تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

گروهی که محمود دولت‌آبادی و بهرام بیضایی عضوش بودند/ رونمایی از کتابی در مورد گروه هنر ملی

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» که در مورد گروهی با حضور هنرمندانی چون بهرام بیضایی و محمود دولت‌آبادی است رونمایی می‌شود.
کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» که در مورد گروهی با حضور هنرمندانی چون بهرام بیضایی و محمود دولت‌آبادی است رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» به قلم روح‌اله جعفری روز شنبه 21 اسفند ساعت 17 در موزه سینما رونمایی می‌شود.

این کتاب دوازدهمین جلد از مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان» است و توسط  انتشارات افراز منتشر شده است. نخستین کتاب این مجموعه «جادوی صحنه: زندگی تئاتری عزت‌اله انتظامی» در سال ۱۳۸۳ به بازار آمد.

به گفته روح‌اله جعفری، کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» حاصل بیش از 12 سال تحقیق و پژوهش مستمر اوست.

نویسنده کتاب‌های «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» و «فرهنگ، تئاتر و فراغت» درمورد تازه‌ترین اثرش گفت: «آن‌چه در این کتاب پژوهشی در نظر گرفته شده، شامل چگونگی روند رو به رشد گروه هنر ملی است.»

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» ادامه داد: «هنرمندانی چون شاهین سرکیسیان، عباس جوانمرد، علی نصیریان، احمد براتلو، جمشید لایق، منوچهر انور، نصرت پرتوی، بهرام بیضایی، احمد نوربخش، محمود دولت‌آبادی، بهمن مفید، بهزاد فراهانی، آذر فخر و ... در این گروه عضو بوده‌ و در نمایش‌های مختلف به‌عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان و ... فعالیت می‌کردند.»

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» در دو جلد 1790 صفحه‌ای به همت نشر افراز با تیراژ 1100 نسخه منتشر شده است و یاسین محمدی ویراستاری آن را به عهده داشته است.


نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان