تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
موسسه وود مکنزی:

شرکت های نفتی برای سرمایه گذاری به ایران چشم دوخته اند

بر اساس گزارش جدید پیش بینی های موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی، در شرایطی که شرکت های نفتی به دلیل تداوم روند نزولی قیمت نفت، بودجه خود را به شدت کاهش داده اند، سرمایه گذاری آنها طی سال جاری میلادی بر فرصت های جدید در ایران و مکزیک متمرکز خواهد بود.
رویداد24- بر اساس گزارش جدید پیش بینی های موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی، در شرایطی که شرکت های نفتی به دلیل تداوم روند نزولی قیمت نفت، بودجه خود را به شدت کاهش داده اند، سرمایه گذاری آنها طی سال جاری میلادی بر فرصت های جدید در ایران و مکزیک متمرکز خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل رویداد24 به نقل از نشریه نشنال،موسسه وود مکنزی که اخیرا اعلام کرد 380 میلیارد دلار پروژه نفتی و گازی به دلیل سقوط قیمت ها لغو شده یا به تعویق افتاده است، حال تاکید می کند که محیط سرمایه گذاری به طور کلی ضعیف شده است.

قیمت نفت در حال حاضر با رسیدن به حدود 30 دلار در هر بشکه به پائین ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است.

در بخشی از گزارش وود مکنزی آمده: میدان های نفتی پرهزینه و قدیمی در کنار نبود سرمایه های جدید، اپراتورها و دولت ها را به چالش کشیده اما با وجود چنین شرایط سختی فرصت هایی وجود خواهند داشت- ایران و مکزیک هر دو پتانسیل های جدیدی را ارائه می کنند و انتظار می رود که فعالیت های بهره گیری از آنها افزایش بیابد.

این موسسه متذکر شد: ایران طی سال گذشته 52 پروژه توسعه را تعیین کرده که برای اجرایی کردنش در دوره پساتحریم به دنبال سرمایه گذاری است و انتظار می رود ماه آینده جزئیات بیشتری در مورد قراردادهای نفتی جدید برای تقویت سرمایه گذاری ارائه کند.

روز پنج شنبه مدیر اجرایی توتال، بزرگترین شرکت نفتی فرانسه که پیش از تحریم ها یکی از بزرگترین شرکای صنعتی ایران بود، اعلام کرد قراردادی را با ایران نهایی کرده تا دریافت نفت از ایران را 200 هزار بشکه افزایش دهد. این قرارداد بی تردید مقدمه قرارداد برای سرمایه گذاری بزرگتر برای توسعه محصولات در ایران است.

علاوه بر این، شرکت خدمات نفتی سایپن ایتالیا نیز پیش از این اعلام کرده بود که قرارداد اولیه ای را برای انجام عملیات خط لوله با ایران به امضا رسانده است.

اما موسسه وود مکنزی در ادامه اضافه کرد که: مذاکرات زمانبر است و انتظار افزایش معنادار تولیدات از پیشرفت های جدید طی سال جاری را نداریم.» این موسسه مشاوره انرژی پیش بینی کرد که با آغاز به فعالیت دوباره چاه های موجود در ایران که پیش از این تعطیل شده بودند، میزان صادرات ایران طی سال جاری 400 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان