تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

کویت خواستار تمدید ۱۲ ماهه برنامه کاهش عرضه اوپک شد

کویت از تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواست تا با تمدید یک ساله برنامه کاهش تولید موافقت کنند.

رویداد۲۴- / عصام المرزوق، وزیر نفت کویت در وین از تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نت (اوپک) خواست تا با تمدید ۱۲ ماهه برنامه کاهش عرضه‌ی سازمان موافقت کنند.

وی افزود: کویت با داشتن ذخایری به حجم ۱۰۴ میلیارد بشکه نفت و در اختیار داشتن ۸.۵ درصد ار کل ذخایر نفت خام جهان آماده هر گونه صحبت در مورد تمدید توافق کاهش عرضه  نفت از سوی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک است.

نشست عادی 172 اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت متشکل از ۶ کشور عضو و غیر عضو اوپک امروز (چهارشنبه، سوم خردادماه) در وین از ادامه برنامه کاهش تولید اوپک تا ماه مارس ۲۰۱۸ حمایت کردند.

نشست عادی 172 اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از کشورهای کویت، ونزوئلا و الجزایر از طرف اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، تشکیل شده است و عربستان نیز به عنوان رئیس دوره‎ای اوپک، در این رویداد حاضر می‎شود.

عربستان، عراق و الجزایر از جمله کشورهای عضو اوپک هستند که از تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت 9 ماه حمایت می کنند. در میان کشورهای غیر عضو اوپک نیز روسیه طرفدار تمدید توافق کاهش تولید نفت است.

با این همه، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله کویت و امارات، اعلام کرده‌اند که درباره تمدید توافق باید بررسی و بحث بیشتری انجام شود.

 

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان