تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
گزارش رویداد۲۴ درباره تغییر وضعیت مذاکراتی تهران از حالت تهاجمی به تدافعی با اقدام دلواپسان

پاس گل کریمی قدوسی به مخالفان ایران

کریمی قدوسی با انتشار بخش هایی از سخنان محرمانه ظریف، به دشمنان نظام اسلامی و کشورهای پنج به علاوه یک، اعلام کرد که تمام مواضع مقامات ایرانی در مورد نقض متن برجام؛ با تمدید قانون آیسا، خلاف واقع بوده و آنان با علم به این واقعیت، دست به چنین فضاسازی دروغینی زده اند.
رویداد۲۴- هنگامی که به مکتوبات و سخنرانی‌های مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که حرف محوری همه آنان، تاکید بر یک موضوع است و آن که مقامات ایرانی، «خلاف واقع» صحبت می‌کنند و اختلاف فاحشی میان گفتار و مواضع آنان با اقدامات واقعی و عملی آنان وجود دارد.

دشمنان نظام اسلامی، بار‌ها تکرار کرده‌اند که ایران، آنچه می‌گوید را در عرصه میدانی به عمل تبدیل نمی‌کند و یا برخی اقدامات را در عمل انجام می‌دهد که خلاف آن را در مواضع خود، اعلام کرده است. ترویج این ایده دشمنان در پهنه جهانی، تاکنون خسارات فراوانی را متوجه کشور و نظام کرده است.

در این میان، عده‌ای هم بوده‌اند که در داخل نظام، آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند و با اظهار نظر و یا اقداماتی، موجب شده‌اند ادعاهای دشمنان، توجیه شود. به طور مثال، ایران سالهاست که بر وجود فتوای رهبر انقلاب در مورد حرمت ساخت و نگهداری سلاح هسته‌ای تاکید دارد و آن را دلیل عدم ساخت چنین تسلیحاتی اعلام می‌کند که عقلا و شرعا موجب می‌شود هیچگاه در چنین مسیری حرکت نکند. اما چرا تا سال‌های اخیر، این موضوع به تایید کشورهای دیگر نمی‌رسید و بر آن، استناد نمی‌شد؟

دلیل این موضوع، سخنان محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری وی است. او در جریان سفر خود به پکن برای شرکت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، گفته بود: «اگر ایران بخواهد بمب اتم بسازد، هراسی از هیچ کس ندارد و به صورت علنی آن را اعلام می‌کند و کسی هم نمی‌تواند مانع آن شود، حداکثر کاری که سلطه‌طلبان می‌توانند انجام دهند همین مانع تراشی‌هایی است که امروز مشاهده می‌کنیم...»

هرچند احمدی‌نژاد هم معتقد به ساخت سلاح اتمی نبود ولی بیان این جملات که «ایران اگر بخواهد بمب اتم بسازد از هیچکس نمی‌ترسد» در تناقض با فتوای رهبر انقلاب اسلامی بود و نمایانگر این مفهوم که مقامات ایرانی اگر موقعیت، ایجاب کند از فرمان «شرع مقدس» هم عبور کرده، فتوای شرعی را زیرپا گذاشته و بمب اتم می‌سازند.

جملاتی نسنجیده شبیه به همین عبارت، دستاویزی شد برای اینکه دشمنان نظام اسلامی، بر تناقضات رفتاری و گفتاری مقامات ایرانی تاکید کنند و سال‌ها پرونده هسته‌ای ایران را در فراز و نشیب قطعنامه و تحریم، معطل کنند.

در روزهای اخیر و در تکاپوی مجدد دشمنان ایران برای ایجاد هجمه به نظام اسلامی، پاس گل دیگری از جانب مجلس شورای اسلامی برای منافقین و عناصر ضد انقلاب ارسال شد تا آنان نیز از این بذل و بخشش دلواپسان ایرانی، استفاده بهینه نموده و در جهت کاهش اعتماد جامعه جهانی به ایران و افزایش سنگ اندازی معاندان، بهره‌برداری کنند.

واکاوی نامه عناصر ضد انقلاب به ترامپ و رصد سخنان نتانیاهو در سازمان ملل و دیگر مجامع جهانی و همچنین توجه به اقدامات منافقین، یک هدف واحد و یک تلقین مشترک برای جامعه جهانی دارد و آن هم اینست که: «مقامات نظام ایران، دروغ می‌گویند.»
انتشار سخنان محرمانه وزیر خارجه ایران در کمیسیون امنیت ملی و در مورد مواضع جمهوری اسلامی در موضوع تمدید قانون آیسا (داماتو) توسط جواد کریمی قدوسی یکی از عناصر دلواپس مجلس، در‌‌ همان راستای عملکرد معاندان نظام اسلامی است و یک نکته محوری دارد و آن هم اینست که «مقامات ایرانی با علم به عدم نقض متن برجام در تمدید قانون آیسا، اقدام به اتخاذ موضع خلاف واقع کرده‌اند و از نقض فاحش برجام، سخن رانده‌اند.»

کریمی قدوسی با انتشار بخش‌هایی از سخنان محرمانه ظریف، به دشمنان نظام اسلامی و کشورهای پنج به علاوه یک، اعلام کرد که تمام مواضع مقامات ایرانی در مورد نقض متن برجام؛ با تمدید قانون آیسا، خلاف واقع بوده و آنان با علم به این واقعیت، دست به چنین فضاسازی دروغینی زده‌اند.

کریمی قدوسی با اقدام خود، ایران را از وضعیت تهاجمی به وضعیت تدافعی تنزل داد چراکه دیپلمات‌های ایرانی با درخواست فوری برای تشکیل جلسه کمیسیون نظارت بر امر اجرای برجام با حضور تمامی اعضا (کشورهای پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا)، بنا داشتند از موضع بر‌تر، نسبت به اقدام کنگره آمریکا؛ با وجود تعهد گفتاری مقامات دولت اوباما، اعتراض کرده و در این می‌ان، امتیازاتی نیز کسب کنند ولی هم اکنون باید در جلسه‌ای بی‌فایده شرکت کنند و به دلیل انتشار سخنان محرمانه ظریف و کری، منفعلانه امتیازی نیز به دست نیاورند.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری درباره اقدام اخیر کریمی قدوسی نماینده مجلس در افشای گفتگوی محرمانه ظریف در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در توئیت خود نوشت: «آنقدر اثبات «اشتباه» برای افشاکنندگان مذاکرات محرمانه مجلس مهم بود که اثبات کردند «متن برجام» نقض نشده است؛ این اقدام خنجری بر پشت مذاکرات آتی است.»

اینک افشا شده است که مقامات ایرانی، بر مبنای قول و گفتار مقامات دولت اوباما، تمدید قانون آیسا را نقض برجام دانسته‌اند و نه بر مبنای متن برجام، چراکه متن برجام نقض نشده است و اتفاق جدیدی هم در مورد برجام و تحریم‌ها روی نداده است چراکه تمدید قانون آیسا برطبق برجام، مشمول دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعلیق موارد تحریمی شده است.

هدف مقامات ایران، امتیازگیری بواسطه عدم پایبندی مقامات آمریکا به تعهد گفتاری خود بود که با افشای سخنان محرمانه ظریف، عملا غیرممکن شد و پرده از اشتباه مسئولین ایرانی در مورد اعلام مواضع بر اساس گفتار مقامات آمریکایی برداشت.

اقدام کریمی قدوسی، سندی مورد اتکا به دست دشمنان نظام اسلامی داد و موجب کاهش اعتماد جامعه جهانی به قول و گفتار مقامات ایرانی شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان