تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

شرط گران کردن بنزین از نگاه وزیر پیشین نفت

بیژن زنگنه، وزیر پیشین نفت با اشاره به اینکه «ما خودرو را خیلی گران به مردم می‌فروشیم» گفت: «بنزین را وقتی باید گران کرد که خودرو خیلی ارزان شود».

شرط گران کردن بنزین از نگاه وزیر پیشین نفت

رویداد ۲۴ | بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت در مجمع عمومی انجمن بهره‌وری ایران گفت: ما خودرو را خیلی گران به مردم می‌فروشیم. بگذاریم خودرو رقابتی شود تا مردم بتوانند بهترین خودرو را بخرند.

وی افزود: تعیین قیمت خودرو صادراتی "دستوری" است. برای صادرات باید چیزی تولید کرد که دیگران بخرند، نه این که مثلا خودرو ۱۵ هزار دلاری را برای صادرات، دستوری ۱۰ هزار دلار بفروشیم. این که قابل ادامه نیست.

زنگنه تاکید کرد: معتقدم بنزین را وقتی باید گران کرد که خودرو خیلی ارزان شود.

وی ادامه داد: هنوز وارد چرخه توسعه نشده‌ایم و کماکان در تعامل با دنیا مشکل داریم و در این زمینه علاوه بر دولت، بخشی از نخبگان ما که به جای رویکرد واقعی، نگاه ژورنالیستی به اقتصاد دارند نیز مقصرند.


بیشتر بخوانید: بیژن زنگنه: برخی درپی آنند که روش‌هایی برای قراردادهای نفتی پیشنهاد کنند که به فسادهای بزرگی دامن بزنند؛ نگرانم



وزیر پیشین نفت همچنین گفت: بعد از انقلاب نوعی غرب ستیزی حتی در بین نخبگان ما وجود دارد و هرچه هم تولید می‌کنیم، می‌گوییم از مشابه خارجی آن بهتر است که این در موارد زیادی نادرست است و این روند ما را از فرایند آموزش جهانی عقب نگه می‌دارد.

منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما