۴ هزار تحت پوشش طرح قرار گرفتند. عسگریان گفت: در حال بررسی هستیم تا یارانه مادران باردار را به حساب آن‌ها واریز کنیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کالابرگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
1
این طرح شکست خورده هست
و آخر صداش در میاد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان