تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

همتی به انتقاد خبرگزاری دولت چه پاسخ داد؟

رئیس پیشین بانک مرکزی، گفت: خبرگزاری رسمی دولت⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است!

همتی به انتقاد خبرگزاری دولت چه پاسخ داد؟

رویداد۲۴: عبدالناصر همتی اظهار داشت: من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است!


بیشتر بخوانید: انتقاد دوباره همتی از دولت سیزدهم: طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده


‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عبدالناصر همتی
نظرات شما
پیشخوان