تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

ساعت 24 امشب؛ آخرین مهلت تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: مهلت یک ماهه تمدید شده برای تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت سی ام مهرماه پایان می یابد و این زمان از نظر قانونی قابل تمدید نیست.

رویداد۲۴-سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: مهلت یک ماهه تمدید شده برای تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت سی ام مهرماه پایان می یابد و این زمان از نظر قانونی قابل تمدید نیست. این سازمان با صدور اطلاعیه ای یادآوری کرد: مشمولان سهام عدالت تا پایان سی و یکم شهریور فرصت داشتند صورت حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط خود اقدام کنند که البته این مهلت با تصویب شورای عالی اصل 44 به مدت یک ماه تا پایان مهرماه تمدید شد.
بنابراین ساعت 24 امشب آخرین مهلت برای تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت است و پس از این مهلت به هیچ وجه امکان پرداخت مانده بدهی اقساط مشمولان از طریق شعبه های بانک ملی ایران یا سایر روش های اعلام شده وجود ندارد.

سامانه سهام عدالت سه روز از دسترس خارج می شود
سامانه سهام عدالت با پایان یافتن مهلت قانونی تسویه اقساط سهام عدالت به مدت سه روز برای به روز رسانی سیستم و اعمال اصلاحات لازم، از دسترس خارج می شود.
پس از این تاریخ دوباره امکان ثبت شماره شبا، رویت صورتحساب و سایر خدمات این سامانه فراهم می شود.
مشمولان سهام عدالت می توانند برای تسویه نقدی باقیمانده ارزش سهام عدالت تخصیصی تسویه نشده خود به هر مبلغی که تمایل دارند تا سقف 10میلیون ریال (یک میلیون تومان) پرداخت نقدی داشته باشند.
2دهک پایین درآمدی مشمول سهام عدالت یعنی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از تخفیف 50 درصدی برخوردارند و 10میلیون ریال سهام آنها به طور کامل پرداخت می شود اما بقیه مشمولان هنوز حدود نیمی از مبلغ سهام عدالت یعنی نزدیک پنج میلیون ریال (500 هزار تومان) را برای مالکیت کل سهام یاد شده به دولت بدهکارند.
پس از عبور از این مرحله طبق آیین نامه اجرایی توزیع سود سهام عدالت، اگر فرد مشمول بدهی خود را بابت سهام عدالت تسویه نکند، سازمان خصوصی سازی به میزان مبلغ بدهی تسویه شده سهام مورد وثیقه را آزاد می کند.
مشمولان می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از مانده سهام تخصیصی خود مطلع شده و در صورت تمایل، قبض پرداخت را از این سامانه بگیرند و مبلغ مورد نظر را از طریق شعبه های بانک ملی ایران پرداخت کنند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان