وزیر نیرو: هزینه شیرینسازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از ۵ دلار است/ باید صرفهجویی کرد
علی آبادی با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته است، گفت: ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگیها نیز با افت ۴۱ درصدی روبرو بوده است.

رویداد۲۴| وزیر نیرو با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته است، گفت: ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگیها نیز با افت ۴۱ درصدی روبرو بوده است.
عباس علی آبادی امروز (چهارشنبه ۱ مردادماه) در نشست مشترکی با حجتالاسلام و المسلمین "محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ارتقای همکاریهای مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی افزود: قیمت تمامشده هر کیلوواتساعت برق بیش از ۵۰۰۰ تومان است و این در حالی است که مصرف بالا، اصلیترین چالش ما در بخش برق است.
وی ادامه داد: در حوزه آب، مشکلات به مراتب عمیقتر است و گزارشهای متعدد نشان میدهد که تغییرات اقلیمی بهشدت جدی شده است. دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته و ظرفیت خودپالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هزینه شیرینسازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از ۵ دلار است و امروز باید صرفهجویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
علی آبادی گفت: ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگیها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.
وی با اشاره به پروژههای حیاتی از جمله انتقال آب سد طالقان به تهران ادامه داد: نیاز به همراهی نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس میشود. این سازمان میتواند در مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه آب و برق نیز نقشآفرینی مؤثری ایفا کند.
وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیشرو آماده کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای قدرتمند و همراه در مسیر دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است.
۴۰ هزار مسجد و ۱۵۰ هزار مبلغ آماده همکاری برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه هستند
در ادامه این نشست، حجتالاسلام و المسلمین "محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با صنعت آب و برق در زمینه آموزش همگانی و فرهنگسازی برای مصرف بهینه همکاری کند.
وی افزود: برنامهریزیهایی برای تدوین سند مشترک در حوزه پژوهش، تبلیغات و فرهنگسازی در حال انجام است و از ظرفیت ۴۰ هزار مسجد، ۱۵۰ هزار مبلغ، مؤسسات قرآنی، مداحان، شاعران آیینی و رسانههای نوین تبلیغاتی برای این مهم استفاده خواهیم کرد.
قمی خاطرنشان کرد: همچنین آمادهایم تا مساجد را به پنلهای خورشیدی مجهز کنیم و تولید سریالها و آثار نمایشی فاخر با هدف ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه آب و برق را در دستور کار قرار دهیم.
اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود
غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو نیز گفت: روابط عمومی وزارت نیرو و شرکتهای زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاریها میتواند به خلق جریانهای اجتماعی مؤثر منجر شود.
وی افزود: مطالعات گونهشناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان میدهد که این نهاد در فرهنگسازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است و با توجه به ظرفیت های بالا می تواند به صنعت آب و برق در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کمک شایانی کند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ادامه داد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدلسازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم کنیم.
مقیمی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفتهای نظام در حوزه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاوردها با کمک سازمان تبلیغات به صورت موثر برای مردم تبیین شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط



از همین ۸٪ هم، حدود یکسوم توی شبکه لولهکشی شهری هدر میره.
اگه هنوز داری مردم رو مقصر جلوه میدی، یا عقل نداری، یا شرف؛ که دومی محتملتره.
در ضمن پروژه های دولتی در کشور با توجه به بهروری پایین و... با هزینه چند برابری انجام می شود اونهم تقصیر ما نیست خود دولتیان رسیدگی کنند .