تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
بطحایی با درخواست انصراف به نفع یزدی مخالفت کرد

«نه» منتخب خبرگان به بازندگان انتخابات

ملت ایران و به خصوص مردم شریف تهران بزرگ حماسه‌ای تاریخی آفریدند و امروز شایعه‌هایی مطرح می‌شود که من می‌خواهم استعفا بدهم. مگر من خائن به رای مردم هستم که رای مردم را از دست بدهم؟ من اگر می‌خواستم انصراف بدهم اصلا شرکت نمی‌کردم. چرا قدر ملت شریف را ندانیم؟ دشمن خود شایعه‌هایی درست می‌کند و خودش هم به آن‌ها جواب می‌دهد.
رویداد۲۴- طی یک هفته اخیر برخی جریان‌های سیاسی مترصد انصراف منتخبین مردم در دوره پنجم مجلس خبرگان بود و در همین زمینه جامعه مدرسین قم رایزنی‌های متعددی با قریب به اتفاق اعضای لیست پیروز انتخابات – خبرگان مردم- داشته است. آنچنان که منابع نزدیک به بیت آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ از تقاضای متعدد جهت انصراف ایشان به نفع آیت الله محمد یزدی خبر دادند که بعد‌تر نیز مشخص شد همین رایزنی‌ها با دیگر منتخبین تهران انجام شده است. 

آیت الله بطحایی در واکنش به همین فشار‌ها و شایعات کناره‌گیری او از انتخابات که برخی رسانه‌ها به آن دامن زده‌اند، واکنش نشان داده و اعلام کرده است که «این شایعه‌ها کار دشمن ملت ایران است که می‌خواهند وحدت و یکپارچگی که در ۲۲ بهمن و ۷ اسفند چشم دشمن را خیره کرد کمرنگ کنند.» 

این منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان همچنین کناره‌گیری از خبرگان را خیانت به رای مردم برشمرده و گفته است: «ملت ایران و به خصوص مردم شریف تهران بزرگ حماسه‌ای تاریخی آفریدند و امروز شایعه‌هایی مطرح می‌شود که من می‌خواهم استعفا بدهم. مگر من خائن به رای مردم هستم که رای مردم را از دست بدهم؟ من اگر می‌خواستم انصراف بدهم اصلا شرکت نمی‌کردم. چرا قدر ملت شریف را ندانیم؟ دشمن خود شایعه‌هایی درست می‌کند و خودش هم به آن‌ها جواب می‌دهد.» 

در ‌‌نهایت نیز آیت‌الله بطحایی آب پاکی را بر دست بازندگان انتخابات ریخت و اصرارش بر حضور در انتخابات را این چنین ابراز کرد که «بنده در یک صورت استعفا می‌دهم که خدا مرگ من را برساند و گرنه تا در قید حیات هستم نسبت به امانت مردم پایبند و وفادار هستم و وظیفه خود را بر حسب بندگی انجام خواهم داد.» 

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی این منتخب مردم تهران در مجلس پنجم خبرگان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که «معظم له نسبت به برخی از اظهارات منتسب به ایشان و نزدیکان ایشان در خصوص شایعات اخیر و انصراف ایشان‌، اظهار بی‌اطلاعی کردند و تاکید کردند؛ هیچ گونه اظهار نظر، مصاحبه و بیانیه‌ای در خصوص انتخابات خبرگان رهبری نداشته است و لذا تمامی موضع گیری‌ها و بیانیه‌های معظم له در صورتی مورد تایید است که از وب‌سایت رسمی ایشان به آدرس (www. bathaie. ir) اعلام شود.»

این در حالی است که پیرو تماس یک منبع مطلع و نزدیک به آیت الله یزدی، ایشان در خصوص احتمال استعفاء برخی از آقایان به منظور راهیابی معظم له به مجلس خبرگان پنجم موکدا به سایت تابناک تهران اعلام کردند: «من به هیچ وجه راضی نبوده و نیستم و هیچ فردی از طرف اینجانب در این خصوص نباید رایزنی کند و من نتیجه انتخابات خبرگان را که اعلام شده است قبول دارم.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
United States of America
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
واقعا راست هست؟ اگه خبر درست باشه فقط مي تونم بگم متاسفم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان