تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با رویداد۲۴ خبر داد

رسیدگی به پرونده «املاک نجومی» با حضور «قالیباف»

عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه آقای قالیباف باید در جلسات تحقیق و تفحص کمیسیون عمران در رابطه با واگذاری املاک نجومی شرکت کند گفت: بعد از تصویب بودجه در مجلس جلسات کمیسیون در این خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران و واگذاری املاک از سر گرفته خواهد شد.
رویداد۲۴عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه آقای قالیباف باید در جلسات تحقیق و تفحص کمیسیون عمران در رابطه با واگذاری املاک نجومی شرکت کند گفت: بعد از تصویب بودجه در مجلس جلسات کمیسیون در این خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران و  واگذاری املاک از سر گرفته خواهد شد.

عبدالکریم حسین‎زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه و عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در مورد استعلام کمیسیون عمران از هیات رییسه مجلس درباره تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: هیات رییسه مجلس در هفته گذشته و طی مکاتبه ای اعلام کرد که املاک واگذاری شده شهرداری جز پرونده ‎های در حال جریان به حساب نمی‎آید لذا ادامه تحقیق و تفحص و طرح موضوع در کمیسیون عمران بلامانع است.

وی افزود: برخی از نمایندگان اعتراضی داشتند مبنی بر اینکه چون پرونده املاک واگذاری شده توسط شهرداری تهران در قوه قضاییه در جریان است نباید تحقیق و تفحص صورت بگیرد. از این رو از هیات رییسه مجلس سوال شد که آیا امکان این تحقیق و تفحص در کمیسیون عمران در رابطه با املاک نجومی وجود دارد؟ که هیات رییسه مجلس هم در پاسخی که در هفته گذشته ارائه داده است اعلام کرده املاک واگذاری شده شهرداری جز پرونده‎های درحال جریان به حساب نمی‎آید لذا ادامه تحقیق و تفحص و طرح موضوع در کمیسیون عمران بلامانع است.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: حال اصل موضوع این است که املاک واگذاری شده که پرونده آن در شعبه 15 در جریان است پرونده‎ای در مورد املاک واگذاری شده به مدیران شهری است، اما موضوع تحقیق و تفحص وسیع‎تر از این است و املاک واگذاری شده را به صورت عام‎تر در کل تهران و به تمامی افراد حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می‎دهد. لذا در اولین هفته ای که کمیسیون تشکیل شود موضوع به جریان می‎افتد. پیش از این هم جلساتی در این خصوص برگزار شد.

حسین‎زاده تاکید کرد: بعد از شروع بحث بودجه در مجلس عملاً کمیسیون‎های مجلس تعطیل شد از همین رو ادامه بررسی موضوع واگذاری املاک به بعد از تصویب برنامه و بودجه موکول شده است.

او در خاتمه گغت: با شروع جلسات کمیسیون از سر گرفته شدن مضوع رسیدگی به پرونده شهرداری، همانطور که قبلا آقای قالیباف در جلساتی که پیش از این داشتیم شرکت کرده بود مطابق قانون که تاکید دارد بالاترین مقام و مسئول دستگاه مورد تحقیق و تفحص ضروری است که در جلسات کمیسیون تخصصی مجلس شرکت کند و پاسخگو باشد، باید در جلسان حضور پیدا کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
حتما زودتر این جلسات رو برگزار کنید و نتیجشو هم اعلام کنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان