تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
گزارش رویداد۲۴ به بهانه انتشار گزینشی سخنان ظریف در جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی؛

رابطه معکوس دلواپسان با «آزادگی»

آیا منافع حزبی و جناحی، ارزش فاش شدن جلسه محرمانه را دارد؟ به نظر می‎رسد برای دلواپسان ارزش دارد ولو اینکه همصدا با نتانیاهو شوند و منافع مشترکی داشته باشند.
رویداد۲۴هنگامی که تاریخ واقعه عاشورا مورد بررسی قرار می‌گیرد با وقایعی مواجه می‌شویم که در جریان آن‌ها، امام حسین (ع) در قالب عباراتی، برای مخاطبان خود در طول تاریخ و سپاه دشمن، علاوه بر عاقبت اندیشی اخروی، درس آموزی دنیوی را هم مورد توجه قرار داده است. 

یکی از این وقایع، مربوط به زمانی است که امام حسین (ع) به تنهایی مشغول نبرد بود و بین ایشان و خیمه‌ها فاصله افتاد، در این هنگام لشکر انبوهی از دشمن، قصد حمله به خیمه‌های آن حضرت را داشتند که امام حسین (ع) فرمود: «ای پیروان شیطان، اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌هراسید، در دنیایتان آزاده باشید.» 

از این عبارت، چنین نتیجه می‌شود که آزادگی، حریت و شرافت، علاوه بر تاکید در اصول دین، از موارد مهم اصول انسانی و اخلاقی است و مختص به دین‎داران نیست بلکه هر انسان اخلاق مداری، پایبند به آزادگی و شرافت است و دست به ناجوانمردی نمی‌زند. 

بار‌ها شده است که افراد مختلفی، آزادگی را‌‌ رها کرده و با دستمایه قرار دادن موضوعات دروغین و اتهام زنی، در جهت تخریب دیگران و اثبات خود اقدام نموده‌اند.یکی از این موارد که در روزهای گذشته، فضای رسانه‌ای کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است سخنان جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی است. 

کریمی قدوسی از جلسه‌ای که در آن حضور نداشته است چنین مطلع شده که ظریف، بار‌ها اعتراف! کرده است که در موضوع برجام و تحریم‌ها اشتباه کرده است.

البته برگه‌های منتشر شده توسط کریمی قدوسی به عنوان خلاصه اظهارات ظریف در جلسه محرمانه، به خودی خود، نمایانگر خلط مبحث توسط این نماینده دلواپس است که قبلا نیز سابقه دروغ بستن به ظریف را در کارنامه خود دارد. 

در این رابطه مواردی وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری است. 
۱- در وهله اول، باید توجه داشت که جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس محرمانه بوده است. انتشار بخش‌هایی از جلسه محرمانه-ولو به صورت صحیح- چه حکمی دارد؟ آیا قانون کشور اجازه می‌دهد هر شخصی با نظر خود، تمام یا بخش‌هایی از جلسه محرمانه را منتشر کند؟ 
در موضوع بازداشت یاشار سلطانی که پرونده واگذاری املاک نجومی شهرداری را افشا کرد محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد انتشار اسناد محرمانه، جرم تلقی می‌شود. باید پرسید آیا انتشار اسناد محرمانه برای همه جرم است و یا فقط برای برخی از افراد؟ آیا انتشار بخش‌هایی از جلسه محرمانه؛ آن هم جلسه‌ای در سطح کمیسیون امنیت ملی مجلس، جرم تلقی می‌شود یا نه؟ 

اگر محمود صادقی چنین جرمی را مرتکب شده بود آیا تاکنون حکم جلبش صادر نشده بود؟ 

۲- کریمی قدوسی بار‌ها ادعاهایی کرده است که تکذیب شده است. تکذیب ادعا در مورد دستگیری جاسوس در تیم مذاکره کننده، تکذیب ادعای رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت، تکذیب ادعای طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای، تکذیب ادعای تذکر رهبر انقلاب به ظریف و موارد بسیار دیگر، تنها بخشی از ادعاهای جواد کریمی قدوسی است که در سالهای اخیر تکذیب شده است.
 
ادعاهای دروغین کریمی قدوسی از جلساتی که در آن‌ها حضور نداشته است مربوط به مورد اخیر نیست و مسبوق به سابقه است. 

در جلسه‌ای که با حضور ظریف و پس از بیانیه لوزان در روز ۱۶ فروردین ۹۴ برگزار شد، کریمی‌قدوسی به ظریف گفت: حضرت آقا به شما تذکر داده است؛ اما ظریف به کریمی‌قدوسی گفت: شما دروغ می‌گویید و با این گونه حرف‌ها به آقا تهمت می‌بندید و به آقا ظلم می‌کنید و در آن جلسه هرگز آقا به من تذکر ندادند. شما که در آن جلسه حضور نداشتید چگونه وقتی در آن حاضر نبودید می‌توانید آنقدر راحت دروغ بگویید؟ که وی نیز در پاسخ به ظریف گفت من در آن جلسه نبودم اما شنیده‌ام که در این جلسه چه گذشته است؛ و ظریف نهایتاً گفت: شما وقتی نمی‌دانید لطفاً حرفی نزنید و یا از کسی که در جلسه بود به صورت کامل جزئیات را سوال کنید و سپس اظهار نظر کنید، آقای لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه بودند و می‌تواند در این مورد شهادت بدهند. 

۳- آنچه مشهود است  دلواپسانی همچون کریمی قدوسی، آزادگی و شرافت را به کناری نهاده‌اند و هم و غم خود را به سرنگونی دولت روحانی و نافرجامی برجام معطوف کرده اند. نشانه‌های عدم شرافت آنان نیز همین مواردی است که بار‌ها مشاهده شده است. 

مطالبی از جلسه محرمانه را منتشر می‌کنند که دشمن اگر بخواهد به آن‌ها دست یابد باید هزینه بسیار و تلاش فراوانی کند ولی بدون هزینه و با مهره‌های دلواپس، به نتیجه می‌رسد همانگونه که دشمن، بهترین استفاده را از کمیسیون برجام مجلس و جلسات منتشره آن توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی برد. 

به وزیر خارجه کشور دروغ می‌ببندند که خودشان را اثبات کنند. تهمت می‌زنند که دستاوردهای دولت را تخریب کنند و حاضرند بخش‌های انتخاب شده و منقطع از جلسه محرمانه را منتشر کنند تا مرهمی بر شکست‌های سنگینشان باشد. 

دلواپسانی که حاضرند برجام لغو شود تا زمینه ساز پیروز آنان در انتخابات شود، ارتباط با دنیا قطع شود تا کاسبی تحریم کنند و منافع ملی کشور به خطر بیفتد تا منافع حزبی و جناحی آنان تامین شود. 

کریمی قدوسی‌ها به نحوی عمل کرده‌اند که هم اکنون باید نوار جلسه محرمانه برای رسانه‌ها منتشر شود و برخی از اسرار فاش شود تا صحت و سقم ادعا‌ها بررسی شود. آیا منافع حزبی و جناحی، ارزش فاش شدن جلسه محرمانه را دارد؟ به نظر می‌رسد برای دلواپسان ارزش دارد ولو اینکه همصدا با نتانیاهو شوند و منافع مشترکی داشته باشند. 

به راستی باید به دلواپسانی همچون کریمی قدوسی گفت: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید؛ هرچند عملکرد دلواپسان، نمایانگر آن است که این جملات اگر از زبان امام معصوم هم به آنان گفته شود تاثیری بر دلواپسان نخواهد داشت و رویه خود را طی خواهند کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان