تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

صفدری مدیری توانمند در عرصه بیمه گری

بیمه گری دو بال دارد. یکی بال فنی که عملیات بیمه گری را انجام می‌دهد و بال دومش هم سرمایه گذاری است که با مدیریت درست منابع توان ایفای تعهدات را درآینده داشته باشیم.این جمله یکی از جملات ارزشمند مهندس مجید صفدری، مدیرعامل پیشین بیمه ما است.
رویداد۲۴-بیمه گری دو بال دارد. یکی بال فنی که عملیات بیمه گری را انجام می‌دهد و بال دومش هم سرمایه گذاری است که با مدیریت درست منابع توان ایفای تعهدات را درآینده داشته باشیم.این جمله یکی از جملات ارزشمند مهندس مجید صفدری، مدیرعامل پیشین بیمه ما است.

صفدری از معدود مدیرانی است که درب اتاقش به روی بیمه گذاران باز است و تقریبا تنها کسانی که بدون وقت قبلی می توانند او را ببینند بیمه گذاران و زیان دیدگان هستند. خود او دراین خصوص تعبیر جالبی دارد و می گوید: این همان اثرگذاری بر روح و قلب مشتری است و این تغییری است که در شرکت بیمه «ما» بوجود آمده است.

شهریور ماه ٩۴ بود که با انتخاب هیات مدیره شرکت بیمه "ما” و با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مجید صفدری، مدیرعامل این شرکت شد و حدود ۲ سال سکانداری بیمه ما را به عهده داشت و توانست عملکرد بیمه ما را به شدت بالا ببرد. صفدری دارای کارشناسی مهندسی پتروشیمی و  کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

وی  که پیش از این، عضو هیأت مدیره شرکت بیمه ایران معین ، معاون توسعه بازار شرکت بیمه ایران معین ، دبیر شورای راهبردی بیمه های زندگی بیمه ایران، رئیس شورای فنی بیمه البرز و عضو شورای فنی بیمه البرز بوده است .در خصوص فعالیت های آموزشی وی نیز می توان به تالیف۵ جلد کتاب آموزشی در حوزه شیمی ، تالیف کتاب  در حوزه بیمه های مسئولیت و تدریس رشته بیمه های مسئولیت و مهندسی در صدور و خسارت اشاره کرد .

به گفته صفدری یکی از وظایف اصلی عملیات بیمه‌گری در تمام دنیا جذب ریسک است و ایجاد اطمینان و آسایش جهت تولید، صنعت و خدمات است و از آنجائیکه صنعت بیمه می‌تواند برای جامعه آسایش ایجاد کند لذا یک شرکت بیمه می بایست به لحاظ مالی دارای توانمندی خوبی باشد. اگر یک شرکت بیمه گر توانمندی مالی خوبی داشته باشد می تواند از عهده تعهداتش برآید و به همین دلیل وقتی شرکت بیمه به موقع و با دقت و سریع خسارات را بتواند پرداخت کند آن اطمینان خاطر در جامعه ما ایجاد می شود. واقعا وجود آئین نامه توانگری مالی در صنعت بیمه ما جایش خالی بود . همکاران ما در بیمه مرکزی زحمت کشیدند آیین نامه توانگری مالی را تدوین کردند. اما آنچه مسلم است اینکه اولا وجود این آیین نامه ضروری است اما خلا و منافذی دارد.

به گفته وی شرایط رکود اقتصادی ، سبب شده است که صنعت بیمه نیز همچون دیگر صنایع کشور مشمول زیان‌های سنگینی شوند بنابراین صنعت بیمه در انتظار لغو تحریم‌ها و در انتظار باز شدن دروازه‌های اقتصادی جهان به روی ایران است تا ظرفیت‌ها خود را بروز دهد. شرکت‌های بیمه‌ای ایران به دلیل تحریم‌ها نتوانستند همه ظرفیت‌های منطقه‌ای‌ و جهانی خود را بروز دهند.

صفدری در دوران مدیریتش در بیمه ما کارهای ارزشمند بسیاری را انجام داده است که در ادامه به آن می پردازیم:

٢٣ آبان ١٣٩۴ : بیمه «ما» اقدام به ارائه بیمه نامه رهروان اربعین حسینی نمود

٣ آذر ١٣٩۴: شرکت بیمه «ما» در دهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره‌وری موفق به کسب تندیس برتر کیفیت و بهره‌وری گردید.

١٠ آذر ١٣٩۴: بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بیمه «ما» برای سومین سال متوالی بیش از ۲۷ درصد سود مشارکت را محقق ساخت.

٧ دی ١٣٩۴: بیمه «ما»  تندیس اولین جشنواره ملی رضایت مندی مشتری را در حوزه بانک و بیمه دریافت کرد.

۵ بهمن ١٣٩۴ : شرکت بیمه «ما» برای سومین سال پیاپی، موفق به کسب برترین رتبه جایزه ملی مدیریت مالی ایران (یادواره دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی) در میان شرکت‌های بیمه شد.

٧ بهمن ١٣٩۴ : تندیس ویژه دومین کنفرانس بین المللی استراتژی برند به شرکت بیمه "ما” اهدا شد.

١٠ بهمن ١٣٩۴: بیمه "ما” تنها شرکت بیمه ایرانی در کنفرانس بین المللی مِنا ی سال ۲۰۱۶ .بیمه "ما” امسال تنها شرکت بیمه ایرانی در کنفرانس بین المللی مِنا بود که با توجه به محصول متمایز بیمه عمر و سرمایه گذاری خود در بخش بیمه‌های عمر کاندیدای دریافت جایزه شده بود.

١۴ بهمن ١٣٩۴ :شرکت سهامی بیمه "ما” در دومین اجلاس توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان و راه و شهرسازی مفتخر به دریافت  نشان ویژه  مدیریت روابط عمومی در توسعه و اطلاع رسانی، ، لوح تقدیر و دو استاندارد بین المللی شد.

٢۵ بهمن ١٣٩۴:بیمه "ما” در اولین کنفرانس بین المللی آموزش آنلاین و فرآیندهای آموزشی بانک و بیمه مفتخر به دریافت تندیس ویژه شد.

٩ اسفند ١٣٩۴:بیمه "ما” موفق شد برای نخستین بار”تندیس نقره ای حمایت از حقوق مصرف کنندگان” را  از مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کند.

١١ اسفند ١٣٩۴:شرکت بیمه "ما” در راستای تحقق مسوولیت اجتماعی خود به عنوان تنها حامی "پلنگ ایرانی”در نمایشگاه بین المللی محیط زیست حضوری فعال داشت.

٢۵ اسفند ١٣٩۴ : شرکت سهامی بیمه "ما” مفتخر به دریافت نشان زرین در ارائه خدمات بیمه ای طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ در اجلاس استقامت ملی شد.

٢۴ فروردین ١٣٩۵ :فرزانه بنی هاشم نژاد مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان کار از بیمه "ما” که  به عنوان حامی در بیست و دومین جشنواره خیریه این انجمن حضور یافته بود تقدیر کرد.

٢٨ اردیبهشت ١٣٩۵:طی مراسمی با حضور معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل بیمه "ما”، مدیر برنامه اجرایی سازمان ملل متحد و معاون زیست محیطی و مدیر کل دفتر صید و شکار تفاهم‌نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی امضا شد.

٢۴ خرداد ١٣٩۵: در مراسم  نکوداشت روز جهانی محیط زیست که با حضور فعالان محیط زیست و سازمان های حمایت کننده از محیط زیست  برگزار شده بود، از بیمه "ما” به  جهت حمایت از پلنگ ایرانی تقدیر شد.

٢ مرداد ١٣٩۵  :بیمه "ما” از سند استراتژیک پنج ساله شرکت سهامی بیمه "ما” با حضور مدیرعامل محترم، اعضا محترم هیات مدیره، معاونین، مدیران، روسای شعب و جمعی از مدعوین رونمایی شد.

١٠ مرداد ١٣٩۵  :شرکت بیمه "ما” موفق شد ، گواهینامه (سطح  C) در مدیریت ریسک را از ((مرکز رتبه بندی مدیریت ریسک )) انجمن حرفه ای صنعت بیمه در یافت کند.

١۶ مرداد ١٣٩۵ :بیمه "ما”  در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان های اقتصادی موجب تحسین معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرائی برنامه محیط زیست ملل متحد قرار گرفت و خسارتهای پلنگ ایرانی را پرداخت کرد.

١٨ فروردین ١٣٩۵ :  بیمه‌نامه جامع پلنگ ایرانی توسط شرکت  بیمه "ما”در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی صادر شد.

١٧ مهر ١٣٩۵:بیمه "ما” برای سومین سال متوالی موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی شد

٢۴ آبان ١٣٩۵:بیمه "ما” نشان برنزین نخستین همایش مسئولیت اجتماعی کشور را با حضور رئیس جمهور محترم دریافت کرد .

٢٧ دی ١٣٩۵:شرکت بیمه "ما” مبلغ دو میلیارد ریال خسارت را به خانواده متوفی که بر اثر تصادف جان خود را از دست داده بود پرداخت کرد.

١٢ بهمن ١٣٩۵ :حضور شرکت سهامی بیمه "ما” در همایش "ایران پس از برجام ۲۰۱۷” در شهر برلین آلمان

٣٠ بهمن ١٣٩۵  : حضور شرکت سهامی بیمه "ما” در کنفرانس بین المللی "منا” در دبی با حضور بزرگترین و توانمندترین بیمه گران دنیا در دبی برگزار شد .

٩ اسفند ١٣٩۵ :حضور شرکت سهامی بیمه "ما” در اجلاس مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست ایران و آلمان

١۴ اسفند ١٣٩۵:برای چهارمین سال متوالی توسط بیمه «ما»؛برترین رتبه جایزه ملی مدیریت مالی ایران در میان شرکت‌های بیمه کسب شد

١٩ فروردین ١٣٩۶  :بیمه "ما” موفق به استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 شد

٢۶ فروردین ١٣٩۶ :تقدیر دکتر ابتکار معاون محترم رئیس جمهور از شرکت سهامی بیمه "ما” در خصوص حمایت از پلنگ ایرانی

٢٩ فروردین ١٣٩۶  :بخش تخصصی خسارت خودرو در بیمه "ما” تشکیل شد.

١۶ اردیبهشت ١٣٩۶  :بیمه "ما” مبلغ سه میلیارد و چهار میلیون و پانصدو چهل و چهار هزارو چهارصدو سی وهشت ریال خسارت را به خانواده متوفی پرداخت کرد.

٣ تیر ١٣٩۶  :تفاهم نامه آموزشی بیمه "ما” و شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری

برخی پرداخت خسارت ها توسط بیمه ما

٢٨ آبان ١٣٩۴: در پی حادثه ای که منجر به فوت دو تن از کارمندان شرکت حمل و نقل هاگ بار شده بود، کارشناسان  بیمه «ما» ضمن دلجویی از خانواده بازماندگان این حادثه تلخ به سرعت نسبت به  بررسی و پرداخت خسارت به ذی‌نفعان این پرونده اقدام کردند .

٢٢ آذر ۱۳۹۴: شرکت بیمه «ما» چک خسارت  به مبلغ  ۸ میلیارد  و سیصد و هفتاد و شش میلیون و ششصد و هشتاد هزار و یک صد و نود و هفت ریال مربوط به آتش سوزی شرکت سراج نور توس واقع در شهرک صنعتی توس استان خراسان رضوی به ذی نفع پرونده تقدیم نمود.

٢۴ بهمن ١٣٩۴: شرکت بیمه «ما» در راستای تحقق یکی از سیاست‌های اصلی خود در خصوص مشتری مداری و  پرداخت به موقع خسارت، در یک پرونده  بیش از ۳ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.

١٢ تیر ١٣٩۵: شرکت بیمه «ما» مبلغ سه میلیارد و ششصد و یک میلیون و بیست هزار ریال خسارت بیمه آتش سوزی را در سریع ترین زمان ممکن و پس از بررسی و ارزیابی خسارت  به "مجتمع توریستی زیتون” تقدیم کرد.

٢١ اسفند ١٣٩۵  :شرکت بیمه "ما” مبلغ ۷ میلیارد و هشتصد و شصت میلیون ریال را در سریع ترین زمان ممکن و پس از بررسی های کارشناسی لازم به یکی از بیمه گذاران خود تقدیم کرد.

٢٢ اسفند ١٣٩۵ :بیمه "ما” حدود بیست میلیارد ریال خسارت زیاندیدگان ساختمان پلاسکو را پرداخت کرد.

١٢ اردیبهشت ١٣٩۶:پرداخت غرامت ۴۰۰ میلیون تومانی به متضررین از حمله پلنگ ایرانی

منبع: کوتاه آنلاین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان