تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور

توافق فاینانس ایران و بانک‎های خارجی افزایش می‎یابد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به توافق ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری فاینانس و سرمایه گذاری میان ایران با بانک‌های خارجی، از افزایش این رقم در آینده نزدیک خبر داد.
رویداد۲۴- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به توافق ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری فاینانس و سرمایه گذاری میان ایران با بانک‌های خارجی، از افزایش این رقم در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش فرینا، مرتضی بانک در گفتگو با ایبِنا، در خصوص برنامه ها و سیاست های دولت دوازدهم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور، گفت: اقدامات بسیار خوبی از سوی دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس  در سال جاری صورت گرفته است.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان سرمایه گذاری خارجی در این زمینه برنامه ریزی های مناسبی را داشته اند، اظهار داشت: حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار توافقنامه در حال حاضر در زمینه فاینانس و سرمایه گذاری با بانک های آسیایی و اروپایی منعقد شده است.

مرتضی بانک با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در آینده نیز دولت بتواند این مسیر را ادامه دهد، افزود:‌ همچنین برآورد می شود که میزان توافقات به ارقام بسیار بالاتر از میزان فعلی آن برسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی در کشور ایجاد شده و شرایط فعلی نشان دهنده ثبات اقتصادی و فراهم شدن شرایط مناسب سرمایه گذاری در کشور است.

بانک در پایان تصریح کرد: با وجود هیاهوهای سیاسی که وجود دارد ما شاهد گرایش کشورهای موثر اقتصای دنیا در جهت برقراری روابط اقتصادی با ایران هستیم و کشورهایی مانند چین و کره جنوبی، اتریش، ژاپن، دانمارک و ... در توافقات با ایران مشارکت داشته اند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان