تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره متنی که ادعای کذب کریمی قدوسی را تایید کرد

رسوایی منتشر کننده سخنان محرمانه ظریف

بالاخره بخشی از متن سخنرانی محرمانه ظریف منتشر شد و رسوایی کریمی قدوسی علنی گشت. حتی همین متنی که به گفته تعدادی از نمایندگان، گزینشی و بدون رعایت تقدم و تاخر جملات منتشر شده است نیز به اندازه کافی می تواند نهایت بی آبرویی کریمی قدوسی را اثبات کند.
رویداد۲۴- اواسط هفته گذشته بود که دست نوشته ای از جانب جواد کریمی قدوسی منتشر شد که به ادعای وی، آخرین اظهارات محمد جواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام بود و به صورت محرمانه ایراد شده بود. با اینکه کریمی قدوسی در جلسه کذایی حضور نداشت ولی به ادعای خود، فایل صوتی را شنیده و لازم دیده بود که مردم را در جریان سخنان محرمانه ظریف قرار دهد.

در دست نوشته مختصر و کوتاه منتشر شده، که با عنوان اظهارات ظریف در مورد برجام در میان خبرنگاران توزیع شد چنین جملاتی نوشته شده بود: «من اعتراف می کنم اشتباه کردم»، «می پذیرم اشتباه کردم»، «این اشتباه بزرگی بود که من کردم» و از این قبیل عبارات.

رسوایی منتشر کننده متن جلسه محرمانه/چرا کریمی قدوسی دروغ می گوید؟
بلافاصله سخنگوی دستگاه دیپلماسی، چنین اظهارات منتسب شده به ظریف را در مورد برجام تکذیب کرد و اکثر نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم متن منتشره را گزینشی و غیر واقعی دانستند.

هرچند جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، محرمانه بود ولی کریمی قدوسی اعلام کرد متن جلسه را منتشر می‎کند اما غافل از آن بود که متن منتشره، کذب بودن ادعای خود او را تایید می‎کند.

بالاخره بخشی از متن سخنرانی محرمانه ظریف منتشر شد و رسوایی کریمی قدوسی علنی شد. حتی همین متنی که به گفته تعدادی از نمایندگان، گزینشی و بدون رعایت تقدم و تاخر جملات منتشر شده است نیز به اندازه کافی می تواند نهایت بی آبرویی کریمی قدوسی را اثبات کند.

متن منتشره، نمایانگر آنست که سخنان دکتر ظریف در مورد قانون ایسا و بحث تمدید آن می باشد و نه کلیت برجام. اگر بخواهیم مقایسه کنیم به جدول زیر می رسیم.
رسوایی منتشر کننده متن جلسه محرمانه/چرا کریمی قدوسی دروغ می گوید؟

نکاتی را باید مورد توجه قرار داد: 

۱- سخنان دکتر ظریف در موضوع تمدید قانون ایسا است و نه در مورد برجام، همچنانکه در پایان سخنان خود می‌گوید: «این قضیه ماوقع واقعی بحث تمدید تحریم ها است» 

۲- کریمی قدوسی با انتشار دست نوشته خود، قصد تخریب شخصیت دکتر ظریف را داشت که بازهم شکست خورد همچنانکه در موارد قبلی شکست خورده بود.
 
۳- کریمی قدوسی دروغ‌هایی را به ظریف نسبت داده است که در متن سخنان وی نیست و این موضوع نمایانگر منش مدعیان اصولگرایی است که در حقیقت، نه دین دارند و نه آزاده‌اند و منافع جناحی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند. 

۴- کریمی قدوسی در موضوع سفر ایتالیا نیز دست به تحریف زده است و به گونه‌ای وانمود کرده است که گویی هدف دیپلمات‌های جمهوری اسلامی، صرفا به مذاکره با مقامات آمریکایی خلاصه می‌شود در صورتیکه واقعیت مردان دیپلمات کشورمان، دلبستگی به نظام و ارزش‎های آن است و تامین منافع ملی.
 
۵- کریمی قدوسی با انتشار متن جلسه محرمانه، موجب تشدید فشار‌ها به دولت مستقر آمریکا توسط کنگره و رژیم صهیونیستی خواهد شد تا از اقدامات اوباما در روزهای پایانی ریاست جمهوری در موضوع تعلیق تحریم‌ها ممانعت به عمل آید. 

۶- به گفته نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی، کریمی قدوسی در انتشار متن سخنان ظریف، باز هم دست به تحریف زده است. کمال دهقانی گفته است: متن پیاده شده آقای کریمی قدوسی با اظهارات آن روز آقای ظریف همخوانی ندارد. صحبت‌های آقای ظریف مقدمه و موخره‌ای داشت که ایشان آن‌ها را نیاورده و به علاوه تقدم مطالب هم برهم خورده است. ایشان سخنان آقای ظریف را گزینشی آورده‌اند و به همین دلیل کاملا غیرقابل استناد است. این متن بخشی از صحبت‌های آقای ظریف است. مطمئن هستم تنها ۵ نفر از ۱۲ نماینده امضاکننده فایل صوتی را شنیدند بقیه به درخواست کریمی قدوسی بدون شنیدن فایل آن متن را امضا کردند. 

۶- این اولین بار نیست که کریمی قدوسی‌ها به انتشار متن جلسات محرمانه دست می‌زنند و قطعا آخرین بار هم نیست و لذا اینجاست که به جمله یکی از مقامات قضایی کشور، باید لبخندی زد که در موضوع دستگیری یاشار سلطانی بیان کرد: «انتشار اسناد محرمانه، جرم است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
1
مشهد این چنین باراست مسئولین تند می رن این کارفکرنکنم برای مملکت وانقلاب خوب باشد
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
1
چه فرقى مى كند اكثرمطالب آقاى كرىمى كه درست بوده ونقل به مضمون بااظهارات آقاى ظرىف تفاوتى ندارد اما مگر قانون اىسا درارتباط بابرجام نمى باىست دىگر تمدىد مى شد .لذا چرا اىن دو را از هم جدا مى كنىد چرا باعبارات رسواىى خواندن كسى كه دلسوزانه مردم راآگاه نموده مى خواهىد اصل دشمنى آمرىكاى جناىتكار را با ملت اىران مبرى كنىد بپذىرىم اشتباه كردىم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
از کی تا حالا دروغگویی شده اقدام دلسوزانه؟؟؟
ضمنا اشتباه خواندن برجام با اشتباه کردن در یک موضوع خاص، تفاوت دارد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان