مشخصات پل ریبون؛ یک سیستم پل شناور مدرن

رویداد۲۴ | حسین فلاحی: پل ریبون ارتقاء یافته (IRB) یک سیستم پل شناور مدرن است که توسط جنرال داینامیکس لند سیستم اروپا (GDELS)، یک واحد تجاری جنرال داینامیکس توسعه یافته است. این پل مدرن امکان حمل تجهیزات نظامی سنگین مانند سیستمهای تسلیحاتی، وسایل نقلیه جنگی چرخدار / ردیابی، کامیونها، تدارکات و سربازان را از بالای رودخانه فراهم میکند.
پل ریبون ارتقاء یافته در سال ۲۰۰۲ وارد خدمت ارتش ایالات متحده شد. همچنین این پل در ارتش سوئد، ارتش آلمان و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده (USMC) عملیاتی است. پل ریبون ارتقاء یافته از سال ۲۰۰۳ در عملیاتهای جنگی شدید با ارتش ایالات متحده و تفنگداران دریایی ایالات متحده مستقر شده است. با معرفی این تکنولوژی جنگی همراه باشید.
جزئیات طراحی پل ریبون ارتقاء یافته
ایت سیستم پل ماژولار، تاشو و آلومینیومی را میتوان به عنوان یک پل شناور و یک کشتی استفاده کرد. این پل شامل جایگاههای سطح شیب دار و جایگاههای داخلی است که میتوان آنها را از هم جدا کرد و با هواپیما، هلیکوپتر، کامیون و واگنهای راه آهن حمل کرد.
هر دو قسمت داخلی و رمپ پل دارای طول کلی ۶.۹۲ متر و وزن کلی ۶۳۵۰ کیلوگرم هستند. عرض خلیجها ۸.۶۳ متر و ارتفاع ۱.۳۰ متر هنگام باز شدن است. خلیج رمپ میتواند به ارتفاعات ساحلی ۲ متر برسد.

قابلیت ماژول بودن پل امکان حمل بار تا MLC ۸۰ (ظرفیت بار نظامی) را برای وسایل نقلیه زرهی ردیابی شده و تا ۹۶ MLC برای وسایل نقلیه چرخدار و تجهیزات سنگین فراهم میکند.
بیشتر بخوانید: معرفی موشک PARS ۳ LR؛ موشک ضدزره قدرتمند آلمان
ویژگیهای پل ریبون بهبود یافته
پل ریبون ارتقاء یافته دارای مکانیزم تا و باز شدن ارتقاء یافته و همچنین سطح غیر لغزنده است. در این پل برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر با صفحات اسپلش ارتقاء یافته تکمیل شده است.

عملکرد پل ریبون ارتقاء یافته
پل ریبون ارتقاء یافته را میتوان با استفاده از تمام کامیونهای حمل و نقل استاندارد نواری (SRB) / FSB، وسیله نقلیه انتقال دهنده پل مشترک و همچنین با استفاده از کامیونهای سیستم بار پالت شده ۱۰/۱۵ تن (PLS) از طریق پالت آداپتور پل راه اندازی و بازیابی کرد.
پل را میتوان با کمک یک سیستم هیدرولیک راه اندازی کرد. یک پل ۱۰۰ متری با ۱۳ فضای داخلی و دو خلیج رمپ را میتوان در حدود ۳۰ دقیقه ساخت.

این پل میتواند در همه شرایط آب و هوایی مستقر شود و در جریانهای آب تا ۳.۰۵ مایل بر ثانیه قابل اجرا است. این پل دارای عرض عرشه قابل استفاده ۶.۷۵ متر برای ترافیک دو خطه برای وسایل نقلیه چرخدار MLC ۲۰ / MLC ۱۴ و ۴.۵ متر برای ترافیک تک لاین برای MLC ۸۰ / ۹۶ وسایل نقلیه چرخدار است.
پیمانکاران پل ریبون
ای ام جنرال (AM General)، سازنده خودروهای سنگین مستقر در ایالات متحده، پشتیبانی لجستیکی را برای پل ریبون ارتقاء یافته ارائه کرد.

در آگوست ۲۰۰۹، اوشکوش دیفنس (Oshkosh Defense) یک سفارش ۲۶ میلیون دلاری از فرماندهی مدیریت چرخه حیات ارتش ایالات متحده (LCMC) برای تامین قطعات پشتیبانی از پل ریبون ارتقاء یافته دریافت کرد.
مشخصات فنی کلی پل ریبون ارتقاء یافته
نوع پروژه: پل شناور
سازنده: جنرال داینامیکس لند سیتم اروپا
ورود به خدمت: ۲۰۰۲
بار| وسایل نقلیه ردیابی شده: تا MLC ۸۰ (ظرفیت بار نظامی)؛ وسایل نقلیه چرخدار: تا ۹۶ MLC

