تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و نمایش‌نامه ایرانیست که سال‌ها پیش به دلیل چهره خاص و زیبایش بسیار سر زبان‌ها افتاد.

پارسا پیروزفر کیست؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ و در تهران و محله پاسداران دیده به دنیا گشود. پدر پارسا پیروزفر نظامی و مادرش دبیر دبیرستان بوده است. او یک برادر به نام بهرام دارد.

تحصیلات پارسا پیروزفر 

پارسا پیروز در دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک می‌خواند، اما علاقه‌مندی‌اش به نقاشی سبب شد تا در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ دست به آفرینش داستان‌های مصور بزند.

پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر کیست؟
پارسا پیروزفر کیست؟
به گزارش رویداد۲۴ او این علاقه را ادامه داد و در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران نقاشی خوانده است و پس از آن وارد آکادمی هنر‌های نمایشی حمید سمندریان و از آن‌جا نیز وارد حوزه بازیگری شد. 

ورود پارسا پیروزفر به سینما

نخستین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود.

همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنر‌های نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد.

نخستین حضور رسمی پارسا پیروزفر در تئاتر در مقام بازیگر در سال ۱۳۷۴ در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود. او در سال ۱۳۷۶ با اتمام رشته نقاشی در مقطع لیسانس از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. همان سال با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد. پیروزفر نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۸۰ کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر نخستین کارگردانی او بود.

درخشش پارسا پیروزفر در سریال‌های تلویزیونی

شهرت پارسا سال ۱۳۷۴ در ۲۳ سالگی با سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده کنار لعیا زنگنه و مرحوم حسن جوهرچی شروع شد.

پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر کیست؟

سال ۱۳۷۷ دوباره با سریال «در قلب من» به قاب تلویزیون بازگشت و سال ۱۳۸۱ «سفر سبز» را بازی کرد و سال ۱۳۸۷ با سریال «در چشم باد» دوباره درخشید.

پارسا پیروزفر در سریال در قلب من

سریال در قلب من، عنون دومین سریال به کارگردانی حمید لبخنده در سال ۱۳۷۷ بود که با حضور بازیگران مطرحی همچون حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی، ایرج راد، علی دهکردی و لعیا زنگنه، باعث معروفیت بیشتر پارسا پیروز فر شد.

پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر در نقش برادر لعیا زنگنه بود که در یک خانواده با وضعیت مالی اندک زندگی می‌کرد. پدر او راننده ایرج راد بوده و داستان‌های مختلفی در این سریال به تصویر کشیده شد.

تدریس بازیگری پیروزفر 

پیروزفر تلاش کرد در زمینه‌های دیگر هم وارد میدان شود و در همین راستا و در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت.

او هم‌چنین در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلا به تدریس بازیگری پرداخته است.

پارسا پیروزفر کیست؟

ترجمه پیروزفر 

جالب است بدانید پارسا پیروزفر دستی هم در برگردان و ترجمه دارد که نمایش‌نامه ماتریوشکا از آن دست است.

در سال ۱۳۹۴ پارسا پیروزفر نمایش ۸ اپیزودی ماتریوشکا را که خود بر اساس داستان‌های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود به صورت نمایش‌های کوتاه، مرتبط و به هم پیوند خورده به صورت تک نفره (وان من شو) به اجرا درآورد. ماتریوشکا پنجمین کارگردانی او بود.

کمدی درام‌هایی چند پرسوناژی که روی صحنه به صورت مونودرام به اجرا درمی‌آمدند. از نقاط قوت بازیگری پارسا پیروزفر می‌توان به سولو پرفرمنس اشاره کرد. دانش عمیق او در اجرای تک نفره و همچنین متد استانیسلاوسکی به او این قدرت شگفت را می‌دهد که کاملاً و همزمان چندین نقش را زیست کند و همه آن‌ها را به تنهایی به اجرا بگذارد. پیروزفر در اثر نمایشی ماتریوشکا خود به تنهایی ایفاگر بیش از ۳۰ نقش بود. او پیش‌تر نیز در سال ۱۳۹۲ در نمایش سنگ‌ها در جیب هایش بالغ بر ۱۰ نقش را، در کنار رضا بهبودی، خود به تنهایی اجرا کرده بود. طراحی مینیمالیستی صحنه ماتریوشکا با یک صندلی، یک میز و یک چراغ رومیزی آنتیک روسی و طراحی لباس این اثر نیز ایده خود او بود.


بیشتر بخوانید: الهام چرخنده کیست؟


ماتریوشکا به مدت دو سال در شهر‌های مختلف آمریکا و کانادا مانند لس‌آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور اجرا شد و مورد استقبال کم‌نظیر تماشاچیان قرار گرفت؛ و پس از پشت سر گذاشتن اجرا‌های گوناگون به دلیل استقبال بی‌مانند تماشاگران در ایران در شهر تهران، سرانجام در زمستان ۱۳۹۶ به پایان رسید.

پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۵ شد.

از دیگر فعالیت‌های هنری وی پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آن‌ها پرداخته است می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد. در حال حاضر نیز او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

پارسا پیروزفر کیست؟

پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال ۱۳۹۰، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۹۱، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال ۱۳۹۲، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک را در سال ۱۳۹۳، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود را در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه را در سال ۱۳۹۷ و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود را زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ به روی صحنه برده است. پارسا پیروزفر در نمایش ملاقات نیز مانند ماتریوشکا خود طراح صحنه نمایشش بود.

صداپیشگی پارسا پیروزفر 

یکی دیگر از علایق و دغدغه‌های پارسا پیروزفر صداپیشگی بوده است به همین دلیل در سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به صداپیشگی هم پرداخت.

ازدواج پارسا پیروزفر 

تاکنون شایعات بسیاری در مورد ازدواج پارسا پیروزفر بر سر زبان‌ها افتاده است، اما او تاکنون ازدواج نکرده است.

مهاجرت پارسا پیروزفر به کانادا

محل زندگی اصلی پارسا پیروزفر کشور کانادا و او مقیم این کشور است.

شایعه فرزندی هما روستا

در سال ۱۳۹۴ در مراسم خاکسپاری هما روستا همسر حمید سمندریان شایعه‌ای درباره این موضوع که پارسا پیروزفر فرزند این زوج هنری می‌باشد منتشر شده که این خبر با توجه به تفاوت فامیلی آن‌ها تکذیب شد.

پارسا پیروزفر کیست؟

گفت‌وگو‌ها و مصاحبه‌های پارسا پیروزفر 

پارسا پیروزفر چندان اهل مصاحبه نیست، اما در گفتگو‌هایی که انجام داده است اشاراتی به رفتار و و ویژگی‌های اخلاقی‌اش کرده است.

او می‌گوید: من آدم بسیار صبوری هستم و معتقدم پله پله باید به موفقیت رسید من سال‌ها صبر کردم، از اول دبستان تا پایان لیسانس، تجربه‌های خوب و زیادی به دست آورده‌ام، بازیگری دنیای سخت و پیچیده‌ای است و نمی‌شود در چند هفته یا چند ماه بازیگر شد.

پارسا پیروز در مورد اندام و رژیم غذایی‌اش هم گفته است:

من اصول کلی رژیم غذایی سالم و مناسب را واقعا رعایت می‌کنم، بدن من خوشبختانه استعداد چاقی ندارد یعنی هر چقدر بخورم تغییرات وزنی بدنم سه کیلوست.

از دیگر علایق پارسا پیروزفر باید به سفرکردن اشاره کرد. او می‌گوید بسیار زیاد سفر را دوست دارم و واقعا عاشق سفرم، سفر به من آرامشی می‌دهد که از تمام لذت‌هایی که در مورد مسافرت می‌گویند برای من مهمتر است.

پیروزفر در مورد یکی از ضعف‌هایش می‌گوید:
کلا رفتن به جای شلوغ و پرجمعیت را دوست ندارم و این ربطی به بازیگری ام ندارد در جای شلوغ اکسیژن کم می‌آورم و انرژی ام زود تمام می‌شود و خسته می‌شوم.

فهرست فعالیت‌های هنری پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در سال‌های مختلفی از جمله ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه هیلاج بازیگری را تدریس می‌کرده و در کنار پرداختن به بازیگری و کارگردانی در موقعیت‌های مختلف به ترجمه آثار نمایشی، نقاشی، طراحی لباس و صحنه می‌پرداخته است.

سریال‌های پارسا پیروزفر 

در پناه تو ۱۳۷۴
در قلب من ۱۳۷۷
سفر سبز ۱۳۸۰
در چشم باد ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷
یاغی ۱۴۰۱

فیلم‌های سینمایی پارسا پیروزفر 

مجسمه ۱۳۷۱
پری ۱۳۷۳
ضیافت ۱۳۷۴
مرسدس ۱۳۷۶
شیدا ۱۳۷۷
دختران انتظار ۱۳۷۸
اعتراض ۱۳۷۸
دختری بنام تندر ۱۳۷۹
عروس خوش قدم ۱۳۸۱
وقت چیدن گردو‌ها ۱۳۸۱
اشک سرما ۱۳۸۲
مهمان مامان ۱۳۸۲
زن زیادی ۱۳۸۳
نقاب ۱۳۸۳
شبانه روز ۱۳۸۸
اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹
اینجا بدون من ۱۳۸۹
زندگی جای دیگریست ۱۳۹۲
نزدیکتر ۱۳۹۳
شکاف ۱۳۹۳
بی حسی موضعی ۱۳۹۷
مجبوریم ۱۳۹۸
مست عشق ۱۳۹۸
تی تی ۱۳۹۸

فیلم‌های کوتاه پارسا پیروزفر 

دیروقت ۱۳۸۳

تئاتر

بینوایان ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷
بانو آئویی ۱۳۷۷
هنر ۱۳۸۰
گلن گری گلن راس ۱۳۹۰
خدای کشتار ۱۳۹۱
سنگ‌ها در جیب هایش ۱۳۹۲
بر پهنه دریا ۱۳۹۳
ماتریوشکا ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶
یک روز تابستانی ۱۳۹۷
بینوایان ۱۳۹۷
ملاقات ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸

بهاره مصدقیان کیست؟

سال ۱۴۰۳ برای پارسا پیروزفر آرام آغاز نشد چراکه به‌تازگی بهاره مصدقیان بازیگر تئاتر در شبکه اجتماعی ایکس از ۱۸ سال رابطه پنهانی خود با پارسا پیروزفر خبر داده و این بازیگر را متهم به بی اخلاقی کرده است.‌

این موضوع در میان کاربران بسیار جنجال برانگیز و بحث در مورد آن بالا گرفته است. 

بهاره مصدقیان و پارسا پیروزفر چندین همکاری در تئاتر با هم داشته‌اند. ازجمله در تئاتر «ماتریوشکا» که پیروزفر کارگردان، نویسنده و تنها بازیگر آن بوده، و مصدقیان وظیفه دستیاری طراح صحنه و لباس را بر عهده داشت.

پارسا پیروزفر دست‌کم تاکنون جزو هنرمندان بی‌حاشیه بوده است

پارسا پیروزفر کیست؟

 

پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر کیست؟

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پارسا پیروزفر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
خوب دیگه کسی نگفت این تارک دنیا ،این چند سال چیکار می‌کرده ؟؟؟؟؟؟
بلاخره یکی پیدا شده و گفته
دیگه راست و دروغش گردن خودش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان