تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
نایب رییس فراکسیون امید در گفت‎و‎گو با رویداد۲۴:

استیضاح «آخوندی» رای نمی‎آورد

نایب رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه فردا رای نخواهد آورد گفت: در مجلس نهم که به مراتب از این مجلس اصولگراتر بود همین سوالات مطرح شد اما آقای آخوندی در همان مجلس 50 رای هم بالاتر از رایی که می‎خواست آورد. به نظر من این مجلس هم تکرار همان موضوع خواهد بود و فکر می‎کنم مشکلی برای ادامه کار ایشان نباشد.
رویداد۲۴نایب رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه فردا رای نخواهد آورد گفت: در مجلس نهم که به مراتب از این مجلس اصولگراتر بود همین سوالات مطرح شد اما آقای آخوندی در همان مجلس 50 رای هم بالاتر از رایی که می‎خواست آورد. به نظر من این مجلس هم تکرار همان موضوع خواهد بود و فکر می‎کنم مشکلی برای ادامه کار ایشان نباشد. 

در حالی فردا جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود که بسیاری از نمایندگان این استیضاح را سیاسی و غیرفنی قلمداد می‎کنند. از این رو به سراغ عبدالکریم حسین زاده، نایب رییس فراکسیون امید و از اعضای کمیسیون عمران رفتیم و نظرات وی را در این رابطه جویا شدیم.

فردا جلسه استیضاح آخوندی، وزیر راه و شهرسازی است، دلایل این استیضاح را چقدر سیاسی و چقدر فنی می دانید؟
13 محور استیضاح وجود دارد وقتی شما این 13 محور را آنالیز می‎کنید متوجه می‎شوید که چند مورد سیاسی و چند مورد تخصصی است. 80 درصد محورهای استیضاح سیاسی و غیرفنی است.

سوالات سیاسی را قابل طرح نمی‎دانید؟
اشکال ندارد ولی بطور مثال در یک جا گفتند ایشان حزب‎سازی کرده است در حالی که ایشان تنها وزیری است که 99 درصد از مدیران دوره قبل را تغییر نداده و مدیران را از استانی به استانی دیگر منتقل کرده است. حالا اسم این کار را می‎شود گذاشت حزب‎سازی؟ این منش آقای آخوندی را هیچ وزیری در پیش نگرفته و واقعاً منطقی نیست که در انتصاب مدیران توسط آقای آخوندی ایشان را به سیاسی کاری متهم کنیم. امروز ما مدیران تخصصی اصلاح‎طلب در کشور نداشتیم که آقای آخوندی آن‎ها را بکار گیرد؟ اتفاقاً ایشان در این موضوع طوری عمل کرده است که مخالفان ایشان باید خوشحال باشند.

به نظر شما فردا استیضاح رای می آورد؟
در مجلس نهم که به مراتب از این مجلس اصولگراتر بود همین سوالات مطرح شد اما آقای آخوندی در همان مجلس 50 رای هم بالاتر از رایی که می‎خواست آورد. به نظر من این مجلس هم تکرار همان موضوع خواهد بود و فکر می‎کنم مشکلی برای ادامه کار ایشان نباشد زیرا رای آوردن استیضاح و پایان دادن به فعالیت‎های ایشان در این دولت به منافع ملی آسیب خواهد رساند.

گفته می شود آقای قالیباف در دیدار با اعضای کمیسیون عمران و در رابطه با املاک نجومی به اشتباهات خود اعتراف کرده است، شما این موضوع را تایید می کنید؟
من چیزی نشنیدم. مسئول کمیته من هستم و تا جایی که در جریان هستم و در جلساتی که با آقای قالیباف داشتیم ایشان بر مواضع گذشته خود پافشاری کرده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان