تاریخ انتشار: ۰۳:۰۶ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

آغاز عصر مسعود | پزشکیان انتخابات ریاست‌جمهوری را برد

پزشکیان انتخابات ریاست‌جمهوری را برد. اخبار غیررسمی بیشتر پیروزی پزشکیان را تائید می‌کنند.

آغاز عصر مسعود | پزشکیان انتخابات ریاست‌جمهوری را برد

رویداد۲۴| شمارش اولیه آرای حکایت از پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. طبق اعلام وزارت کشور، اولین نتیجه شمارش آرا به شرح زیر است: از دو میلیون و پانصد و چهل و هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک رای، مسعود با یک میلیون و دویست و شصت و سه هزار و هشتصد و هفتاد و چهار رای پیشتاز است.

اخبار غیررسمی بیشتر پیروزی پزشکیان را تائید می‌کنند. یاسر جبرائیلی از اعضای دفتر رهبری در پیامی در اینستاگرام پیروزی پزشکیان را تبریک گفت. رسانه‌های اصول‌گرای نزدیک سعید جلیلی بسیار خاموشند و سایت رجانیوز، وی‌سایت نزدیک به این نامزد، چندساعتی است که خبری تازه منتشر نکرده است.


بیشتر بخوانید:  آقای پزشکیان شگفت‌انگیز! | چگونه نماینده آرام تبریز تبدیل به قطب اصلاح‌طلب انتخابات شد؟


مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دوره دوم محمد خاتمی و نماینده چند دور مجلس، در عرض سه هفته توانست از نماینده‌ای کمتر‌شناخته‌شده به کرسی ریاست‌جمهوری در پاستور دست پیدا کند. بعد از یک انتخابات بسیار کم‌رمق در زمستان ۱۴۰۲، که اصلاح‌طلبان در آن حاضر به شرکت نشدند، در بهار ۱۴۰۳ و پس از درگذشت نابهنگام رئیس‌جمهور وقت به دلیل حادثه سقوط هلی‌کوپتر انتخابات زودرس برگزار و نام مسعود پزشکیان – که در کنار دو نفر دیگر جزو کاندیداهای رسمی اصلاح‌طلبان بود- همراه با چهار نامزد اصول‌گرا توسط شورای نگهبان اعلام شد. در این انتخابات ابتدا نگاه‌ها متوجه علی لاریجانی، اصول‌گرای میانه‌رو بود اما با ردصلاحیت او، یک سه‌قطبی میان پزشکیان، قالیباف و جلیلی شکل گرفت.

محمدباقر قالیباف در شکستی ناباورانه در دور اول تنها موفق به اخذ ۱۳درصد آرا شد و دور دوم با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شد. از همان ابتدا، سعید جلیلی در دام اصلاح‌طلبان و کمپین پزشکیان افتاد و به جای تاکید روی «برنامه»هایی که مدام از آن‌ها سخن می‌گفت وارد بازی از پیش‌باخته مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها شد و بدون آنکه متوجه باشد مهر «مدافع تحریم‌ها» روی پیشانی‌اش خورد. جامعه ایران که توان تحمل سیاست‌های تحریمی و منزوی جلیلی را نداشت، در رقابتی تنگاتنگ با همه نهادهای حکومتی توانست در حالی که بخش توان خود را در جنبش مهسا از دست داده بود، مسعود پزشکیان را وارد پاستور کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
همدلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
0
3
بازگشت نخبگان غلی دایی زسول خادم کریم باقری
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
0
2
مخبر تسلیت تسلیت
نظرات شما