تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
چرا باید اصلاح طلبان از انگلیس اعلام برائت کنند؟

فرار نامزد اصولگرا از پاسخگویی به یک ادعای واهی

برائت خیلی مهم است و زمانی که ما محکم وارد میدان شویم و مواضع محکم داشته باشیم در واقع دشمن را ناامید کردیم. این چه عوام فریبی است؟ چه معنایی دارد؟ دشمن بیاید از یک لیست حمایت کند و بعد بگوییم طوری نیست، اشکال ندارد. اینکه عوام فریبی است و متاسفم کسی این حرف را می‌زند که ادعا دارد در خط امام (ره) است.
رویداد۲۴- بک نامزد اصولگرای مجلس دهم از پاسخ به این سوال که تمام نامزدهای نهایی انتخابات اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند و اعلام برائت از انگلیس خود به خود این معنا را القا می‌کند که ایشان پیش‌تر با کشورهای بیگانه همکاری داشته و اکنون درصدد تغییر مسیر و ندامت نسبت به گذشته بر آمده‌اند، امتناع کرده و با تاکید بر اینکه «من حرفی با شما ندارم که بزنم» با ادامه مصاحبه مخالفت و تلفن را قطع کرد. 

لطف الله فروزنده، معاون پارلمانی دولت دوم محمود احمدی نژاد در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره حواشی اخیر انتخابات و اتهام انگلیسی بودن لیست اصلاحات، گفت: مگر انگلیس دشمن نیست؟ مگر دشمن حق دخالت در انتخابات دارد؟ وقتی پاسخ به این سوال روشن باشد کار تمام شده است. آقا وقتی می‌گویند که دشمن به انتخابات شما طمع دارد این برائت را چگونه اعلام می‌کنید؟ وقتی دشمن از یک لیست اعلام حمایت کرده است، آقایان لیست باید برائت کنند. 

این نامزد اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: بحث اصلا بحث چپ و راست نیست. بحث ما بحث انقلابی و ضدانقلابی بودن است. بحث ما بحث دشمن و ملت است. ما اگر رقابت سیاسی داریم نباید در اصول کوچک‌ترین تخطی داشته باشیم. رقابت ما باید در بحث روش‌ها باشد. اگر دشمن به میدان بیاید و از یک گروه حمایت کرد، آن گروه باید اعلام برائت کند. اگر اعلام برائت نکردند باید نسبت به آنان شک کرد. 

او با بیان اینکه بحث من اصلا سیاسی نیست و فقط مختصر به این سوال می‌شد که آیا انگلیس دشمن است یا خیر، اعلام کرد: اگر دوستان معتقد هستند که انگلیس و آمریکا دشمن نیستند ما بحثی نداریم و اگر اعتقاد دارند که آمریکا و انگلیس و اسرائیل دشمن هستند باید برائت بجویند. این کلیت حرف ماست و دیگر حرفی نداریم. 

معاون پارلمانی دولت محمود احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که نامزدهای اصلاح طلب مجلس دهم اعلام برائت از این مساله را بی‌اساس عنوان کرده و آن را به معنای پذیرش اتهام همکاری با بیگانگان می‌دانند، تاکید کرد: اتفاقا اعلام برائت مساله خیلی مهمی است. دشمن روی شما نظر دارد. امام (ره) فرمود وقتی دشمن از شما تعریف کرد به خودتان شک کنید. این روشن است که چنین افرادی وظایف انقلابی خودشان را انجام نمی‌دهند. 

این نامزد اصولگرای مجلس دهم ادامه‌داد: برائت خیلی مهم است و زمانی که ما محکم وارد میدان شویم و مواضع محکم داشته باشیم در واقع دشمن را ناامید کردیم.

فروزنده در ادامه این گفت‌و‌گو از پاسخ به سوال که تمام نامزدهای نهایی انتخابات اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند و اعلام برائت از انگلیس خود به خود این معنا را القا می‌کند که ایشان پیش‌تر با کشورهای بیگانه همکاری داشته و اکنون درصدد تغییر مسیر و ندامت نسبت به گذشته بر آمده‌اند، امتناع کرده و با تاکید بر اینکه «من دیگر حرفی با شما ندارم که بزنم» با ادامه مصاحبه مخالفت و تلفن را قطع کرد.

او حتی حاضر نشد به این پرسش پاسخ دهد که اگر قرار باشد اصلاح طلبان از اتهام ارتباط با انگلیس برائت بجویند چرا اصولگرایان از اتهام دست داشتن در فساد بی‌سابقه نه تنها در طول انقلاب بلکه در طول تاریخ ایران، در دوران حاکمیت یک دست اصولگرایان در ۸ سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اعلام برائت نمی کنند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان