تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

بسیج امکانات بانک ها و بیمه ها برای یاری زلزله زدگان

دستگاه و نهادهای مختلف برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، اقدام به بسیج امکانات و خدمات کرده اند که در این میان زارت جهاد کشاورزی با اعزام بیش از 100 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین کار امدادرسانی به زلزله زدگان مناطق غرب کشور را آغاز کرد

رویداد۲۴-دستگاه و نهادهای مختلف برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، اقدام به بسیج امکانات و خدمات کرده اند که در این میان زارت جهاد کشاورزی با اعزام بیش از 100 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین کار امدادرسانی به زلزله زدگان مناطق غرب کشور را آغاز کرددر پی وقوع حادثه زلزله در استان های کرمانشاه و ایلام، سازمان های دولتی، بانک ها، بیمه ها، نهادها و تشکل ها برای یاری زلزله زدگان آستین بالا زدند.

وزارت جهاد کشاورزی از همه مشاوران و پیمانکاران طرف قرارداد مستقر در مناطق زلزله زده خواست فعالیت های اجرای طرح ها را تعطیل و با هماهنگی فرمانداری های شهرستان های حادثه دیده با همه امکانات و ماشین آلات موجود نسبت به کمک رسانی شبانه روزی به زلزله زدگان اقدام عاجل کنند.

بیمه مرکزی: پوشش بیمه ای مربوط به زلزله زیاد نیست
رییس کل بیمه مرکزی از شرکت های بیمه که در منطقه بیمه زلزله و حوادث ارایه کرده اند خواست در سریعترین زمان ممکن نسبت به بررسی لازم و پرداخت خسارت های احتمالی اقدام کنند.
عبدالناصر همتی در پیامی تاکید کرد «براساس آمارها و بررسی های اولیه متاسفانه میزان خرید پوشش بیمه ای مربوط به زلزله خیلی زیاد نیست و بخش زیادی از اماکن مسکونی پوشش زلزله ندارند».
وی ادامه داد: این امر ضرورت تسریع در راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی را گوشزد می کند.

لزوم ارایه گزارش روزانه رسیدگی های بیمه ای به ستاد مرکزی بیمه ایران
مدیرعامل بیمه ایران از مدیران این شرکت در استان های غربی کشور خواست اقدام و رسیدگی فوری به مشکلات آسیب دیدگان زیر پوشش زلزله را در دستور کار قرار دهند.
محسن پورکیانی از آنان خواست اقدام های خود را به صورت روزانه به ستاد مرکزی بیمه ایران گزارش کنند.

 اعزام کارشناسان بیمه البرز به مناطق زلزله زده
گروه کارشناسی بیمه البرز به مناطق آسیب دیده رفت تا خسارت بیمه گذاران را برآورد کند.
این شرکت اعلام کرد به محض پایان برآورد خسارت و انجام مراحل قانونی، آماده پرداخت خسارت به بیمه گذاران است.

 خدمات پزشکی و دارویی بانک ملی
محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی نیز در پی وقوع زلزله در مناطق غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه که خسارات زیادی به بار آورد، ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، دستور داد تا حداکثر خدمات پزشکی، پرستاری، دارویی و درمانی بیمارستان بانک ملی ایران با اعزام به منطقه، در اختیار آسیب دیدگان قرار گیرد.
همچنین کمیته بحران و پشتیبانی برای این منظور در بانک ملی ایران تشکیل شده تا در صورت نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتر در منطقه زلزله زده کرمانشاه، کمک های لازم به این منظور صورت گیرد.

 اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار بازسازی واحدهای مسکونی در بانک سپه
مدیرعامل بانک سپه از اختصاص یک هزار میلیارد ریال منابع این بانک برای پرداخت تسهیلات به خانواده های آسیب دیده از زلزله استان های غربی کشور خبر داد.
محمد کاظم چقازردی افزود: این منابع با هماهنگی استانداری برای هر واحد مسکونی تا سقف یکصد میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله و فقط با یک ضامن پرداخت می شود.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان