تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مشخصات فنی کامیون جکال ۳

جکال ۳ نوعی از کامیون پشتیبانی تاکتیکی جکال در خدمت ارتش بریتانیا است.

کامیون جکال ۳

رویداد۲۴ حسین فلاحی: جکال ۳ (۳Jackal) نوعی از کامیون پشتیبانی تاکتیکی جکال است که در خدمت ارتش بریتانیا است. خودروی با تحرک بالا جکال۳ آخرین نسخه از خودرو‌های جکال است که توسط گروه بین المللی بابکوک، یک شرکت خدمات دفاعی مستقر در بریتانیا و سوپاکت، سازنده خودرو‌های نظامی بریتانیایی، برای ارتش بریتانیا ساخته شده است.

بابکوک و سوپاکت تولید ۷۰ دستگاه خودروی جکال ۳ را در فوریه ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از استراتژی بریتانیا آغاز کردند که هدف آن بهبود همکاری بین وزارت دفاع بریتانیا و صنعت است.

ارتش بریتانیا در حال حاضر از کامیون حامل تحرک بالا جکال ۴×۴ استفاده می‌کند که یک پلت فرم ایده آل برای شناسایی، حمله سریع، پشتیبانی آتش و حفاظت کاروان است. خودرو‌های جکال در دانمارک، استرالیا، نیوزلند، نروژ و استونی نیز استفاده می‌شود.

جزئیات توسعه کامیون جکال ۳

در فوریه ۲۰۲۳، سوپاکت قراردادی به ارزش ۱۱۳.۶ میلیون دلار از تجهیزات دفاعی و پشتیبانی برای تحویل ۷۰ پلت فرم Mk ۲ Extenda با قابلیت تحرک بالا دریافت کرد. این خودروها انعطاف پذیری بیشتری را برای ارتش بریتانیا فراهم می‌کند، زیرا طراحی ماژولار آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان خودروی جکال یا کایوت عمل کند.

بابکوک توسط سوپاکت، پیمانکار اصلی، یک قرارداد فرعی منعقد شد تا ۶۲ وسیله نقلیه را تا آوریل ۲۰۲۴ در تاسیسات خود واقع در دوون پورت، پلیموث، بریتانیا تولید کند.

کامیون جکال ۳

سوپاکت هشت خودروی باقیمانده را در این بازه زمانی در تاسیسات خود در دانکسول تولید کرد. این قرارداد نیاز‌های عملیاتی، پتانسیل تولید تا ۲۴۰ خودروی زرهی سبک را دارد. 

طراحی و ویژگی‌های جکال ۳

جکال ۳ دارای ۵.۷۹ متر طول و ۲.۰۵ متر عرض با حداکثر و حداقل ارتفاع به ترتیب ۱.۸۸ و ۲.۴۴ متر است. طول مسیر ۱.۷ متر و فاصله بین دو محور ۳ متر است.

وزن ناخالص خودرو ۷۶۰۰ کیلوگرم است. وزن محدود آن (با سوخت و زره) ۵۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار آن ۲۱۰۰ کیلوگرم است. سرعت خودرو ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

حداکثر برد جاده این وسیله نقلیه ۸۰۰ کیلومتر، پیشروی ۱ متر، شیب ۶۰ درصد و شیب جانبی ۳۵ درجه است. دایره چرخش جکال ۱۳.۵ متر و ظرفیت سوخت ۲۰۰ لیتر است.

کامیون جکال ۳

حداکثر و حداقل فاصله از زمین به ترتیب ۴.۸۵ متر و ۱.۸ متر است، در حالی که زاویه نزدیک شدن و خروج ۴۰ درجه و زاویه شیب دار ۱۵۰ درجه است.

جکال ۳ به عنوان یک وسیله نقلیه ۴×۴ خریداری می‌شود، اما به دلیل سیستم تعلیق جدید می‌تواند به یک خودروی شش چرخ متحرک تبدیل شود و عملاً ظرفیت حمل بار آن را دو برابر می‌کند.

این وسیله نقلیه کمتر قابل تشخیص خواهد بود و سازگاری الکترومغناطیسی بهبود یافته همراه با محافظت بهتر در برابر واژگونی برای خدمه ارائه می‌دهد.

این خودرو‌ها به چراغ رانندگی مادون قرمز نظامی سری پرداتور ونتا، چراغ عقب مادون قرمز نظامی و نشانگر جهت جانبی SDI۶ دسته ۶ مجهز خواهند شد.

اضافات اختیاری برای این وسیله نقلیه شامل لاستیک‌های ران فلت، دیفرانسیل قفل، وینچ خودبازیابی، پایه‌های سلاح، ایستگاه سلاح از راه دور، پرتاب‌کننده نارنجک‌های دودزا و انتخاب فرمان راست یا چپ‌دست است.

نوآوری و فناوری به طور یکپارچه در هر مرحله از فرآیند تولید ادغام شده است و از قدرت نرم افزار Pulse ساخته شده برای افزایش کارایی در هنگام مونتاژ خودرو استفاده می‌کند.

تسلیحات جکال ۳

وسیله نقلیه جکال ۳ طیف وسیعی از بستر‌های بار مخصوص ماموریت از جمله گزینه‌هایی برای سلاح، ارتباطات و تجهیزات اطلاعاتی، نظارتی، اکتساب هدف و تجهیزات شناسایی را ارائه می‌دهد.

کامیون جکال ۳

این وسیله نقلیه مجهز به پایه‌های تفنگ ISTEC [طراح و سازنده تجهیزات نظامی تخصصی]خواهد بود که به وسیله نقلیه امکان نصب مسلسل‌های همه منظوره و مسلسل‌های سنگین را می‌دهد. علاوه بر این، برای افزایش ایمنی، می‌توان آن را به کیت اختیاری انفجار مین و کیت حفاظت بالستیک مجهز کرد.

نیروی محرکه جکال ۳

موتور ۶ سیلندر دیزلی ۶.۷ لیتری کامینز جکال ۳ قدرتی معادل ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. این گیربکس با گیربکس تمام اتوماتیک سری ۲۵۰۰ Specialty Allison Transmission جفت شده است.

کامیون جکال ۳

سیستم ترمز از یک سیستم هیدرولیک هوا با سیستم ترمز ضد قفل برای افزایش ایمنی استفاده می‌کند و سیستم الکتریکی با منبع تغذیه ۲۴ ولت DC کار می‌کند.

پیمانکاران پروژه جکال ۳

ISTEC پایه‌های تفنگ را برای وسایل نقلیه جدید تامین می‌کند.

آلیسون ترنسمیشن ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پیشرانه خودرو‌های معمولی و الکتریکی شده، قراردادی برای عرضه ۷۰، ۲۵۰۰ SP گیربکس تمام اتوماتیک برای خودرو‌ها در سپتامبر ۲۰۲۳ منعقد کرد.

کامیون جکال ۳

میتچل پاورسیستم، شریک کانال آلیسون، وظیفه آماده سازی و تهیه گیربکس‌های اتوماتیک را بر عهده دارد.

ونتا، تامین کننده روشنایی خودرو، قراردادی برای تحویل روشنایی خودرو‌های جکال 3 در جولای ۲۰۲۳ منعقد کرد.

مشخصات کلی جکال ۳

نوع پروژه: کامیون با تحرک بالا

تولید کنندگان: بابکوک و سوپاکت

وزن: ۷۶۰۰ کیلوگرم

ظرفیت ترابری: ۲۱۰۰ کیلوگرم

طول: ۵۷۹۰ میلی متر

عرض: ۲۰۵۰ میلی متر

سرعت: ۱۲۰ کیلومتر در ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما