تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهرنگ علوی کیست؟

بیوگرافی بهرنگ علوی، بازیگر سینما و تلویزیون و حواشی علاقه این بازیگر را به تیم پرسپولیس در ادامه مقاله بخوانید.

بیوگرافی بهرنگ علوی

رویداد۲۴| مهدی توفیقی: بهرنگ علوی، متولد یکم فروردین ماه سال ۱۳۵۹ در شهر تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. وی دارای مدرک دیپلم در رشته نقشه‌کشی می‌باشد و فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس‌های بازیگری آغاز کرد. بهرنگ علوی با ایفای نقش در سریال تلویزیونی "هشت و نیم" به شهرت زیادی دست یافت.

خانواده بهرنگ علوی

بهرنگ علوی کیست؟

بهرنگ علوی تنها فرزند خانواده‌اش است و در بیمارستان آزادی واقع در شهر تهران به دنیا آمده است. پدر وی فرهنگی بازنشسته و از مدیران آموزش و پرورش بوده و مادرش نیز یکی از مدیران شرکت مخابرات می‌باشد.

بازیگری بهرنگ علوی از دوران نوجوانی

بهرنگ علوی کیست؟

علاقه بهرنگ علوی به نمایش و بازیگری از دوران کودکی در وجود او شکل گرفت. او بصورت جدی بازیگری را با تئاتر مدرسه آغاز کرد. در نوجوانی، بهرنگ به عنوان بهترین بازیگر مدارس مناطق تهران شناخته شد. در سال ۱۳۷۰ و در سن ۱۱ سالگی، وی برای اولین بار در نمایشی به نام "آدمک چوبی" بازی کرد.

پس از اخذ دیپلم در رشته نقشه‌کشی، بهرنگ علوی تحت نظر اساتیدی، چون رویا تیموریان، پرویز پرستویی، حبیب رضایی، آتیلا پسیان و پانته‌آ بهرام در آموزشگاه کارنامه آموزش بازیگری دید.

اولین تجربه بازیگری بهرنگ علوی جلوی دوربین

بهرنگ علوی کیست؟

بهرنگ علوی به طور جدی کار با دوربین را با برنامه "دوربین مخفی" به سرپرستی امیرحسین قهرایی تجربه کرد و در چندین فیلم کوتاه جشنواره‌ای نیز حضور چشمگیری داشت. اما در سال ۱۳۸۶ و در سن ۲۷ سالگی، با ایفای نقش در فیلم "عیار ۱۴" به کارگردانی پرویز شهبازی، توجهات را به سوی خود جلب کرد.

شهرت بهرنگ علوی با تلویزیون

بهرنگ علوی کیست؟

بهرنگ علوی با حضور در سریال "نردبام آسمان" به کارگردانی محمدحسین لطیفی، وارد عرصه تلویزیون شد. سپس در سال ۱۳۹۵، با ایفای نقش فرزین در سریال "هشت و نیم دقیقه"، به شهرت رسید.

ازدواج و همسر بهرنگ علوی

بهرنگ علوی کیست؟

«اگر من شغل آزاد داشتم و میخواستم عادی زندگی کنم الان دارای همسر و فرزند بودم و مثل همه زندگی می‌کردم، اما همه این‌ها را بخاطر هدفم به تاخیر انداختم».

فعالیت بهرنگ علوی در زمینه مدلینگ

علاوه بر بازیگری، بهرنگ علوی در عکاسی، نویسندگی و طراحی لباس نیز مشغول است. وی همچنین سفیر حمایت از کودکان کار و زنان بی‌سرپرست بوده و برگزارکننده گالری و بازارچه‌های خیریه است. در ورزش‌های شنا، اتومبیل‌رانی، یوگا و بیلیارد مهارت خاصی دارد و تیم مورد علاقه‌اش یوونتوس ایتالیا است. بهرنگ علوی همچنین مبتکر مکتب "بهیسم" یا فرهنگ "شاد زیستن" است.

حواشی مصاحبه بهرنگ علوی با روزنامه صبح نو

در سال ۱۳۹۵، روزنامه صبح نو در مطلبی گزارش داد که بهرنگ علوی برای انجام مصاحبه، پیش‌شرط‌هایی عجیب گذاشته است. این شرایط شامل موارد زیر بود:

  • حجم مصاحبه باید بالای ۴۰۰۰ کلمه، یعنی چیزی در حدود دو صفحه باشد.
  • انتشار عکس بر روی جلد روزنامه.
  • چاپ مطلبی درباره کارنامه بازیگری.

روزنامه صبح نو در گزارش خود اشاره کرد که تعیین چنین شرایطی توسط این بازیگر در حالی است که وی هنوز به شهرت و جایگاه قابل توجهی نرسیده و نمی‌تواند چنین پیش‌شرط‌هایی را مطرح کند. به عقیده این روزنامه، اختصاص دو صفحه و جلد روزنامه به این بازیگر قبل از رسیدن به شهرت چندان متناسب نبود.

علاقه بهرنگ علوی به پرسپولیس

بهرنگ علوی کیست؟

«همه عوامل سینما و تلویزیون که با من کار کردند می‌دانند که من چقدر عاشقانه پرسپولیس و یوونتوس را دوست دارم.

به همین خاطر موقع عقد قرارداد پروژه‌ها بندی در قرارداد می‌گذارم که در صورت همزمانی فیلمبرداری با بازی‌های پرسپولیس و یوونتوس من کار نمی‌کنم».

کارهای سینمایی بهرنگ علوی

● گیج گاه – ۱۳۹۹

● شهربانو – ۱۳۹۹

● تا ابد – ۱۳۹۸

● مدیترانه – ۱۳۹۷

● تگزاس ۲ – ۱۳۹۷

● ژن خوک – ۱۳۹۷

● دشمن زن – ۱۳۹۶

● رفتن – ۱۳۹۵

● امکان مینا – ۱۳۹۴

● لانتوری – ۱۳۹۴

● مرگ ماهی – ۱۳۹۳

● این یک رویاست – ۱۳۹۲

● دربند – ۱۳۹۱

● گزارش یک جشن – ۱۳۸۹

● ندار‌ها – ۱۳۸۸

● زیگزاگ – ۱۳۸۸

● عیار ۱۴ – ۱۳۸۶ 

تجربه بهرنگ علوی در شبکه خانگی

● دادزن – ۱۳۹۹

● شب‌های مافیا – ۱۳۹۹

● شب‌های مافیا زودیاک - ۱۴۰۲

کارهای تلویزیونی بهرنگ علوی

● سرزده – ۱۳۹۹

● بر سر دوراهی – ۱۳۹۸

● پرگار – ۱۳۹۷
● هشت و نیم دقیقه – ۱۳۹۵
● معمای شاه – ۱۳۹۴
● قفسی برای پرواز – ۱۳۸۹
● نردبام آسمان – ۱۳۸۸

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما