تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

مرجانه گلچین کیست؟

بیوگرافی مرجانه گلچین و همسرش کریم آتشی به همراه کارنامه هنری او را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی مرجانه گلچین

رویداد۲۴ مرجانه دلدار گلچین، متولد ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او تحصیلات خود را در هنرستان موسیقی به مدت چهار سال به پایان رساند و همچنین دانشجوی کارگردانی سینما در دانشگاه سوره بود. مرجانه تجربه‌ی دوبله و گویندگی را نیز دارد.

خانواده مرجانه گلچین

مرجانه گلچین کیست؟

مرجانه دلدار گلچین، بعنوان آخرین فرزند در یک خانواده با سه برادر و دو خواهر بزرگتر، در تهران به دنیا آمد. پدرش نیز اصالتاً تورک زنجانی و نظامی بود و مادرش اهل گیلان بود. مرحوم نادیا دلدار گلچین، بازیگر، دختر عموی او بود و همچنین مرحوم نادر گلچین، خواننده معروف، عموی مرجانه بود.

بازیگری مرجانه گلچین از کودکی

مرجانه گلچین کیست؟

در سال ۱۳۵۶، وقتی مرجانه گلچین تنها ۹ سال داشت، توسط خواهرش منیژه، که خود بازیگر تئاتر بود، به غلامحسین لطفی معرفی شد تا در مجموعه‌ای به نام "اخلاق در خانواده" بازی کند. این سریال، برای مرجانه، تجربه اولین حضور در پیش دوربین را به همراه داشت. سپس او به سمت تئاتر کودکان رفت و در این صحنه‌ها تجربیات زیادی به دست آورد.

مرجانه گلچین از تلویزیون تا سینما

در سال ۱۳۶۴، وقتی مرجانه گلچین ۱۸ سال داشت و حرفه‌ای بازیگری را تجربه می‌کرد، با دومین تجربه‌اش در سریال آئینه به صنعت سینما وارد شد. سپس در سال ۱۳۶۶ با فیلم سینمایی "گل مریم" نیز در سینما حضور یافت.

چهره او با سریال "آینه عبرت" در سال ۱۳۶۷ شناخته‌تر شد و سپس در سال ۱۳۸۴ در سریال "کلانتر ۲" دیده شد. اما با حضور در سریال "بزنگاه" با بازیگر مشهور رضا عطاران در سال ۱۳۸۷ به اوج شهرت رسید.

ازدواج و طلاق مرجانه گلچین

مرجانه گلچین کیست؟

مرجانه گلچین در سال ۱۳۷۴ با کریم آتشی کارگردان ازدواج کرد. آن‌ها در سریال "گریز و سقوط" که توسط خود کریم آتشی کارگردانی می‌شد، همکاری کردند و مرجانه در آن نقش بازی کرد.

با این حال، در ادامه، به دلیل مخالفت همسرش با بازیگری، رابطه آن‌ها به سرعت نارسایی پیدا کرد و آن‌ها از هم جدا شدند و به طلاق رسیدند.

بیوگرافی کریم آتشی

کریم آتشی، متولد ۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهر ری، کارگردان و فیلمنامه‌نویس بود. وی دارای دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران است.

از سال ۱۳۸۷ به بعد، کریم آتشی دیگر فعالیتی در صنعت سینمای ایران نداشت. اما در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، خبر درگیری و شلیک مرگبار او به همسایه‌اش منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مهاجرت مرجانه گلچین به انگلیس

مرجانه گلچین کیست؟

سال ۱۳۷۴، آخرین فیلم سینمایی اش را کار کرد و برای ادامه تحصیل از ایران رفت و در انگلیس ساکن شد. او این تصمیم را به دلیل زندگی کردن دو برادر و یک خواهر در آنجا گرفت.

مدتی در انگلیس سپری کرد، اما احساس دلتنگی به وجود آمد و تصمیم گرفت به ایران بازگردد. او دوباره به ایران بازگشت.

خداحافظی مرجانه گلچین از بازیگری

مرجانه گلچین کیست؟

مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون، در سن ۵۶ سالگی از دنیای بازیگری با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خداحافظی کرد.

این بازیگر که حرفه‌اش را با تئاتر تلویزیونی آغاز کرده بود و بعد‌ها با فیلم‌هایی همچون "پرنده کوچک خوشبختی"، "شب بیست و نهم" و "دو نیمه سیب" و مجموعه‌های تلویزیونی "آینه" و "آینه عبرت" به شهرت رسیده بود، در ویدئوی خود اعلام کرد که پس از ۴۶ سال فعالیت، قصد دارد به بازیگری پایان دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
2
خیلی دلم گرفت. هنرپیشه خونگرم و صمیمی و خودمونی
جای شما در قلب ماست خانم گلچین.
چقدر نقش‌های متفاوتی را در دوره کاری خودتون داشتید.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان