تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
واکنش رهامی به شایعه سازی اصولگرایان در گفت و گو با رویداد۲۴ :

بر اساس قانون حداد نمی تواند جایگزین نجفی شود

اینکه از زمان ثبت نام و اعلام آمادگی آقای نجفی تا اعلام نتایج نهایی چنین چیزی مطرح نشده است ، نشان می دهد که اساسا این ادعا صحت ندارد. از آن جایی که ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عضو علی البدل نداریم ، چنانچه نامزدی مرتکب تخلف شد برای جایگزینی او باید انتخابات میان دوره ای برگزار شود.یعنی به فرض آنکه آقای نجفی مرتکب تخلف شده باشد باز هم آقای حدادعادل راهی مجلس نخواهند شد.

رویداد۲۴- عضو شورای عالی اصلاح طلبان ادعای جایگزینی حدادعادل در انتخابات مجلس دهم را تکذیب و اعلام کرد: برخی جریان های سیاسی و رسانه های وابسته به آنان گفته اند که آقای نجفی در حین ثبت نام برای انتخابات بر خلاف قانون انتخاباتی از سمت خود کناره گیری نکرده . در حالیکه اسناد و مدارک آن موجود بوده و تایید هیات اجرایی ، هیات های نظارتی و شورای نگهبان نشان دهند همین مساله است.

محسن رهامی در گفت و گو با رویداد۲۴درباره شایعه تخلف یکی از منتخبین تهران در انتخابات مجلس و جایگزینی حدادعادل ، گفت : شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به عنوان متولی انتخابات در جریان اصلاح طلبی در جریان دقیق جزییات قرار داشته و همواره تاکید بر آن دارد که می بایست در تمامی مسائل و امور نص صریح قانون رعایت شود.

این عضو شورای عالی اصلاح طلبان با اشاره به ادعای تخلف محمدرضا نجفی در انتخابات هفتم اسفند ، اعلام کرد : برخی جریان های سیاسی و رسانه های وابسته به آنان گفته اند که آقای نجفی در حین ثبت نام برای انتخابات بر خلاف قانون انتخاباتی از سمت خود کناره گیری نکرده است. در حالیکه اسناد و مدارک آن موجود بوده و تایید هیات اجرایی ، هیات های نظارتی و شورای نگهبان نشان دهند همین مساله است.

به گفته او ، چنین موضوعی اگر واقعا صحت داشت در همان مراحل ابتدایی عنوان می شد. اما اینکه از زمان ثبت نام و اعلام آمادگی آقای نجفی تا اعلام نتایج نهایی چنین چیزی مطرح نشده است ، نشان می دهد که اساسا این ادعا صحت ندارد.

رهامی با تاکید بر اینکه مدعیان تخلف نجفی حتی قانون انتخابات مجلس را نیز زیر پا گذاشته اند ، گفت : در شایعات اخیر مطرح می شود که به جای آقای نجفی باید آقای حدادعادل جایگزین شود که اساسا این ادعا مطابق با قانون ندارد. چون زمانی جایگزینی در انتخابات معنا دارد که ما برای آن علی البدل تعریف کرده باشیم که این موضوع درباره شورای شهر وجود دارد. اما در انتخابات مجلس و همین طور خبرگان رهبری ما چیزی به عنوان عضو علی البدل نداریم که بخواهیم یک نفر را به خاطر تخلف یا انصراف جایگزین فرد دیگری کنیم.

او ادامه داد : از آن جایی که ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عضو علی البدل نداریم ، چنانچه نامزدی مرتکب تخلف شد برای جایگزینی او باید انتخابات میان دوره ای برگزار شود بنابراین اصلا موضوع جایگزینی آقای حداد نمی تواند ادعای دقیقی باشد.یعنی به فرض آنکه آقای نجفی مرتکب تخلف شده باشد باز هم آقای حدادعادل راهی مجلس نخواهند شد.

این عضو شورای عالی اصلاح طلبان در پایان نیز تصریح کرد : بهتر است به جای شایعه سازی و فضا سازی علیه جریان های پیروز و رقیب در انتخابات اجازه بدهیم که مردم در فضای آرام عمومی بعد از انتخابات بوده و در آستانه عید و همچنین شرایط حساس منطقه که انتخابات شکوهمند هفتم اسفند یک پاسخ محکم جهانی بود ، کام مردم را تلخ نکنیم.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان