تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
صالحی امیری:

باید قدردان حمایت رهبری برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح مشارکت حداکثری و آرزوی اینکه همه ایرانیان از هر نژاد، مذهب و گرایشاتی که دارند پای صندوق های رای بیایند، بستر مشارکت حداکثری را فراهم کردند که باید همه قدردان حمایت های معظم له باشیم.

رویداد۲۴-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح مشارکت حداکثری و آرزوی اینکه همه ایرانیان از هر نژاد، مذهب و گرایشاتی که دارند پای صندوق های رای بیایند، بستر مشارکت حداکثری را فراهم کردند که باید همه قدردان حمایت های معظم له باشیم.
سیدرضا صاحی امیری امروز(چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: مردم رسالت خود را انجام دادند و کار را تمام کردند؛ اکنون آغاز کار دولتمردان برای پاسخگویی به مطالبات است که باید به آن توجه شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، قدرت ملی ایران افزایش یافت، افزود: دنیا در محاسبات خود، یکی از کانون های اصلی قدرت را پشتوانه مردمی و ملی دولت می داند؛ این دولت در این منطقه پرآشوب خاورمیانه به دلیل برخورداری از پشتوانه کامل مردمی
از قدرتمندترین دولت های منطقه است.
صالحی امیری افزود: شوری که در مردم ایجاد شد و نتوانستیم از چند میلیون نفر(به دلیل پایان زمان) رای بگیریم، نشان داد اوج توجه مردم به مشارکت حداکثری است که به نظرم بزرگترین سرمایه است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره چینش کابینه دولت دوازدهم گفت: تقاضا می کنم به جای گمانه زنی ها و فضاسازی ها به این نکته بپردازید که رییس جمهوری به عنوان امین مردم باید دولتی را تشکیل دهد که پاسخگوی مردم باشد؛ این در صلاحیت شخص رییس جمهوری است و هیچ کس در تصمیم گیری مداخله نخواهد داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: قانون تکلیف را روشن کرده است بنابراین باید از گمانه زنی ها پرهیز شود.
صالحی امیری همچنین به برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این برنامه را تدوین و به صورت مکتوب ارایه کرده ایم که در کتاب برنامه رییس جمهوری آمده است.
وی افزود: چارچوب عملکرد هر کسی که در جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد اجرای سیاست ها و برنامه هایی وعده داده شده رییس جمهوری به مردم است.
وی ادامه داد: یکی از این برنامه ها واگذاری امور اجرایی فرهنگ به اصحاب فرهنگ و هنر است؛ گسترش حوزه ها، اتحادیه ها و خانه ها و نهادهای صنفی حوزه های فرهنگ و هنر از دیگر برنامه هاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما وقتی بدانیم در جامعه اسلامی زندگی می کنیم، باید گفتمان فرهنگی در جامعه ایران مبتنی بر گفتمان دینی باشد؛ این سیاست اصلی وزارت ارشاد است و در آینده تقویت خواهد شد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان