آشنایی با ویدئو وال و دلایل افزایش تقاضا در سال ۱۴۰۴

رویداد ۲۴| ویدئو وال یکی از محبوبترین نمایشگرهای امروزه به حساب میآید. این نمایشگر کاربرد وسیعی در فروشگاهها و مراکز تجاری، سالنهای کنفرانس و حتی منازل دارد. اما چرا تقاضا برای این نمایشگرها در سال 1404 به شدت افزایش یافته است؟ دلیل محبوبیت روز افزون ویدئو وال در بین جوامع مختلف چیست؟
ویدئو وال چیست؟
ویدئو وال یک نمایشگر دیجیتال است که از کنار هم قرار گرفتن چندین واحد سازنده تشکیل میشود. تکنولوژیهای پیشرفته مورد استفاده در ساخت ویدئو وال، تصاویری با کیفیت بالا را ایجاد میکند. شرکت دیاکو، ویدئو والهایی با کیفیت بالا تولید کرده و به فروش میرساند. ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش، مهر تاییدی کیفیت بالای محصولات این مجموعه است. از ویژگیهای اصلی این نمایشگرها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف برق
- مقاومت بالا در برابر شرایط دمایی و آب و هوایی مختلف
- قابلیت تقسیم صفحه نمایش و نمایش همزمان تصویر از چندین منبع به صورت همزمان
- انعطاف پذیری بالا از نظر ابعاد و نحوه طراحی و نصب
- کیفیت و وضوح تصویر بالا و خیره کننده
دلایل افزایش تقاضا برای ویدئو وال در سال 1404
در سال 1404 بر اساس آمارهای موجود، شاهد موج استقبال بی نظیر افراد به سمت ویدئو والها هستیم. این موضوع تنها محدود به کسب و کارها نمیشود و حتی در خانههای مدرن نیز در پای این نمایشگرها دیده میشود. اما این تحول ناگهانی و انتخاب ویدیو والها از چه چیزی نشات میگیرد؟ انتظار میرود در سال پیش رو، ویدئو وال به ستاره بی رقیب در بین نمایشگرهای دیگر تبدیل شود.
از تحولات در صنعت تبلیغات تا تفاوت دیدگاه در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی، همگی در این موضوع دخیل بودند. اما داستان به همین جا ختم نمیشود. در زیر به مهمترین دلایل افزایش تقاضا برای ویدئو وال اشاره شده است:

رشد صنعت دیجیتال
با گسترش دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها به دنبال روشهای جذابتری برای جذب مشتری هستند. ویدئو والها یکی از موثرترین ابزار تبلیغاتی در عصر جدید به حساب میآیند. ورود نمایشگرهای دیجیتال به تبلیغات، باعث تغییر ناگهانی این صنعت شد. این نمایشگرها با پخش محتواهای تصویری و ویدئویی با کیفیت بالا، امکان تعامل مخاطب با محتوای تبلیغاتی را افزایش میدهند.
محبوبیت در فضاهای کاری
کاربرد ویدئو وال تنها محدود به تبلیغات و بازاریابی نمیشود. این نمایشگرها در محیطهای اداری مثل اتاق جلسات، سالن همایش و کنفرانس نیز کاربرد دارند. امکان به اشتراک گذاری محتوا با کیفیت بالا، باعث محبوبیت روز افزون ویدئو والها شده است. وجود ویدئو وال همچنین امکان برگزاری جلسات آنلاین و ویدئوکال را نیز فراهم میکند. کاهش استفاده از کاغذ و صرفه جویی در هزینههای برگزاری جلسات، از دیگر مزایای استفاده از ویدئو والها به حساب میآید.
کاربرد در مراکز خرید و فروشگاههای بزرگ
مراکز تجاری از معجزه نور و رنگ برای جلب توجه مخاطبان استفاده میکنند. مقاومت بالا و مصرف انرژی پایین ویدیو والها باعث شده که در مراکز خرید نیز جای بنرهای تبلیغاتی سنتی را بگیرند. این تلویزیونهای دیجیتال برای نمایش تخفیفهای ویژه، معرفی برند یا محصولات جدید به کار میروند. تغییر مداوم محتوای تبلیغاتی تاثیر روانی قویتر بر روی مخاطب میگذارد. نزدیک بودن تبلیغات به محل فیزیکی فروشگاه نیز امکان مراجعه و خرید افراد را نیز افزایش میدهد.
پیشرفتهای تکنولوژی و کاهش قیمت تمام شده
امروزه افراد حین خرید نمایشگر تنها به قیمت محصول توجه نمیکنند. ویژگیهای ساختاری و طول عمر آن را نیز مورد بررسی قرار میدهند. امروزه هزینه راه اندازی و خرید ویدئو وال نسبت به قبل کاهش یافته است. این کاهش قیمت امکان استفاده از این نمایشگرها را برای کسب و کارهای کوچک و حتی مصارف خانگی همواره کرده است.
بازگشت سرمایه با خرید ویدئو وال دیجی کالا در هر زمانی امکان پذیر است. با فروش قطعات و حتی اجزای سازنده میتوان در هر زمانی هزینه صرف شده برای خرید را کسب کرد.
رویدادهای مختلف مثل نمایشگاهها و کنسرت ها
در رویدادهای زنده با حضور سیل عظیمی از جمعیت، نمایش تصویر در ابعاد بزرگ و قابل رویت برای تمامی افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. ویدئو وال در این موقعیتها نیز کاربرد دارد و به ستارهای بی رقیب در صحنههای نمایشی تبدیل شدهاند. پس زمینههای پویا و متحرک، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب میکند. وجود این نمایشگرها، جذابیت برنامه را افزایش میدهد. افکتهای ویژه و هماهنگی تصویر با موسیقی نیز از دلایل افزایش تقاضا برای این نمایشگرها در رویدادهای زنده مختلف است.
افزایش تمایل به خرید در سازمانهای دولتی
تغییر شکل شهرها از حالت سنتی به صورت مدرن و هوشمند، یکی از اهداف اصلی است که در اکثر کلان شهرها در حال انجام است. سازمانها و ادارات دولتی نیز برنامه ریزیهای کلانی برای دستیابی به این هدف در دستور کار خود قرار داده اند. ویدئو وال نیز به دلیل طول عمر طولانی، مصرف برق پایین و قیمت مقرون به صرفه، یکی از عنصرهای اصلی این تحولات به حساب میآید.
وجود ویدئو وال امکان اطلاع رسانی را در به سادگی و در کوتاهترین زمان ممکن برای طیف وسیعی از افراد فراهم میکند. همچنین در اماکن تاریخی و باستانی با کمترین آسیب به بافت تاریخی، ال ای دی وال ها به کار میروند.
استفاده برای طراحی دکوراسیون مدرن در منازل
امروزه طراحی داخلی خانهها تنها محدود به انتخاب رنگ مبلمان و دیوارها نمیشود. طراحان داخلی از ویدئو والها به عنوان یک عنصر دکوراتیوی لوکس برای طراحی منازل استفاده میکنند. قابلیتهای منحصر به فرد این نمایشگرها و کیفیت بالای تصویر، در خانههای هوشمند نیز مورد استفاده قرار میگیرد. ویدئو والها نه تنها به عنوان تلویزیون، که حتی برای تبدیل دیوارهای خانه به بوم دیجیتال هنری به کار میروند. طراحی بدون قابهای کناری و ادغام کامل با دیوار، از دلایل محبوبیت این نمایشگرها در طراحی دکوراسیون خانه به حساب میآیند.

راز محبوبیت ویدئو وال در سال 1404
در سال 1404 ویدئو وال نه تنها به عنوان یک نمایشگر، بلکه به عضوی جدا نشدنی از خانه ها، ادارات، اتاق کنترل و حتی صنعت تبلیغات تبدیل شده است. این فناوری با قابلیت تغییر ابعاد آسان، نشان داده است که محدودیتی در خلاقیت برای خود نمیشناسند. در سال جاری انتظار میرود که تقاضا برای خرید و استفاده از ویدئو وال رشد چشمگیری داشته باشد. آینده از آن کسانی است که هرچه زودتر این نمایشگر را به جریان زندگی خود وارد کنند. آیا شما هم آمادهاید تا از پیشگامان این مسیر باشید؟




