تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۵

کنایه‌ جلیلی به ظریف:گفتند در مذاکرات با لبخند معامله کنیم/می‌گویند چرا کنسرت برگزارنشد،این فتنه است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: ما به تمام تعهدات خود در برجام عمل کردیم اما آیا بهانه‌های آمریکا برطرف شد؟
رویداد۲۴-نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: ما به تمام تعهدات خود در برجام عمل کردیم اما آیا بهانه‌های آمریکا برطرف شد؟

سعید جلیلی امشب در مسجد علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) خیابان ابوذر تهران اظهار کرد:در ابتدای مذاکرات گفتند اگر به دشمن بهانه ندهیم مشکلات حل می‌شود. باید بهانه‌ها را بگیریم و لبخند زده و معامله کنیم که نتیجه این شد که ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آیا بهانه‌های آمریکا برطرف شد؟

وی افزود: در یک سال گذشته 81 طرح و بیانیه به کنگره آمریکا رفت و 7 مورد هم در کنگره تصویب شد. فتنه این است که ملت در مسیر حرکت خود دچار تردید شود که البته امروز این تردیدها برطرف شده و همه اذعان می‌کنند که در دشمنی آمریکا شک نداریم. خدا را شکر.ولی ما چه هزینه‌ای در این مسیر دادیم؟اگر غبار فتنه شکل نمی‌گرفت ما بدون هزینه به این نتیجه می‌رسیدیم.

جلیلی با بیان اینکه دشمن با استفاده از شیوه‌های مختلف دنبال ایجاد تردید در ملت است گفت: فتنه اینجاست که حق و باطل در هم آمیخته و تردید ایجاد شود. در این شرایط کسانی موفق می‌شوند که اهل دقت و شناخت باشند و بر سختی فتنه صبر کنند تا غبار فتنه کنار برود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی افزود: دشمن می‌بیند مقاومت و پیشرفت می‌کند و الهام‌بخش شده است. آن‌ها می‌بینند مدل جدیدی از حکومت به نام مردمسالاری دینی شکل گرفته که با شاخص تمسک به ولایت از فتنه‌ها عبور می‌کند. دشمن با همه توان خود می‌خواهد مانع این الگو شود بنابراین از زبان چهره‌های موجه در ملت تردید ایجاد می‌کند. در سال 88 حرف‌هایی از چهره‌های در تهران شنیده شد و دستگاه رسانه دشمن با تبلیغ این اظهارات دنبال مقابله با نظام بود.

وی راه‌حل مقابله با فتنه را نزدیک کردن مردم به حقیقت دانست و اظهار کرد: باید ما غبارهای باطل را کنار بزنیم تا حق مشخص شود. در 9 دی ملت پی به حقیقت برد.

جلیلی افزود:با این وجود ملت همچنان باید هوشیار بوده و مراقب فتنه‌های جدید دشمن باشد. فتنه جدید غبارآلود کردن توانایی‌های ملت است. دشمن می‌خواهد هزینه‌های توانمندی‌های ملت را زیاد و دستاوردهای آن را اندک نشان دهد.

وی با بیان اینکه توجیه رفتارهای دشمن پذیرفتن رفتار غلط و خصمانه دشمن و ناامید کردن مردم از آینده روشن از فتنه‌های دشمن است،گفت: هرجا موفقیتی به دست آمده به دلیل نزدیک شدن به تفکر انقلابی بوده است. فتنه این است که عده‌ای در داخل با رسانه‌های بیگانه همراه شده‌اند و مردم را از تفکر انقلابی می‌ترسانند که اگر این تفکر بیاید جنگ می‌شود در حالی که همین تفکر انقلابی مانع جنگ شد و امنیت کشور را تأمین کرد. امروز این امنیت واقعی است نه اینکه روی کاغذ باشد و ما نگران بدعهدی طرف مقابل باشیم. فتنه این است که تفکر انقلابی را بپوشانیم و مردم را از آن بترسانیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران تحریم‌ها پیشرفت‌های بزرگی در کشور انجام شده است گفت: فتنه این است که منتظر باشیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به کشور بیایند.

جلیلی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: چرا می‌گوییم کسانی که حقوق نجومی گرفته‌اند ذخیره نظام هستند؟ نگرانی از کارتن‌خواب‌ها وقتی حقیقی است که با حقوق نجومی و املاک نجومی هم برخورد شود. شرمساری برای کارتن‌خواب‌ها باید با شرمساری از حقوق‌های نجومی همراه باشد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرد: من در سال 92 گفتم چرا هفتاد هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که 11 هزار میلیارد تومان آن دست 21 نفر است. اکنون معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید متأسفیم که 100 هزار میلیارد تومان معوقه داریم یعنی این معوقات بیشتر شده است. از سویی تسهیلات بانکی فقط به 20 درصد مردم تعلق گرفته است.

جلیلی همچنین خاطرنشان کرد: فتنه این است که موضوعات اصلی با موضوعات فرعی پوشانده شود و گفته شود چرا فلان‌جا کنسرتی برگزار نمی‌شود. آیا کنسرت موضوع جامعه است یا کرسنت.

وی گفت: نمیشود کسانی در برج های میلیاردی بنشینند و برای مبارزه با فقر و فساد برنامه بدهند

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان